mboost-dp1
Flere PS4 detaljer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg mangler stadig at se nogen forsvare konsol hardware vs pc eller påstå at konsoller er bedre. At du ikke kan se forskel på folks personlige behov og det er sgu lidt skræmmende.terracide (151) skrev:#150:
Der bliver i hvertfald tilsidesat fakta når consol-kiddies skal forsvare deres subpar hardware...
Det er ikke relevant hvad de er. Terra har udtalt at han INGEN interesse har i PS4 - hvilket enten ikke er rigtigt eller svært at tro siden han debatterer emnet livligt.Mr_Mo (150) skrev:De er antitheister, og terra er anti-konsoller.
Mr_Mo (150) skrev:Læs Terras vurdering af konsollers HW, hvis manden ikke har interesse i emnet, så ved han godt nok utrolig meget. Han ved meget om netværk, fordi han arbejder med det og han ved meget om dette, fordi det interesserer ham.
Syntes du virkelig at han har vist en stor forståelse for konsoller i denne diskussion? F.eks. hvor mange GB og cores OS'et tager osv.? Han ved meget om PC'ere fordi det er hans interesse og han ved helt sikkert mere om PC-hardware end mange andre. Men det gør ham tydeligvis ikke til ekspert på konsoller.
Mr_Mo (150) skrev:Det er vel ligemeget hvad din personlige mening er. Tag estimater for digital salg med og baser din udsagn på det mest sandsynlige tal, fremfor opfundne tal.
Det er det jeg gør. De tal som siger PC-salget er faldende SAMT at spilsalget er faldende virker mest sandsynligt. Hvilke opfundne tal mener du?
Mr_Mo (150) skrev:Nej, så kan du smide hele vores videnskab i vasken. Vi har ikke et fuldstændig overblik i fysiske teorier (derfor de er teorier), skal vi gå efter det sandsynlige eller personlige meninger, fordi bibelen ligeså godt kan være rigtigt? Vil du gerne behandles med medicin eller alternativ medicin, fordi vi har ikke de præcise tal og statistikker vi baserer evidensbaseret medicin på, ikke nødvendigvis fortæller hele sandheden.
Sådan fungerer det altså ikke. Men sådan er det med diskussioner om AMD vs Intel, PC vs Mac, det bliver hurtigt til religion.
Hvad gør videnskabsfolk når de f.eks. prøver at finde ud af om et produkt af skadeligt? Da de ikke har et fuldstændig overblik leder de efter korrelation. Hvis PC-spil salget er stigende og PC-salget er faldende har vi en OMVENDT korrelation. Mener du at mange videnskabsfolk ville finde det sandsynligt?
Trentors (157) skrev:Det er ikke relevant hvad de er. Terra har udtalt at han INGEN interesse har i PS4 - hvilket enten ikke er rigtigt eller svært at tro siden han debatterer emnet livligt.
Både Hitchens og Dawkins har udtalt, at religion ingen interesse har for dem, så... your point?
Trentors (157) skrev:Det er det jeg gør. De tal som siger PC-salget er faldende SAMT at spilsalget er faldende virker mest sandsynligt. Hvilke opfundne tal mener du?
Dem der siger at antallet af pirater er korrelleret med global opvarmning. Hvor er beviset mellem sammenhængen mellem PC-salg og spil salg? Edit: der er vel ingen tvivl om at digital salg er stigende, du kan ikke bare lukke ud for fakta og kigge på retail salg alene.
Trentors (157) skrev:Hvad gør videnskabsfolk når de f.eks. prøver at finde ud af om et produkt af skadeligt? Da de ikke har et fuldstændig overblik leder de efter korrelation. Hvis PC-spil salget er stigende og PC-salget er faldende har vi en OMVENDT korrelation. Mener du at mange videnskabsfolk ville finde det sandsynligt?
Ja, tag en kig på PC markedet i dag, selvfølgelig er den faldende og du har fået det forklaret. Hvad har det med spilsalget at gøre?
