mboost-dp1
Gamle spil i ny udgave?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvilket gammelt spil kunne du godt tænke dig kom i en ny udgave?
Personligt kunne jeg bla godt tænke mig at Simfarm eller Bubble Bobble kom i en ny udgave
Personligt kunne jeg bla godt tænke mig at Simfarm eller Bubble Bobble kom i en ny udgave
Ja, SimFarm kunne være fedt. Det gamle var for nemt. Masser af appelsinmarker og så kører det.
Siedlers:Aufbruch der Kulturen er en rigtig fed udgave af de gamle settlers spil.
Ellers ville jeg godt se Syndicate Wars og Speedball 2, og ny vi er igang hvad med Moonstone.
Siedlers:Aufbruch der Kulturen er en rigtig fed udgave af de gamle settlers spil.
Ellers ville jeg godt se Syndicate Wars og Speedball 2, og ny vi er igang hvad med Moonstone.
Sub Culture
Det eneste undervandsspil, hvor man rent faktisk føler man sejler under overfladen, og ikke svæver som en pixel-gengivelse af 'Den flyvende Hollænder-a-la-UBåd'.
Super gameplay også.
Det eneste undervandsspil, hvor man rent faktisk føler man sejler under overfladen, og ikke svæver som en pixel-gengivelse af 'Den flyvende Hollænder-a-la-UBåd'.
Super gameplay også.
trylleklovn (10) skrev:Hvorfor Bubble bobble? Det er perfekt i c64 udgaven.
Ja den er perfekt, men en videreudvikling af spillet med nudagens grafik mv kunne være sjovt.
Jeg gad godt at se en ny version af Theme Hospital. Der var lavet en Hospital Tycoon for et par år siden, men det var under al kritik
Jeg vil dog mene at det skal være Maxis der laver det, da de allerede har en god engine dertil (The Sims 3) og de er lidt bedre til at lave spil som er mere åbne (Theme Hospital var en tak for lukket, altid de samme missioner, etc)
SimHospital vil passe perfekt ind i deres stil IMHO
Jep, det er et godt spil, desværre findes det kun på tysk, hvilket gør det sværere for min kærste at lære det, da hun ikke forstår tysk
Syndicate Wars er noget jeg helt klart godt vil se igen
Der blev lavet et nyt Speedball 2 spil for et par år siden (som også hedder Speedball 2), men syntes ikke det var så godt
Der findes mange remakes af Boulder Dash, men ingen gode remakes IMHO... De fleste remakes kan smides i to kategorier:
-C64 remake, med nøjagtigt de samme funktioner som BD i C64 (dog med kedeligere grafik eller dårligere controls)
-Modern Boulder Dash, hvor der er smidt en hel masse ubrugelige ting ind, som ikke rigtigt gør det bedre
Jeg vil helst se en Amiga BD remake. BD til Amiga var meget bedre end til C64 IMHO
Jeg vil dog mene at det skal være Maxis der laver det, da de allerede har en god engine dertil (The Sims 3) og de er lidt bedre til at lave spil som er mere åbne (Theme Hospital var en tak for lukket, altid de samme missioner, etc)
SimHospital vil passe perfekt ind i deres stil IMHO
Bastardo (2) skrev:
Jep, det er et godt spil, desværre findes det kun på tysk, hvilket gør det sværere for min kærste at lære det, da hun ikke forstår tysk
Bastardo (2) skrev:
Syndicate Wars er noget jeg helt klart godt vil se igen
Der blev lavet et nyt Speedball 2 spil for et par år siden (som også hedder Speedball 2), men syntes ikke det var så godt
Jakob Jakobsen (4) skrev:Helt klart Boulder Dash.
Der findes mange remakes af Boulder Dash, men ingen gode remakes IMHO... De fleste remakes kan smides i to kategorier:
-C64 remake, med nøjagtigt de samme funktioner som BD i C64 (dog med kedeligere grafik eller dårligere controls)
-Modern Boulder Dash, hvor der er smidt en hel masse ubrugelige ting ind, som ikke rigtigt gør det bedre
Jeg vil helst se en Amiga BD remake. BD til Amiga var meget bedre end til C64 IMHO
Jeg må også hoppe på Dungeon Keeper vognen men ellers kunne det også være rigtig fedt med et remake af Carmageddon 2
olfda (23) skrev:(...) men ellers kunne det også være rigtig fedt med et remake af Carmageddon 2
Oh yeah, den havde jeg helt glemt alt om... fedt spil, specielt multiplayer :)
Valve er igang med at lave en remake af Half life, som kommer til at hedde Half Life Black mesa . Det er nok det spil jeg ser allermest frem til.
