mboost-dp1

Hackin9

Gå til bund
Gravatar #1 - marui
12. aug. 2005 15:51
Hej,

Har ikke specielt nogen viden om om selve faget, men vil jeg kunne lære det ved at købe disse blade?

Altså er det begyndervenlige?!

Med venlig hilsen
-Marui
Gravatar #2 - Indox
12. aug. 2005 16:00
Prøv at kig lidt på www.hackthissite.org.
Den er meget begynder venlig med tests og "missioner" samt et forum, hvor du kan diskutere med andre i samme situation. Samt meget mere.
Gravatar #3 - marui
12. aug. 2005 16:14
Mange tak, kan slet ikke vente med at komme igang. Måske der er andre, som har nogle inputs?

Hjælper det at jeg kan programmerer ASP?
Gravatar #4 - Indox
12. aug. 2005 16:46
Ethvert "sprog" hjælper, da et sprog jo ikke dækker alt.
Så det er bare i gang med at læse, lære nye sprog osv.

Det er ikke specielt svært at finde lignende sites, som også kan bidrage til din viden. Bare kig dig lidt omkring :)
Gravatar #5 - mrmorris
12. aug. 2005 16:57
Hacking er pr. definition ikke brugervejligt. Der kræves stor viden, tålmodighed og en vilje til at lykkedes med hvad man har gang i. At blive scriptkiddy kræver dog ikke så meget.

Buffer-overrun, TCP/IP protokollerne, hashalgoritmer, SQL-injection, hex, ASM og *nix er ting du bør kende til hvis du vil læse hackin9 og forstå det.
Gravatar #6 - warren
15. aug. 2005 13:48
# 1 og 2
Der findes osse denne side try2hack.nl - har selv prøvet at teste mine evner, nåede vist nok kun til level 5-6 eller noget i den stil, så syntes jeg det var for svært.
Gravatar #7 - marui
15. aug. 2005 15:53

Hvordan løste du lvl 2? Password er ItIsSoEasy, men hvordan finder jeg brugernavnet?
Gravatar #8 - mrmorris
15. aug. 2005 15:56
try2hack.nl er sjov, jeg kom til niveau 5. Desværre kræver dette niveau at man kan decompile og køre 16bit windows app. Jeg har ikke tænkt mig at installere en Win98 bare for det.

Løsninger (spoiler):
[spoiler]
1. Læs JavaScript koden, password or URL er hardkodet.
Password: "h4x0r" og URL: "level2-xfdgnh.xhtml"

2. Download shockwave applet og inspicer UNICODE strenge med hexeditor.

Brugernavn: "try2hack" og password: "irtehh4x0r!" og URL: "level3-.xhtml"

3. Slå JavaScript fra og inspicer kilde. Bemærk linien:

<script src="JavaScript"></script>

...de prøver at snyde os, ved at få os til at tro at det er en alm. script sprog specificering, når det i virkeligheden er adressen på et eksternt script. Så hent vilen og du vil se at passwordet er: "try2hackrawks" og URL'en er: "level4-kdnvxs.xhtml"

4. Så skal vi have gang i en Java decompiler. SUN eller Mocha kan begge bruges. Bemærk linie 489, hvor en streng loades. Strengen er et filnavn som klassen læser fra og afslører at brugernavnet er: "appletking" og passwordet er: "pieceofcake" som leder til URL'en "level5-fdvbdf.xhtml".

5. VB (16bit!!!) applikation. Hvor åndsvagt er det lige...
[/spoiler]
Gravatar #9 - marui
15. aug. 2005 15:58
Mange tak :)
Gravatar #10 - marui
15. aug. 2005 15:59
Er det forresten shockwave player eller programmet shockwave?
Gravatar #11 - Indox
15. aug. 2005 16:27
Jeg havde ingen problemer med at finde User og Pass ved lvl 2, men jeg kunne ikke komme til level 3, da jeg ikke gad installere Shockwave..
Gravatar #12 - mrmorris
15. aug. 2005 16:36
#11 Du behøver nu heller ikke shockwave, blot en simpel teksteditor til at læse shockwave app'en med.
Gravatar #13 - Mort
15. aug. 2005 19:46
Link til denne nyhed fra 20 Nov 2001

(Nummer 9 var svær, så vidt jeg husker)
Gravatar #14 - xeqt
16. aug. 2005 20:36
marui... her er fem forslag til din fremgang:

1. Hack ALDRIG din skole/virksomhed
2. Laes alt hvad du kan! Alt der har med computer at goere!
3. Laes alt hvad du kan!
4. Laes alt hvad du kan!
5. Drik kaffe :-)

/xeqt
Gravatar #15 - Indox
16. aug. 2005 20:42
Et alternativt forslag til nr. 5 (Drik Kaffe), er at drikke cola. Kan varmt anbefales.
Gravatar #16 - Mort
17. aug. 2005 10:34
Et alternativt forslag til nr. 5 (Drik Kaffe), er at drikke cola. Kan varmt anbefales.

Kan også anbefales koldt :D
Gravatar #17 - Indox
17. aug. 2005 13:04
Vidste den ville komme.. :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login