mboost-dp1

Gamer pc Mærkelig død.

Gå til bund
Gravatar #1 - Mezzo
23. sep. 2009 18:36
Hej jeg vil lige høre om der er nogle der har været ude for det jeg er nu..

Min computer gik en dag bare helt død hvis man tænder for den begynder blæserne og det hele men intet sker computern tænder ikke "Rigtigt" det vil sige der bare kommer rødt lys men ikke det grønne der er intet billede...

jeg har prøvet at tage 1 ting ud af gangen for at se om jeg kunne finde fejlen men intet nyt stadig det samme..

jeg har prøvet med ny strømforsyning..

men da jeg prøvede at flytte rammene over i en anden computer gjorde den det samme forskellen er at da jeg fjernede dem igen var der ingen problem.. så jeg prøvede nye ram i min gamer computer men stadig det samme, her gik jeg lidt i stå det kan være bundkortet men det er jo bare rent gæt da rammene jo gjorde det samme med en anden computer..

vil høre om der er noget at gøre før jeg må overgive mig og sende den til rep :(

Mvh Mezzo
Gravatar #2 - Clauzii
23. sep. 2009 18:50
Så må du næsten prøve med de andre stumper også, altså grafik, HD osv.

Men lyder mest som enten MOBO+RAM og måske CPU...
Gravatar #3 - Mezzo
23. sep. 2009 18:52
Ved ikke hvordan jeg skal tjekke min cpu desværre den anden jeg har passer ikke over..

Glemte at sige jeg os har prøvet med nyt Garfik :(...
Gravatar #4 - Clauzii
23. sep. 2009 19:06
Pil >alt< andet end grafik og strøm fra bundkortet, også RAMen. Noget billede, nogle beeps?

Alle bundkort skal beepe hvis der ikke er RAM i, eller RAMen er defekt.

Grafikkortet kørte i din anden maskine? Har du mulighed for at bytte strømforsyninger?
Gravatar #5 - Mezzo
23. sep. 2009 19:10
Yep sidder med det i den her computer lige nu :=)...

har prøvet alle mulige kombinationer mener ikke der er flere :(

Og det er med samme resultat..

har dog ikke prøvet med andet bundkort "derfor mistanken er der"
Gravatar #6 - Clauzii
23. sep. 2009 19:15
Hvis dit bundkort ikke beeper (medmindre PSUen er død), uden RAM i, er det ret sandsynligt det der er defekt. Det skal også beepe med dine (nu) defekte moduler.
Gravatar #7 - Clauzii
23. sep. 2009 19:15
Hvad er det for et bundkort?
Gravatar #8 - Mezzo
23. sep. 2009 19:18
Det er et ASUS M3A32-MVP DeLuxe
Gravatar #9 - Clauzii
23. sep. 2009 19:25
Hmm, det burde ellers være kram, så... Kan du slet ikke komme ind i noget BIOS eller noget?

Hvis du skal ind i en butik, kan du måske finde en med tilhørende værksted. Hvis du spør' dem pænt, kan de 'lige' tjekke din CPU; bare for en sikkerheds skyld ;)

Men den er vel så ny at der er garanti på så. Virker HDen i din fungerende maskine, for hvis du er heldig, kan de så fikse resten, og du burde kunne ploppe den i igen, når maskinen er lavet..
Gravatar #10 - Mezzo
23. sep. 2009 19:30
Nej kan jeg desværre ikke sort skærm :(..

Det er nok desværre den sidste mulighed jeg har
fik en fra Sjælland til at sætte den sammen for mig ved ikke om han har været smart nok til at gemme alt der nu skal gemmes af kvittering og det desværre og bor selv i østjylland :)

så må nok ned i byen og høre hvem der kan lave den :(

har kun windows på min HD resten køre jeg med ekstern HD saa jeg har alt det jeg skal bruge heldigvis :)...

Takker for hjælpen :)

.
Gravatar #11 - Clauzii
23. sep. 2009 19:32
Du' velkommen. Skriv evt. herinde når den er lavet...
Gravatar #12 - Mezzo
23. sep. 2009 19:35
Skal jeg gøre :)

hvis nogle har noget at byde ind med er de velkommen tager mod alle ideer og forslag :)= !
Gravatar #13 - Clauzii
23. sep. 2009 19:41
Hov forresten, hvad sker der hvis du resetter BIOSen på bundkortet?
Gravatar #14 - Mezzo
23. sep. 2009 19:42
tænker du på piller batteriet ud ? (sorry er lidt nørdt men ikke så meget) men tror det er det du mener :P !
Gravatar #15 - Clauzii
23. sep. 2009 20:59
#15:
/skulle lige lave noget andet.
Men ja. Eller bruge den jumper der er til at kortslutte to bestemte ben på bundkortet. Der burde stå noget i manualen, men, underligt nok, kan jeg ikke finde den på ASUS's hjemmeside(??), så du må lige se om der står noget med 'CMOS Reset' i din egen, hvis du har den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login