NioBe (31) skrev:Valve er igang med at lave en remake af Half life, som kommer til at hedde Half Life Black mesa . Det er nok det spil jeg ser allermest frem til.
Nyeste nyhed er Posted on 30 Nov 2008, så projektet ser lidt dødt ud? Det ser ellers spændende ud!
NioBe (31) skrev:Valve er igang med at lave en remake af Half life, som kommer til at hedde Half Life Black mesa . Det er nok det spil jeg ser allermest frem til.
Half Life 1: Source.
- Black Mesa er en MOD, du SKAL eje et 'Source' baseret spil, og så kan du hente MOD'en. VALVe laver ikke 'HL Black Mesa' hvis du tog tid til at læse på 'About' og 'Team' siderne, på hjemmesiden du selv linker til ;)
- Så chancerne for sådan en stor 'convertion' kommer online inden HL3 bliver udgivet, er nok lille siden folkene bag er nogle fritids-moddere ;)
Seneste nyhed på siden var d. 30. Nov 2008 btw, så du skal nok ikke holde vejret i spændning.
- Ontopic skriver jeg gerne under på et Bubble Bobble spil, bare lidt mere 'adventure-like' i Bubble Bobble universet, med de klassiske uhyrer og lidt puzzles... Selvfølgelig i Co-op som på den gamle C64 :D
Ellers vil jeg MEGET gerne se det gamle PS1 spil 'Fighting Force' i ny udgave... GAWD hvor har jeg gennemført det spil alt for mange gange xD Bedste klassiker i mit univers :D
#45 - Umiddelbart har jeg ikke lyst til at 'skrabe i lakken' (wth?), bare rette fejl og ødelægge store forhåbninger :D
Eller på en pænere måde: 'Informere den uvidende'?
Anede slet ikke nogen var igang med det... Jeg var tilfreds med HL Source og regnede med alle andre også droppede ideen bag en 'mere "Sourced" version', men åbenbart ikke..... og hvis man vil spille HL1 så skal det da være på den gamle motor, ellers falder værdien, fun-factoren og nostalgien da. :p
Jeg vil også gerne addere til min liste af 'spil-i-ny-udgave-ønskeliste' at jeg virkeligt havde høje forhåbninger om at Duke Nukem Forever i det mindste ville komme inden 2010... Men det kommer nok aldrig. Håber lidt nogen vil samle Duke Nukem op, og konvertere bare en lille smule af de originale spil til eksisterende engines a'la Source, Cry Engine 2, Dunia eller lignende.. ville være fee'.
Eller på en pænere måde: 'Informere den uvidende'?
Anede slet ikke nogen var igang med det... Jeg var tilfreds med HL Source og regnede med alle andre også droppede ideen bag en 'mere "Sourced" version', men åbenbart ikke..... og hvis man vil spille HL1 så skal det da være på den gamle motor, ellers falder værdien, fun-factoren og nostalgien da. :p
Jeg vil også gerne addere til min liste af 'spil-i-ny-udgave-ønskeliste' at jeg virkeligt havde høje forhåbninger om at Duke Nukem Forever i det mindste ville komme inden 2010... Men det kommer nok aldrig. Håber lidt nogen vil samle Duke Nukem op, og konvertere bare en lille smule af de originale spil til eksisterende engines a'la Source, Cry Engine 2, Dunia eller lignende.. ville være fee'.
Det gamle klassiske Settlers II: Veni, Vidi, Vici med multiplayer funktion og skal virke i Windows Vista og 7.
Hvis du kan tysk kan du prøve deres nyeste Settlers spil fra 2008 (Die Siedler - Aufbruch der kulturen). Er næsten ligesom det gamle, bare med andre kulturer og større forskelle mellem kulturerne og kører perfekt under Vista. Jeg har dog ikke prøvet MP delen af spillet, men det er med i spillet
10th anniversary kører vidst også uden problemer på Vista mener jeg. Er dog et stykke tid siden jeg sidst prøvede det
10th anniversary kører vidst også uden problemer på Vista mener jeg. Er dog et stykke tid siden jeg sidst prøvede det
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.