Mr_Mo (159) skrev:Både Hitchens og Dawkins har udtalt, at religion ingen interesse har for dem, så... your point?
Jamen hvis du så diskuterer det så er det jo ikke rigtigt.
Mr_Mo (159) skrev:Dem der siger at antallet af pirater er korrelleret med global opvarmning. Hvor er beviset mellem sammenhængen mellem PC-salg og spil salg?
Hvem snakker nu om beviser? Uden de nøjagtige tal kan det ikke bevise. Så er der en anden metode som videnskaben normalt bruger.
Du skal altid kunne argumenterer for en korrelation. Jeg vil mener at man godt kan argumenter for at hvis der bliver solgt FÆRRE PC'ere så bliver der også solgt FÆRRE spil til PC.
Mr_Mo (159) skrev:Ja, tag en kig på PC markedet i dag, selvfølgelig er den faldende og du har fået det forklaret. Hvad har det med spilsalget at gøre?
Det hele.
Trentors (160) skrev:
Det hele.
I retrospektiv så var det her alt for letkøbt.
Jeg mener at det er meget afgørende for at vurdere HVILKEN kilde er har mest ret. En kilde siger det falder - en siger det stiger. Hvem har ret? Den ene kilde er objektiv men mangler tal, den anden er ikke objektiv og kan ikke redegøre for sine tal. Men tilføjer man det faktum at PC-salget falder så ved man at der bør være en korrelation mellem størrelsen på potentielle køb og antallet af faktiske køb.
Jeg fatter ikke at folk bruger PCGA som kilde. Jeg troede at de fleste lærte kildekritik på videregående uddannelser. De er ikke objektive hvilket de erkender da de ønsker at fremme PC gaming og de har INGEN redegørelse for hvordan de når frem til deres tal.
Trentors (161) skrev:Men tilføjer man det faktum at PC-salget falder så ved man at der bør være en korrelation mellem størrelsen på potentielle køb og antallet af faktiske køb.
Du tager som sædvanligt fejl.
Der er intet, der taler for, at der bliver færre gamere. Tværtimod.
Det er måske gået din næse forbi, i din iver for at virke klog, men PC-spil dækker også over casual games (Zynga, Nexon og andet).
Trentors (161) skrev:Jeg fatter ikke at folk bruger PCGA som kilde.
Du fatter ikke så meget nej.
Hvis du mener tallene er forkerte, så find nogle bedre. At affeje tallen, bare fordi de kommer fra PCGA svarer til at affeje alle dine indlæg, fordi de er skrevet af en idiot.
Man kan godt blive fristet til det, men det hænder jo, at du siger noget fornuftigt.
Trentors (161) skrev:Men tilføjer man det faktum at PC-salget falder så ved man at der bør være en korrelation mellem størrelsen på potentielle køb og antallet af faktiske køb.
Bullshit
Post hoc ergo propter hoc
Som jeg har været inde på tidligere...
Tror du seriøst at det er personerne der spiller PC-spil, der skifter platform?
Det kan slet ikke være de personer der i forvejen kan nøjes med en tablet osv. der vælger at skifte platform?
Nej, mon ikke antallet af personer der spiller PC-spil er nogenlunde uændret, da de netop ikke har en alternativ platform at skifte til.
Og nej, en konsol er ikke et reelt alternativ.
Jakob Jakobsen (163) skrev:Tror du seriøst at det er personerne der spiller PC-spil, der skifter platform?
Ja. Hvorfor skulle det ikke også gælde dem?
Jakob Jakobsen (163) skrev:Det kan slet ikke være de personer der i forvejen kan nøjes med en tablet osv. der vælger at skifte platform?
Muligvis men hvis en tablet stiller deres generelle PC-behov så kan en konsol stille deres gaming-behov.
Jakob Jakobsen (163) skrev:Nej, mon ikke antallet af personer der spiller PC-spil er nogenlunde uændret, da de netop ikke har en alternativ platform at skifte til.
Og nej, en konsol er ikke et reelt alternativ.
