mboost-dp1
Fri Software ulovligt i Frankrig?
Et af de bedre eksempler på, at lovgivning ikke pr automatik er lig moral. Dette er etort skridt, mod den digitale politistat.
At det ville eliminere fri software, er umoralsk nok i sig selv. Men det er også en stor hån, mod forbrugerens frihed generelt. Hvornår får vi smidt industriens lobbyister, ud fra regeringskontorene?. Det bliver mere og mere ækelt, det de er ansvarlige for/forsøger på.
At det ville eliminere fri software, er umoralsk nok i sig selv. Men det er også en stor hån, mod forbrugerens frihed generelt. Hvornår får vi smidt industriens lobbyister, ud fra regeringskontorene?. Det bliver mere og mere ækelt, det de er ansvarlige for/forsøger på.
Det undre mig egenligt at denne nyhed ikke kom med på hovedsiden. Den var på listen over nyheder under udarbejdelse, eller hvad den nu hedder, for et par dage siden.
Hvad så med Mandriva, de er vist franske?
[offtopic]
Hvad fanden sker, vi kan være enige om noget ;)
[/offtopic]
Hvad så med Mandriva, de er vist franske?
[offtopic]
Hvad fanden sker, vi kan være enige om noget ;)
[/offtopic]
Nu kan jeg, hvorfra jeg sidder, ikke se hvorfor den ikke er blevet godkendt, men jeg gætter på at det er fordi kilden er en usand oversættelse af originalkilden.
Den her kommentar var på digg for nogle dages tid siden i den pågældende nyhed;
Ellers bliver nyhederne også slettes hvis det er en tom nyhed eller eller en afskrevet nyhed - hvis ingen admin/staff gider skrive dem om.
Nu kan jeg, hvorfra jeg sidder, ikke se hvorfor den ikke er blevet godkendt, men jeg gætter på at det er fordi kilden er en usand oversættelse af originalkilden.
Den her kommentar var på digg for nogle dages tid siden i den pågældende nyhed;
This appears to be a wrong summary. I'm not a good French speaker, but using Babelfish to look at the referenced document: "An amendment with the bill DADVSI, having for objective to assimilate to an offence of counterfeit, the edition, the diffusion and the promotion of any software likely to be used to place at the disposal of the information protected by the royalty and not integrating a tracing and inspecting device of the private use (technical measurement). Any software allowing the remote loading like certain software of discussion instantaneous (cat), any server software is concerned (P2P, HTTP, ftp, SSH...)." (From http://eucd.info/index.php?2005/11/14/175-exclusif...
In other words, the amendment is to prohibit software that views rights-managed content without cooperating in the rights-management scheme. This is far different from prohibiting free software!
Ellers bliver nyhederne også slettes hvis det er en tom nyhed eller eller en afskrevet nyhed - hvis ingen admin/staff gider skrive dem om.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund