mboost-dp1
Forsinkelse på levering af køleskab.. Hvad kan man gøre?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Her d. 28/8 var jeg i Elgiganten og købe et nyt køleskab. Køleskabet var dog ikke på lager da jeg købte det, og jeg fik en leveringsdato der lød på den 4/9-09, hvilket også står på min kvittering. Samtidig bad jeg om at blive ringet op når de fik det, så jeg kunne komme og hente det.
Nå men, dagene går og jeg glæder mig til at få køleskab (er i klar over hvor svært det er at leve uden? :D).. Fredag eftermiddag kl 18 har jeg stadig intet hørt fra dem, så jeg ringer til deres kundeservice og får beskeden:
Okay, det kan jeg godt leve med..
Efter en hård weekend er det jo som bekendt mandag, og jeg forventer at høre fra Elgigantos.. Ingenting sker der.. Hmm, jeg ringer igen til deres kundeservice og får beskeden:
Imod min vilje må jeg jo vente..
Det bliver tirsdag, og jeg er godt træt efter arbejde, så jeg får aldrig ringet til dem... Det gør jeg så igår, onsdag. Her er beskeden:
Da jeg er godt træt af at få den samme latterlige besked, og aldrig blive kontaktet af dem spørger jeg ham:
Hans eneste svar er:
AAAAAAAARRRRRRRRGHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg lægger på, gider simpelthen ikke diskutere med sådan en klaphat.
Idag smutter jeg forbi butikken og hiver fat i en der. Det er lidt nemmere at gå dem på klingen face to face.
Mit spørgsmål er så: Kan jeg kræve et afslag i prisen? Eller er der virkelig ingen anden udvej end at få pengene tilbage, eller vente på de nosser sig sammen?
Nå men, dagene går og jeg glæder mig til at få køleskab (er i klar over hvor svært det er at leve uden? :D).. Fredag eftermiddag kl 18 har jeg stadig intet hørt fra dem, så jeg ringer til deres kundeservice og får beskeden:
Det er blevet en smule forsinket, så du kan desværre først hente det på mandag.'
Okay, det kan jeg godt leve med..
Efter en hård weekend er det jo som bekendt mandag, og jeg forventer at høre fra Elgigantos.. Ingenting sker der.. Hmm, jeg ringer igen til deres kundeservice og får beskeden:
Det er forsinket, prøv at ringe igen imorgen, der får de varer hjem igen.
Imod min vilje må jeg jo vente..
Det bliver tirsdag, og jeg er godt træt efter arbejde, så jeg får aldrig ringet til dem... Det gør jeg så igår, onsdag. Her er beskeden:
Øøhhhhh, det er ikke kommet hjem endnu, prøv igen imorgen
Da jeg er godt træt af at få den samme latterlige besked, og aldrig blive kontaktet af dem spørger jeg ham:
Hvor lang tid har i tænkt jer at jeg skal vente på det her? Jeg blev lovet det leveret i fredags og at jeg ville blive ringet op. Ingen af delene er sket, jeg har selv måtte kontakte jer hele tiden for at få en status. Kan det virkelig være rigtigt?
Hans eneste svar er:
Vi kan annulere handlen og give dig pengene tilbage hvis du ikke vil have det?
Idag smutter jeg forbi butikken og hiver fat i en der. Det er lidt nemmere at gå dem på klingen face to face.
Mit spørgsmål er så: Kan jeg kræve et afslag i prisen? Eller er der virkelig ingen anden udvej end at få pengene tilbage, eller vente på de nosser sig sammen?
Slå koldt vand i blodet (Pun intended)...
Jeg ville finde et alternativt sted at købe varen, i stedet for at finde dig i den dårlige service. Jeg tror ikke du skal forvente et afslag i prisen, da de reelt set ikke kan gøre meget ved at deres supplier ikke leverer til tiden.
Alternativet er at forvente at der nok går en uge til fjorten dage inden køleskabet kommer og så blive glædeligt overrasket hvis det sker før det.
Jeg ville finde et alternativt sted at købe varen, i stedet for at finde dig i den dårlige service. Jeg tror ikke du skal forvente et afslag i prisen, da de reelt set ikke kan gøre meget ved at deres supplier ikke leverer til tiden.
Alternativet er at forvente at der nok går en uge til fjorten dage inden køleskabet kommer og så blive glædeligt overrasket hvis det sker før det.
Det var et godt tilbud, og køleskabet koster andre steder 1000 kr mere. Det synes jeg ikke rigtig jeg vil.
#2/#3
Jeg tænkte nok man ikke kunne gøre så meget andet end at annullere handlen, men havde dog håbet at jeg tog fejl :P
Det mest irriterende er at jeg aldrig ville have købt det hvis jeg vidste jeg skulle vente +2 uger på det.
Det var et godt tilbud, og køleskabet koster andre steder 1000 kr mere. Det synes jeg ikke rigtig jeg vil.
#2/#3
Jeg tænkte nok man ikke kunne gøre så meget andet end at annullere handlen, men havde dog håbet at jeg tog fejl :P
Det mest irriterende er at jeg aldrig ville have købt det hvis jeg vidste jeg skulle vente +2 uger på det.
Køb dog varen et andet sted, som Mort siger er der ikke meget Elgiganten kan gøre ved, at deres leverandør svigter.
Generelt kan jeg kun sige, hvis du skal bruge varen inden for en overskuelig fremtid ('nu' eller 'meget snart'), så køb den i en butik hvor de (fysisk) har den på lager. Kun sådan kan du være sikker på at der ikke sker uventede ting som leverandørsvigt og andre spidsfindigheder.
Hvad har du tænkt dig manden skal gøre? Du taler ikke med en i indkøb eller direktøren, du taler med en menig kundeservicemedarbejder, som kun har de svar han/hun nu engang har. Er det ikke tilfredsstillende er du i din gode ret til at handle et andet sted, men hvis du er sådan du reagerer når du får et svar du ikke bryder dig om, er det dig der er klaphatten.
Generelt kan jeg kun sige, hvis du skal bruge varen inden for en overskuelig fremtid ('nu' eller 'meget snart'), så køb den i en butik hvor de (fysisk) har den på lager. Kun sådan kan du være sikker på at der ikke sker uventede ting som leverandørsvigt og andre spidsfindigheder.
Magten skrev:Vi kan annulere handlen og give dig pengene tilbage hvis du ikke vil have det?
Hvad har du tænkt dig manden skal gøre? Du taler ikke med en i indkøb eller direktøren, du taler med en menig kundeservicemedarbejder, som kun har de svar han/hun nu engang har. Er det ikke tilfredsstillende er du i din gode ret til at handle et andet sted, men hvis du er sådan du reagerer når du får et svar du ikke bryder dig om, er det dig der er klaphatten.
Magten (4) skrev:#2
Du har vel for hulen ikke betalt den pris der står på skiltet. Tilbud eller ej kan du altid forhandle pris (hvis du handler kontant). Hvis der bare er en lille smule købmand i dig ville du have fået skabet endnu billigere, og så er det pludselig ikke så slemt at skulle vente lidt.
Når jeg får en leveringsdato og iøvrigt flere gange får af vide at de får varer hjem dagen efter, så forventer jeg ikke at jeg skal vente dobbelt så lang tid på det.TWFH (5) skrev:Generelt kan jeg kun sige, hvis du skal bruge varen inden for en overskuelig fremtid ('nu' eller 'meget snart'), så køb den i en butik hvor de (fysisk) har den på lager. Kun sådan kan du være sikker på at der ikke sker uventede ting som leverandørsvigt og andre spidsfindigheder.
Jeg havde tænkt mig at han kunne komme med et konkret svar på hvad jeg kan forvente af deres kundeservice. Jeg har bedt om at blive ringet op - det er aldrig sket?! Han svarer slet ikke på det. Han går derimod ud fra at jeg ikke vil have den vare jeg har købt - hvorfor helvede skulle jeg så købe den?TWFH (5) skrev:Hvad har du tænkt dig manden skal gøre? Du taler ikke med en i indkøb eller direktøren, du taler med en menig kundeservicemedarbejder, som kun har de svar han/hun nu engang har.
Jeg sidder selv med en smule leverance til kunder, og hvis vores leverandører fejler, så siger jeg da til kunden at jeg lige tager fat i vores leverandør og hører hvad fanden der sker. Jeg siger da ikke til dem at de kan smutte over i Punkt1 istedet for.
Det er ganske basal service at gøre noget ved sagen når en kunde ringer og ikke har fået det han har købt. Istedet for at sige "ring imorgen, så har vi måske en ny status til dig".TWFH (5) skrev:Er det ikke tilfredsstillende er du i din gode ret til at handle et andet sted, men hvis du er sådan du reagerer når du får et svar du ikke bryder dig om, er det dig der er klaphatten.
Jo jeg har, jeg er ikke på nogen måde købmand. Det er iorden på kræmmermarkeder, men ellers er det ikke noget jeg hverken er god til eller bryder mig om at gøre.slartie (6) skrev:Du har vel for hulen ikke betalt den pris der står på skiltet. Tilbud eller ej kan du altid forhandle pris (hvis du handler kontant). Hvis der bare er en lille smule købmand i dig ville du have fået skabet endnu billigere, og så er det pludselig ikke så slemt at skulle vente lidt.
Magten (7) skrev:Jeg havde tænkt mig at han kunne komme med et konkret svar på hvad jeg kan forvente af deres kundeservice. Jeg har bedt om at blive ringet op - det er aldrig sket?! Han svarer slet ikke på det. Han går derimod ud fra at jeg ikke vil have den vare jeg har købt - hvorfor helvede skulle jeg så købe den?
Du har bedt om at blive ringet op når varen er på lager. Det er den ikke. Hvorfor skulle de så ringe til dig?
Du vil have et konkret svar? Det er da præcis hvad du får. Han kan ikke svare dig på hvornår varen kommer hjem, men han kan tilbyde at ophæve handlen såfremt du ikke er tilfreds med vilkårne.
Hvis han ikke ville ophæve handlen så kan jeg forstå du er utilfreds. Alternativt må du jo afvente at varen kommer hjem.
Magten (7) skrev:Jeg sidder selv med en smule leverance til kunder, og hvis vores leverandører fejler, så siger jeg da til kunden at jeg lige tager fat i vores leverandør og hører hvad fanden der sker. Jeg siger da ikke til dem at de kan smutte over i Punkt1 istedet for.
Det er da den ultimative kundeservice at sige: Vi kan ikke levere et ordentligt produkt til dig. I det her tilfælde vil jeg anbefale vores konkurrent da det vil være en bedre løsning for dig.
Magten (7) skrev:Det er ganske basal service at gøre noget ved sagen når en kunde ringer og ikke har fået det han har købt. Istedet for at sige "ring imorgen, så har vi måske en ny status til dig".
Hvad skal han gøre i sagen? Han har ingen leveringsdato. Han kan lyve overfor dig eller ærligt indrømme at han ikke har nogle nye information.
Jeg har fået en specifik leveringsdato. Kan de ikke overholde den så forventer sgu at få det af vide.mbw2001 (8) skrev:Du har bedt om at blive ringet op når varen er på lager. Det er den ikke. Hvorfor skulle de så ringe til dig?
Jeg vil have svar på hvorfor jeg ikke bliver ringet op når jeg har bedt om det.mbw2001 (8) skrev:Du vil have et konkret svar? Det er da præcis hvad du får. Han kan ikke svare dig på hvornår varen kommer hjem, men han kan tilbyde at ophæve handlen såfremt du ikke er tilfreds med vilkårne.
Hvis han ikke ville ophæve handlen så kan jeg forstå du er utilfreds. Alternativt må du jo afvente at varen kommer hjem.
Jeg vil have der bliver gjort noget ved sagen. Det kan satme ikke passe at en butik som Elgiganten har så dårligt styr på deres leverancer og leverandører at de ikke kan give mig en dato på hvornår jeg kan forvente mit køleskab.
De ved ikke engang om de får varer fra den leverandør dagen efter!!
Han anbefalede så ikke nogen konkurrent, han tilbød mig kun pengene tilbage eller vente. Jeg ved godt det ikke var det jeg skrev før, det var bare et eksempel.mbw2001 (8) skrev:Det er da den ultimative kundeservice at sige: Vi kan ikke levere et ordentligt produkt til dig. I det her tilfælde vil jeg anbefale vores konkurrent da det vil være en bedre løsning for dig.
Iøvrigt synes jeg ikke det er god kundeservice at de kun kan annullere handlen og lade mig give 2700 for noget som jeg kan få til 1700 hos dem - det vidner kun om at man er fløjtende ligeglad med sine kunder og vil skide dem et stykke.
Kontakte deres leverandør og høre om mit køleskab bliver sendt med ged fra Uganda eller om de har tænkt sig at levere.mbw2001 (8) skrev:Hvad skal han gøre i sagen? Han har ingen leveringsdato. Han kan lyve overfor dig eller ærligt indrømme at han ikke har nogle nye information.
Magten (9) skrev:Jeg har fået en specifik leveringsdato. Kan de ikke overholde den så forventer sgu at få det af vide.
Det er din forventning, ikke hvad de har lovet dig. De har fortalt de ville kontakte dig når varen var på lager. Så er systemet sandsynligvis opsat til at bede en medarbejder ringe dig op når varen er på lager. Ikke på en specifik dato.
Magten (9) skrev:Jeg vil have svar på hvorfor jeg ikke bliver ringet op når jeg har bedt om det.
Same...
Magten (9) skrev:Jeg vil have der bliver gjort noget ved sagen. Det kan satme ikke passe at en butik som Elgiganten har så dårligt styr på deres leverancer og leverandører at de ikke kan give mig en dato på hvornår jeg kan forvente mit køleskab.
De ved ikke engang om de får varer fra den leverandør dagen efter!!
Igen: Hvis deres leverandør ikke kan oplyse en leveringsdato så kan han jo ikke gøre så meget.
