mboost-dp1

Grrrrrrrrrrrrrrrr...beware.. total brokketråd

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
8. aug. 2005 23:41
Jeg er så pissed lige nu. Opdager at folk i samme branche som mig benytter sig at hjemmesideskabeloner, som kan downloades i hobetal forskellige steder, ikke at jeg ikke vidste det, men jeg var ikke klar over, at så mange gjorde det.. totalt latterligt. Hvor fanden er håndværket henne , er folk blevet totalt idéforladte, så de er nødt til at kopiere fra eksterne kilder.. for dårligt .. nok er mine sider ikke verdens flotteste, men de er i det mindste originale (jeg er først og fremmest kodegeek). Og det er ikke engang 14-15 årige knægte vi snakker om, som laver design for første gang. Det er momsregistrerede en-eller-flerpersoners firmaer, som tjener penge på at lave sider for folk.

Jeg nævner ingen navne, vil ikke hænge nogen ud. Men jeg er chokeret over at nogle slipper så nemt om ved tingene. Rystende!

Just my 2 cents.. Nothing to see here.. move along
Gravatar #2 - drbravo
8. aug. 2005 23:43
Hvis man kan lave det hurtigt og billigt, hvorfor så ikke gøre det?

Det samme kan vel siges om byggebranchen - der bruger de elementhuse i stedet for at bygge det hele med træstammer eller lign.
Gravatar #3 - carb
8. aug. 2005 23:50
Selv om det ikke hjælper en dyt, så er det altid godt at lukke lidt damp ud.
Gravatar #4 - Gruesome
9. aug. 2005 04:14

Kan godt forstå du er sur. Jeg har set flere på mit uddannelsessted der aflevere skabelonsider som deres produkter i diverse fag, og det er simpelt hen for ringe. Især når man selv har knoklet for at lave ens eget produkt, og så ser at andre får lige så gode karaktere for deres lort, fordi ens lærer er for blind til at se de ikke selv har lavet det.

Ahh, det hjalp faktisk lidt.
Gravatar #5 - Scotty
9. aug. 2005 05:00
Hvorfor opfinde den dybe tallerken igen, hvis en skabelon dækker behovet, er der vel ingen grund til at bygge forfra?
Gravatar #6 - Gruesome
9. aug. 2005 05:03

Når man betaler en person til at lave en hjemmeside til en, må man da gå ud fra at han selv har lavet det, så man ikke evt. kommer ud i diverse copyright problemer osv.

Mht. skolearbejde så er det jo hovedsageligt personen selv det går ud over, men det kan sagtens smitte af på hvordan hele klassen bliver opfattet og behandlet. Det er selfølgelig fint nok at kigge rundt og blive inspireret og få idéer, men det er ikke det samme som enten at kopiere et site, eller hente en skabelon et sted.
Gravatar #7 - amokk
9. aug. 2005 10:52
jeg er helt enig mht. designet - det laver man sgu selv, også grafikken... (medmindre der er tale om et MEGET MEGET standard ikon) - men mht. koden ser jeg intet problem i at inddrage lidt fra diverse open source skripts, jeg bruger da selv ip2country og phpSniff klasserne i PHP når jeg skal lave statistik
Gravatar #8 - Simm
9. aug. 2005 12:08
#6: Lige præcis.. jeg ville som kunde være kanon skuffet og gal, hvis jeg fandt ud af at min hjemmeside, som jeg havde betalt x antal tusinde for, var en skabelon til der flød rundt gratis på nettet

#7: Det er ikke så meget koden .. det ligger jo nærmest "i ånden", at man låner lidt (hvis man har lov) for at spare tid. men ja, derimod snuppe grafikken - det kan man bare ikke, i hvertfald ikke uændret så det ikke adskiller sig markant fra kilden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login