Sikker noget pjat. Jeg kender mange PC-gamere som er skiftet til konsoller de sidste par år. Hvis du vil spille Bioshock Infinite så kan du BÅDE spille det på en PS3 og en PC. Ja det er pænere på PC men du skal ikke undvære spillet.
terracide (164) skrev:#161:
Brilliant hjørne du har fået malet dig ind i nu...så du siger AMD lyver...ikke sandt?
Sidestiller du at man sidder i en organisation som prøver at manipulerer og præge den offentlige debat med at lyve? Skulle de havde meldt sig ud da de fik kontrakten på de nye konsoller og hvordan havde det lige set ud?
Trentors (165) skrev:Jeg kender mange PC-gamere som er skiftet til konsoller de sidste par år.
Hvorfor sagde du ikke bare det med det samme? Det ændrer jo det hele...
Mr_Mo (167) skrev:Ja, du har ret. De er/var nemlig skabsreligiøse O_o Jeg har ikke mere at tilføje, synes Terra, Xorpiz og Jakob allerede har sagt det hele..
At diskutere med Trentard er som at diskutere med en religiøs. Det er helt galt med ham :<
Mr_Mo (167) skrev:Ja, du har ret. De er/var nemlig skabsreligiøse O_o Jeg har ikke mere at tilføje, synes Terra, Xorpiz og Jakob allerede har sagt det hele..
Jamen hvis du siger noget ikke har interesse og du diskuterer det så er din påstand ikke rigtigt. Det modsat af interesse er at være ligeglad. Man er ikke ligeglad når man diskuterer passioneret.
Behøver man at være troende for at interesser sig for religion?
Terra snakker sort stadigvæk. Jakob har dog en pointe men jeg er ikke enig. Faktum er at vi ikke kan tage PCGA for en brugbar kilde - that's it. Intet kan ændre på dette før at der i det mindste kommer en redegørelse for hvor de har deres tal fra.
terracide (170) skrev:#169:
Nej, fakta er at DU har besluttet, uden at argumentere hvorfor AMD lyver, at du mener vi ikke kan bruge den kilde...igen er du fuld af lort...
Nu har du jo ikke rigtig gået i skole men normalt så lærer man at forholde sig kritisk til en kilde der. En kilde som A) ikke er objektiv, B) ikke kan gøre rede for deres tal er ikke troværdig.
Hvor svært kan det være? Hvad er det du ikke fatter? Drop dit røgslør om AMD lyver. AMD er IKKE kilden din ignorant. De er MEDLEM af den organisation som kommer med tallene. Hvis jeg er medlem af LO og de kommer med en falsk påstand så stammer den jo heller ikke fra mig.
PCGA != AMD. Kan du se at de ikke staves ens?
...og når man har gået lidt i skole, så lærer man at når man kommer med en påstand, skal man kunne bakke den op.
...og når man har gået lidt i skole, så lærer man at når man kommer med en påstand, skal man kunne bakke den op.
Hubert (177) skrev:Trentors (175) skrev:
Man skal forhåbentligt ikke opdrages af skolen?
Er det en del af opdragelsen at lære hvordan man fører en debat?
Er det en del af skoleforløbet?
Ja jeg mener helt bestemt at det er almindelig opdragelse af kunne argumenterer for noget man påstår. Ellers kunne folk som ikke havde gået i skole kunne diskutere.
Trentors (178) skrev:
Ja jeg mener helt bestemt at det er almindelig opdragelse af kunne argumenterer for noget man påstår. Ellers kunne folk som ikke havde gået i skole kunne diskutere.
Nu er det mange år siden jeg har gået i folkeskole men så vidt jeg husker så er det at lære at dokumentere en del af dansk undervisnigen. Dansk undervisningen har ihvertfald på ungdomsuddannelserne blandt andet en dannelelsesfunktion. Det må alt andet lige dække over debat teknik også.
Hubert (179) skrev:Trentors (178) skrev:
Nu er det mange år siden jeg har gået i folkeskole men så vidt jeg husker så er det at lære at dokumentere en del af dansk undervisnigen. Dansk undervisningen har ihvertfald på ungdomsuddannelserne blandt andet en dannelelsesfunktion. Det må alt andet lige dække over debat teknik også.
Det husker jeg ikke det som værende. Men det var da en klar del af dansk-undervisningen i gymnasiet.
terracide (155) skrev:Prøv at læse tråden...folk forsøger at gøre en midrange CPU med en low range GPU til "tha shizzle"...pga 8 GB RAM...godt krydret med fakta benægtelse...
Den eneste der påstår dette er dig.
--
En GPU med 1,8 TFlops nok nærmere et sted i toppen af mellemklassen/bunden af topklassen.
Iøvrigt forstår jeg ikke, rent teknisk set, at du ikke kan se fordelen i at skære PCIe bussen væk i kommunikationen mellem GPU og CPU. Men det må du om.
Det her er blevet en ret usaglig debat.
Der kommer mange gode pointer på bordet fra begge sider, nogle bedre begrundet og argumenteret end andre.
Men i diskutere jo ikke engang ud fra det samme grundlag? Kan i ikke vælge et fokus og så tage den derfra? Eller i det mindste at forsøge at diskutere et element ud fra en pointe i det mindste.
Bilanalogi: I stedet for at en forsøger at påvise hvor godtbilen drejer, og den anden så modsiger det ved at diskutere hvor hurtigt den kan køre.. Så kunne i prøve at havde en pointe med hvor det er i forsøger at tage samtalen hen. Altså får i mere ud af at diskutere emnet, i stedet for at udelukkende at gå efter at modbevise den anden, fordi det betyder jeres argumenter må være rigtigt. Jeres "I proved that you're wrong, and if you'r wrong I'm right." attitude er egentlig det mest usaglige.
Mest af alt, så skyldes denne rant, at det var en irriterende oplevelse at læse igennem noget der kunne havde været interessant. Nå ja, lige som en sidste ting: "Always know what you are a being ironic about" - André (2012)
Burde hjælpe.
Og ja, jeg ved godt det her er en internetdebat, og ikke en seriøs akademiskdebat og at jeg derfor bare burde, blande mig uden om, holde min kæft og ignorere det. Men derfor kan man nu godt prøve alligevel.
Der kommer mange gode pointer på bordet fra begge sider, nogle bedre begrundet og argumenteret end andre.
Men i diskutere jo ikke engang ud fra det samme grundlag? Kan i ikke vælge et fokus og så tage den derfra? Eller i det mindste at forsøge at diskutere et element ud fra en pointe i det mindste.
Bilanalogi: I stedet for at en forsøger at påvise hvor godtbilen drejer, og den anden så modsiger det ved at diskutere hvor hurtigt den kan køre.. Så kunne i prøve at havde en pointe med hvor det er i forsøger at tage samtalen hen. Altså får i mere ud af at diskutere emnet, i stedet for at udelukkende at gå efter at modbevise den anden, fordi det betyder jeres argumenter må være rigtigt. Jeres "I proved that you're wrong, and if you'r wrong I'm right." attitude er egentlig det mest usaglige.
Mest af alt, så skyldes denne rant, at det var en irriterende oplevelse at læse igennem noget der kunne havde været interessant. Nå ja, lige som en sidste ting: "Always know what you are a being ironic about" - André (2012)
Burde hjælpe.
Og ja, jeg ved godt det her er en internetdebat, og ikke en seriøs akademiskdebat og at jeg derfor bare burde, blande mig uden om, holde min kæft og ignorere det. Men derfor kan man nu godt prøve alligevel.
Nej, det kan jeg ikke. Men du mener åbenbart at PCIe-bussen er mindre end den som sidder i PS4 (eller ville du ikke bruge udtrykket "holde tilbage"). At noget er mindre betyder ikke at det er ringere. PCIe er fantastisk hurtigt - men bussen i PS4 er hurtigere. Det betyder intet i dag, men det kan komme til at betyde noget i fremtiden når udviklerne kan bruge det.
Men nu du spørger, så vil jeg lige dele dette med dig:
Jeg er rimelig sikker på at vi snart kommer til at se samme opbygning indenfor PC (nu hvor Sony viser at det kan lade sig gøre). Og om 10 år synes du sikkert at ikke-unified blev forældet 8 år tidligere.
Nej, det kan jeg ikke. Men du mener åbenbart at PCIe-bussen er mindre end den som sidder i PS4 (eller ville du ikke bruge udtrykket "holde tilbage"). At noget er mindre betyder ikke at det er ringere. PCIe er fantastisk hurtigt - men bussen i PS4 er hurtigere. Det betyder intet i dag, men det kan komme til at betyde noget i fremtiden når udviklerne kan bruge det.
Men nu du spørger, så vil jeg lige dele dette med dig:
If you look at a PC, said Cerny, "if it had 8 gigabytes of memory on it, the CPU or GPU could only share about 1 percent of that memory on any given frame. That's simply a limit imposed by the speed of the PCIe. So, yes, there is substantial benefit to having a unified architecture on PS4, and it’s a very straightforward benefit that you get even on your first day of coding with the system. The growth in the system in later years will come more from having the enhanced PC GPU. And I guess that conversation gets into everything we did to enhance it."
Jeg er rimelig sikker på at vi snart kommer til at se samme opbygning indenfor PC (nu hvor Sony viser at det kan lade sig gøre). Og om 10 år synes du sikkert at ikke-unified blev forældet 8 år tidligere.
#190:
Udvilkerne sweetalker laitd når de får smidt penge efter sig...bare en skam at fakta har det med at krybe op og overraske:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/...
Hvor tror du PS4 havner henne på det chart?
Udvilkerne sweetalker laitd når de får smidt penge efter sig...bare en skam at fakta har det med at krybe op og overraske:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/...
Hvor tror du PS4 havner henne på det chart?
Der er vist ingen der betvivler, at PS4 ikke vil kunne spille Crysis 3 med den indstilling. Så hvorfor bliver du ved med at fremhæve det?
Spørgsmålet er om PS4/Xbox 720 kommer med nogen nye elementer, som man senere vil overføre til PC'en.
Sådan som jeg ser det, er fordelen med at lave en sådan konsol, at det er ikke en masse standarder man skal følge. Hvis man fx ikke synes PCIe-bussen er optimalt, så bruger man noget andet, du kan alligevel ikke sætte noget nyt HW ind i en konsol, så hvorfor bruge gamle teknologier? At meget af det viser sig at være tom snak og PR FUD HYPE som du kalder det er selvfølgelig ærgerligt, men derfor behøver hele debatten ikke at omhandle det, især når folk gang på gang siger, at de ikke påstår at PS4 er bedre end din PC.
Der er vist ingen der betvivler, at PS4 ikke vil kunne spille Crysis 3 med den indstilling. Så hvorfor bliver du ved med at fremhæve det?
Spørgsmålet er om PS4/Xbox 720 kommer med nogen nye elementer, som man senere vil overføre til PC'en.
Sådan som jeg ser det, er fordelen med at lave en sådan konsol, at det er ikke en masse standarder man skal følge. Hvis man fx ikke synes PCIe-bussen er optimalt, så bruger man noget andet, du kan alligevel ikke sætte noget nyt HW ind i en konsol, så hvorfor bruge gamle teknologier? At meget af det viser sig at være tom snak og PR FUD HYPE som du kalder det er selvfølgelig ærgerligt, men derfor behøver hele debatten ikke at omhandle det, især når folk gang på gang siger, at de ikke påstår at PS4 er bedre end din PC.
Vi kan lige tilføje endnu en "metric":
http://techreport.com/review/23750/amd-fx-8350-pro...
Framtimes er AMD' nye hovebrud ^^
http://techreport.com/review/23750/amd-fx-8350-pro...
Framtimes er AMD' nye hovebrud ^^
gramps (198) skrev:#197
Hvad er det du vil opnå?
Han prøver at overbevise sig selv om at hans nyeste køb var en god idé
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.