Magten (9) skrev:Iøvrigt synes jeg ikke det er god kundeservice at de kun kan annullere handlen og lade mig give 2700 for noget som jeg kan få til 1700 hos dem - det vidner kun om at man er fløjtende ligeglad med sine kunder og vil skide dem et stykke.
De har ikke køleskabet. Skal de trylle det frem? Bygge det selv?
Du kan enten afvente de får varen eller afbestille.
Magten (9) skrev:Kontakte deres leverandør og høre om mit køleskab bliver sendt med ged fra Uganda eller om de har tænkt sig at levere.
Nu skyder jeg ærlig talt fra hoften, men kunne da forestille mig at en leder af én eller anden type leder nok kontakter deres leverandør når en leverance udebliver.
Men du har nok ret. 16 årige Kasper fra din lokale butik har sq nok bedre chancer for at få en dato en chefen har. Og efter du første gang smed røret på overfor ham er han da helt vild i varmen efter at gå den ekstra mil for din skyld.
Jeg har på intet tidspunkt fået af vide at jeg først vil blive ringet op når den er på lager. Jeg har tværtimod fået en leveringsdato og bedt om at blive ringet op. Så forventer jeg at høre fra dem hvis varen er forsinket.mbw2001 (10) skrev:Det er din forventning, ikke hvad de har lovet dig. De har fortalt de ville kontakte dig når varen var på lager. Så er systemet sandsynligvis opsat til at bede en medarbejder ringe dig op når varen er på lager. Ikke på en specifik dato.
Det er ganske almindelig kundeservice.
Så kan de sige at de ikke har fået nogen leveringsdato fra deres leverandør. Den besked jeg har fået er at deres leverandør ville levere d. 4/9!mbw2001 (10) skrev:Igen: Hvis deres leverandør ikke kan oplyse en leveringsdato så kan han jo ikke gøre så meget.
Og kan leverandøren ikke give en specifik dato, så må de give et estimat, og sige at de forventer at kunne levere om 12 år.
Give mig klar besked:mbw2001 (10) skrev:
De har ikke køleskabet. Skal de trylle det frem? Bygge det selv?
Du kan enten afvente de får varen eller afbestille.
1. Vi ved ikke hvornår vores leverandør kan levere, men vi ringer til dig med det samme vi får dem hjem
2. Vi får det første d. 27/9
Ikke så nogle halve svar med "prøv at ringe imorgen, så har vi det måske".
De må for fanden vide hvilke varer der er på vej til butikken. Det svar har kun til hensigt at beholde mig som kunde og give mig forventning om at køleskabet er lige om hjørnet.
Det virker ærlig talt ikke sådan.mbw2001 (10) skrev:Nu skyder jeg ærlig talt fra hoften, men kunne da forestille mig at en leder af én eller anden type leder nok kontakter deres leverandør når en leverance udebliver.
Han kunne kontakte sin overordnede og bede om en status.mbw2001 (10) skrev:Men du har nok ret. 16 årige Kasper fra din lokale butik har sq nok bedre chancer for at få en dato en chefen har.
Jeg ved ikke hvordan i har det med det arbejde i udfører, men er du sindsyg jeg ville have det dårligt med at udføre så elendigt et arbejde.
Men okay, 16-årige Kasper skal jo også bare have penge til sit knallert tun, så han er jo ligeglad.
Jeg smed bogstavelig talt ikke røret på, jeg sagde "Okay farvel."mbw2001 (10) skrev:Og efter du første gang smed røret på overfor ham er han da helt vild i varmen efter at gå den ekstra mil for din skyld.
Han havde på INGEN måde hjulpet mig eller gjort noget som helst for at hjælpe mig.
Jeg er helt enig med dig i at det er dårlig service.
1) De burde ikke sælge køleskabe som de ikke ved hvornår kommer hjem.
2) De burde have bedre aftaler med deres leverandører.
3) Deres system burde nok også give en alert hvis produktet ikke er kommet hjem på leveringsdatoen. Men det er sikkert noget crap standard system som de ikke lige kan ændre på.
Men dit spørgsmål lød hvad du kunne gøre. Og mit svar er:
a) Afvent køleskabet kommer hjem (på et eller andet tidspuntk)
b) Anuller ordren og betal hvad det koster hos en leverandør som rent faktisk er i stand til at levere produktet.
1) De burde ikke sælge køleskabe som de ikke ved hvornår kommer hjem.
2) De burde have bedre aftaler med deres leverandører.
3) Deres system burde nok også give en alert hvis produktet ikke er kommet hjem på leveringsdatoen. Men det er sikkert noget crap standard system som de ikke lige kan ændre på.
Men dit spørgsmål lød hvad du kunne gøre. Og mit svar er:
a) Afvent køleskabet kommer hjem (på et eller andet tidspuntk)
b) Anuller ordren og betal hvad det koster hos en leverandør som rent faktisk er i stand til at levere produktet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.