mboost-dp1

Hvad Longhorn ikke får ?

Gå til bund
Gravatar #1 - ECFE11
26. jul. 2005 00:28
Jeg kom til at tænke på (ja det sker), om folk ikke kunne lave en liste med ting som Windows Longhorn / vista ikke får? Her tænker jeg på ting der var tanken at systemet skulle have fra start af ?

anyone ?
Gravatar #2 - NevaKee
26. jul. 2005 08:48
Tjaa det var jo meningen at det skulle have haft WinFS deres, i tanken, fine filsystem, men det bliver vidst ikke lige klart til release date. http://newz.dk/forum/item/51353/
Gravatar #3 - Mort
27. jul. 2005 09:05
Linux brugere :D
Gravatar #4 - DUdsen
27. jul. 2005 11:13
Nomad Shell er svjv også blevet udsat og så skulle longhorn være skrevet i managed .net kode, det sker heller ikke.
Ja selv navnet longhorn har de droppet.
Avalon er vist også blevet nedskaleret en smule, i forhold til de oprindelige mål.
Men IE får tabs og vil sikkert også komme til at kunne forstå css2 og den slags, men det er vist også næsten den eneste nye ting i windows VIsta.
Gravatar #5 - mrmorris
27. jul. 2005 17:05
...det er vist også næsten den eneste nye ting i windows VIsta.

Ifølge microsoft-watch.com:

- A new Speech Recognizer feature due to be built into Vista will provide "speech recognition within Windows and any applications that choose to use it.

- A built-in Microsoft's RMS (Rights Management Services) client.

- A driver protection feature that will prevent the operating system from loading drivers "that are known to cause stability problems.

- A feature called "Network Location Awareness Service" is designed to collect network information, "such as the DNS suffix of your computer, bandwidth availability, and intranet connectivity," and make this information available through an application programming interface to applications that may require this information.

- A feature called " Peer Name Resolution Service," a P2P service that will allow users to collaborate on the fly with others.

- An IE 7.0 "add-on management" feature that is designed to allow users to "view, enable and disable the list of add-ons which can be loaded by IE. These add-ons include browser helper objects, ActiveX controls, toolbar extensions and browser extensions.
Gravatar #6 - NFX
27. jul. 2005 19:02

- A driver protection feature that will prevent the operating system from loading drivers "that are known to cause stability problems.

Jeg håber ikke at mangel på MS-certifikat = "known to cause stability problems"
Gravatar #7 - sophus
27. jul. 2005 19:21
#6: I XP har jeg flere gange oplevet når jeg skulle installere drivers at få en meddelse om at der muligvis kan blive problemer fordi driveren ikke er Windows XP certificeret... Men alle gange har jeg bare trykket fortsæt installation og det har virket upåklageligt. Men mon ikke det bliver noget lignende det?
Gravatar #8 - jeldtoft
28. jul. 2005 01:56
sophus, det er ikke en fejl, det er fordi ms skal godkende driveren.. Eller noget
Gravatar #9 - amokk
28. jul. 2005 02:21
#7 det der WHQL certificering er noget p*s...

Producenterne kan jo ik nå at få certificeret dem hos MS før de er forældede igen... På min laptop, kom IBM's software op med et skilt da jeg ville intallere bluetooth drivere, om at MS stadig ikke havde fået certificeret nogen drivere til BT og at jeg derfor bare skulle trykke "install anyway"
Gravatar #10 - mrmorris
28. jul. 2005 02:39
Den nye feature i XP har intet med WHQL certificering at gøre. Microsoft har erkendt, at:

- Mange grunde til crash er drivere, fordi de kører med det ene ben i ring 0/kernel mode.

- Der er for mange drivere til manuelt at certificere dem og når de er blevet certificeret, udkommer en ny.

Longhorn (Ja jeg kommer altså aldrig til at kalde den Vista) har tilgængæld et sofistikeret WDF (Windows Driver Foundation) som man kan læse mere om her og som bl.a. introducerer call-back model istedet for den eksisterende call-through model.

A new Driver Store holds complete device driver packages on disk. The packages are validated and checked for dependencies up front to mitigate the issue of problem drivers entering the Driver Store. The Driver Store and new installation rules eliminate partial driver installation scenarios where a driver may only install some components, then later prompt the user for a CD or the location of the source package to continue installation. This prevents situations where the user may no longer have access to the source media after an initial installation. Only driver packages located within the Driver Store may be installed.
Gravatar #11 - amokk
28. jul. 2005 02:50
#10 det lyder alligevel godt nok - så må vi håbe at ATI's l0rte drivere endelig kan finde ud af at installere det hele med, de plejer ikke at installere video capture driverne
Gravatar #12 - DUdsen
28. jul. 2005 09:18
#10 det lyder som noget mærkeligt para kontrol noget der egentligt kommer til at handle mere om hvorvidt "papir" arbejdet omkring driveren er gjort end om dens egentlige kvalitet.
Gravatar #13 - mrmorris
28. jul. 2005 10:33
#12 Overhovedet ikke, Windows vil simpelthen inkludere værktøj til selv at evaluere en driver ud fra om visse kriterier er opfyldt, i særdeleshed om Static Driver Verfier har være brugt til at teste driveren med under compilering:
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/tools/sdv.m...
Gravatar #14 - DUdsen
28. jul. 2005 10:52
Altså om driveren er kompleret med eller uden MS's toolkit?

Det eneste de kan teste på er netop den slags formalia.
Gravatar #15 - mrmorris
28. jul. 2005 11:07
#14 Nu kan jeg ikke huske hvilken webcast det var, men jeg så en udsendelse på msdntv omkring det. Det drejer sig om temmelig sofistikerede analyser af driverens brug af hukommelse, hooks, tråde osv. ligesom alle paths i koden rendes igennem. Sammen med god unittest bør det faktisk udgøre en temmelig god kvalitetssikring... kan man da håbe i alt fald.
Gravatar #16 - DUdsen
28. jul. 2005 13:45
#15 du taler om ms's tools og ikke verificerings systemet ikke.

Det er sikkert rimeligt godt men er det perfekt eller vil det værre det bedste på markedet om et par måneder?
Gravatar #17 - mrmorris
28. jul. 2005 14:02
#16 Jo men mon ikke MS tools vil markere den binære driver som "godkendt" og Longhorn vil checke dette flag og bruge det i sit verificeringssystem?

Ved ikke, må vente og se for i øjeblikket holder MS kortene tæt ind til kroppen (Channel9 og diverse MS bloggere er den bedste kilde).
Gravatar #18 - DUdsen
28. jul. 2005 14:52
#17 jo men det betyder så at drivere bliver godkent på om de er lavet med MS tools eller et 3 parts system ikke på deres kvalitet
Gravatar #19 - mrmorris
28. jul. 2005 14:55
#18 Men eftersom værktøjerne er frit tilgængelige fra MS og de fleste 3 part leverandører vil være interesseret i max. kompatabilitet med det OS de skriver til, ser jeg ikke dette som et større problem.
Gravatar #20 - DUdsen
28. jul. 2005 15:00
#19 hvad hvis værktøjerne gør portabilitet meget svært og frit er != gratis specielt når vi taler den slags værktøjer.
Problemet er ikke stort men det er så heller ikke en revolutionerende ny ide
Gravatar #21 - sophus
28. jul. 2005 15:48
#8: Jeg ved godt det ikke er en fejl, jeg ville bare sige at det måske kunne være en udvikling af det de havde tænkt sig at implementere i Windows Vista (Longhorn).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login