mboost-dp1

gebyr ved brug af visa elektron i udlandet?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
19. apr. 2006 14:50
Står og skal til england i morgen, har ikke fået vekslet til anden valuta så har tænkt mig at bruge mit visa elektron- så slipper jeg også for at rende rundt med en masse kontanter.

Nå, men spørgsmålet går så på om det er gebyr frit at handle i butikker med visa elektron i udlandet, eller om der opkræves et mindre gebyr?

Jeg kan ikke få fat i min bank, da de holder lukket nu. Mit pengeinstitut er sparekassen himmerland.

studietur planlægning, det tror jeg hellere jeg må kordinere noget bedre næste gang ;)
Gravatar #2 - MiniatureZeus
19. apr. 2006 15:07
Altså jeg skiftede til MeastroCard (BG/Danske Banks rival) fordi at det kostede 5kr + 0,50%(tror jeg nok) hver gang jeg hævede i udlandet + i andre pengeinstitutters hæveautomater. Men det var så et VisaElectron fra Nordea jeg havde :)
Gravatar #3 - Cloud02
19. apr. 2006 15:13
Ring til din bank imorgen og veksl penge på lufthavnen hvis du skulle få brug for det.

Husk at ikke alle tager imod Visa Electron.
Gravatar #4 - buch
19. apr. 2006 20:23
Nå, jeg var så heldig at min lære havde lidt ekstra pund tilovers så dem fk jeg lov at veksle med :D
Gravatar #5 - hgul
19. apr. 2006 21:29
#2 Det koster så bare 1% af beløbet dog min. 30 kr. pr. hævning du foretager i en ATM i udlandet.

Dog kan jeg i hvert fald hæve uden gebyrer i danske banker med et Maestro.
Gravatar #6 - buch
20. apr. 2006 05:11
Ved at mine de gamle kan hæve gebyr frit i butikker med deres visa dankort i udlandet, men de skal give 30 kr. hvis det foregår i en bank.
Gravatar #7 - quimby
20. apr. 2006 10:53
Min bank (Skandiabanken) tog ikke noget gebyr for det da jeg hævede med mit Visa Electron i de 5 måneder jeg var i Australien, så mest af alt er det banken som "bestemmer"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login