mboost-dp1

horeunger??

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
21. jan. 2006 19:35
Hej.. nogen som ved hvorfor fanden det hedder "beskyt mod horeunger" når man markere en tekst og klikker på "Afsnit" og derefter 2.faneblad i M$ Word??? Altså ved godt hvad en horeunge er, men hvilken forbindelse har sådan en med Word??
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
21. jan. 2006 19:40
Fordi horeunge ikke kun er et negativt ladet ord. En horeunge er også en typografisk fejl - så måske havde du ikke helt styr på ordets betydning alligevel. :)
Nudansk ordbog: Horeunge
Det at slutningslinjen i et afsnit står som øverste linje på næste side, hvad der strider mod reglerne for god typografi
Gravatar #3 - MiniatureZeus
21. jan. 2006 20:59
hehe ja der kan man jo bare se!! men indrøm det! ser sQ lidt weird ud, når der står beskyt mod horeunger! også selvom man ved den rette betydning:) Men tak;)
Gravatar #4 - amokk
21. jan. 2006 21:15
Der er også et sted i den danske udgave af Access hvor man kan få en dialigboks med "Vælg hashtype"
Gravatar #5 - BurningShadow
21. jan. 2006 22:21
Tror da pokker at så mange folk er glade for Windows; Det er pga. MS Office. De kan beskytte sig mod horeunger, og de kan vælge hashtype...

:-D
Gravatar #6 - dext3r
21. jan. 2006 22:26
Den er rimelig tricky, vidste jeg heller ikke :D
Gravatar #7 - BurningShadow
21. jan. 2006 22:33
ZOPTIKEREN hjælper en kæmpestor HA'er, der lige er blevet far til tvilinger, med at skrive en artikel om Børn I HA.
ZOPTIKEREN siger "Fjern lige de horeunger"
ZOPTIKEREN stopper med at komme på Newz.

Kan en eller anden fortælle mig hvorfor det hedder horeunger. Og kan nogen fortælle mig hvor mange der er døde pga. det?
Gravatar #8 - DUdsen
21. jan. 2006 23:33
#7 jeg tror nok den oprindelige term er franske horeunger og ikke bare horeunger der jo ikke er så slemme igen.

Nej pjat til side det er dum oversættelse af Orphan eller en forældreløs unge, hvilket er den term man bruger om en linie der står helt mutters alene nederst på en side.

Franske horeunger derimod løber altid i forvejen og er derfor at finde alene i starten af en side, de hedder vist nok widow's eller enker, fordi enker altid sidder alene tilbage, når sidste side er vendt.

åndsvag terminologi men...
Gravatar #9 - bjerh
26. jan. 2006 14:21
Det er vel fordi, de står alene, som horeunger nu engang gør?.. Eller gjorde, da navnet for det, blev opfundet?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login