mboost-dp1
Hvad er der så specielt ved 3G?
Hvad er det egentlig der gør 3G så specielt? Ja, man kan gå på nettet hurtigere. Men hvad specielt er der ved det? Man kan jo ikke bruge den hastighed til ret meget. Prisen og den lave hastighed taget i betragtning, så kan man lige akkurat spille CS over sin bærbare på ferien, men så kommer der en kæmpe telefonregning.
Den lave hastighed taget i betragtning gør, at man ikke engang kan se film over sputnik.dk
Så hvad specielt er der egentlig ved 3G?
Det er jo intet andet end en dyrere og en smule hurtigere version af 2G.
Hvorfor laver man ikke snart ægte bredbånd over mobiltelefonen på 4 Mbit begge veje der er landsdækkende til en rimelig pris på max. 250 kr./måneden inkl. moms og frit forbrug af dataoverførsel?
Den lave hastighed taget i betragtning gør, at man ikke engang kan se film over sputnik.dk
Så hvad specielt er der egentlig ved 3G?
Det er jo intet andet end en dyrere og en smule hurtigere version af 2G.
Hvorfor laver man ikke snart ægte bredbånd over mobiltelefonen på 4 Mbit begge veje der er landsdækkende til en rimelig pris på max. 250 kr./måneden inkl. moms og frit forbrug af dataoverførsel?
Fordi du skal flås på pengepungen naturligvis.
Personligt, så kunne jeg godt leve med noget så simpelt som WAP, hvis det var billigt. Alle der kun læser simple RSS kan sikkert nikke genkendene til den dejlige hastighed plus at man kun får den relevante information.
Bandwidth er dyrt, og nogen gange kunne man fristes til at tro at alt det ekstra møg ala grafik, lyd og medie man skal downloade kun er til for at man skal bruge flere penge.
Vil gerne referere til en udtalelse Bjarne Stroustrup har på hans webside...
What looks "cool and modern" to someone is often considered bad taste by someone else, and fashions change fast. Also, very plain html downloads and displays faster than anything else, and many people still suffer from slow web connections.
Som #4 siger..
Hvad folk nogengange glemmer, så er mobilselskaberne og andre selskaber jo til for at tjene penge. Ud fra vores synspunkt, som forbrugere, så ville det jo være rart at få de svedigste opkoblinger til billige penge, men der er jo nogle folk der skal betales for support, vedligeholdelse o.s.v., samtidig med at der er nogle andre folk som skal tjene på de her produkter.. det er jo forretning og ikke velgørenhed.
Hvad folk nogengange glemmer, så er mobilselskaberne og andre selskaber jo til for at tjene penge. Ud fra vores synspunkt, som forbrugere, så ville det jo være rart at få de svedigste opkoblinger til billige penge, men der er jo nogle folk der skal betales for support, vedligeholdelse o.s.v., samtidig med at der er nogle andre folk som skal tjene på de her produkter.. det er jo forretning og ikke velgørenhed.
#1 "Hvorfor laver man ikke snart ægte bredbånd over mobiltelefonen på 4 Mbit begge veje der er landsdækkende til en rimelig pris på max. 250 kr./måneden inkl. moms og frit forbrug af dataoverførsel?"
Hvis du vil gøre en forskel, så synes jeg da bare du skal bidrage til udviklingen af fremtidens super hurtige og billige mobilnetværk...
Tror du selv at teleselskaberne i DK smider flere milliarder efter en 3G-licens og efterfølgende tilskud til telefoner, hvis de havde mulighed for at tilbyde kunderne noget endnu bedre?
Selvfølgelig tænker de på penge, men vær da glad for at der er fri konkurrence på mobilmarkedet i Danmark...
Undskyld at jeg lyder lidt negativ, men jeg forstår ikke rigtig hvad det er du vil opnå ved at sidde og tude i en forum-tråd, over at du ikke kan få alt hvad du peger på, det eneste man opnår her er måske et par indlæg ala. "Ja de er alle sammen nogle kapitalistiske svin" og lign.
Hvis du vil gøre en forskel, så synes jeg da bare du skal bidrage til udviklingen af fremtidens super hurtige og billige mobilnetværk...
Tror du selv at teleselskaberne i DK smider flere milliarder efter en 3G-licens og efterfølgende tilskud til telefoner, hvis de havde mulighed for at tilbyde kunderne noget endnu bedre?
Selvfølgelig tænker de på penge, men vær da glad for at der er fri konkurrence på mobilmarkedet i Danmark...
Undskyld at jeg lyder lidt negativ, men jeg forstår ikke rigtig hvad det er du vil opnå ved at sidde og tude i en forum-tråd, over at du ikke kan få alt hvad du peger på, det eneste man opnår her er måske et par indlæg ala. "Ja de er alle sammen nogle kapitalistiske svin" og lign.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund