mboost-dp1
Hvad skal du ha til aftensmad?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er ved at være ret træt af at finde på spændende nye ting at spise til aftensmad og jeg gider ikke spise de samme 7 ting hver uge.
Opskrifter på nettet er et helvede at skulle igennem, og selvom nørder generelt ikke er kendt for at lave det mest fantasifulde mad, så kunne det da være lidt interessant at høre hvad folk skal spise til aftensmad. :)
Så...Hvad skal du ha til aftensmad i aften?
Opskrifter på nettet er et helvede at skulle igennem, og selvom nørder generelt ikke er kendt for at lave det mest fantasifulde mad, så kunne det da være lidt interessant at høre hvad folk skal spise til aftensmad. :)
Så...Hvad skal du ha til aftensmad i aften?
Jeg aner ikke hvad jeg skal have lige i aften, men en af mine favorit-lidt-udsædvanlig-men-stadig-nem-at-lave ting:
Spaghetti Carbonara a la nem. Egentlig tager jeg bare nogle røgede skinketern fra fryseren, tør dem i en wok, hælder nogle ingredienser over, tilsætter kogt spaghetti, og værsgo'.
Men mere typisk roder jeg en eller anden gryderet sammen. Der kan man jo putte næsten hvad som helst i, så jeg tager bare hvad jeg nu lige finder. (Er næsten nemmere at lave, når der ikke er købt ind til det.)
(Og frisk pasta FTW! Lynhurtig at tilberede, smager bedre. Næsten lige så godt som hjemmelavet pasta.)
Spaghetti Carbonara a la nem. Egentlig tager jeg bare nogle røgede skinketern fra fryseren, tør dem i en wok, hælder nogle ingredienser over, tilsætter kogt spaghetti, og værsgo'.
Men mere typisk roder jeg en eller anden gryderet sammen. Der kan man jo putte næsten hvad som helst i, så jeg tager bare hvad jeg nu lige finder. (Er næsten nemmere at lave, når der ikke er købt ind til det.)
(Og frisk pasta FTW! Lynhurtig at tilberede, smager bedre. Næsten lige så godt som hjemmelavet pasta.)
Har en halv svinemørbrad som der skal komme et eller andet interessant ud af, eventuelt i samhold med bacon i skiver og røget bacon i tern og nogle cocktailpølser... Over vejer lidt noget mørbradgryde...
Imperial (23) skrev:Der skal da ikke pastasovs i til spaghetti :O
Haha, men det hedder da vel ikke spaghettisovs? :P
Caek of Doom (24) skrev:Haha, men det hedder da vel ikke spaghettisovs? :P
Tomatsovs?? Jeg må indrømme at jeg faktisk er ganske tabt her:P
Men btw så tror jeg at jeg skal have porretærte... Men det kommer lige an på om jeg skal lave det selv.... For så bliver det nok nærmere pasta carbonara a' la mig:)
Coney (29) skrev:Jamen hvad f*** er pastasovs:D?
Det er en tomatsovs af en art. Jeg ved ikke hvad forskellen er, måske er det bare en tomatsovs der er velegnet til pasta. ;-)
Dolmio er en populær fabrikant af færdig pastasovs. (Den danske hjemmeside er nede lige nu, men de engelske saucer er nok ikke meget anderledes.)
Biksemad... Hjemmelavet... Ikke det der Maren Frost kødaffaldsproduktruskomsnusk med KÆMPE grålige klumper (haha... svineklumpjoken fra Stand-up.dk igår... Nevermind) kød af ubestemmelig oprindelse... Men en god gang hjemmebikset mad... Det er guf... Selvfølgelig med rugbrød, rødbeder & engelsk sauce til...
I aften skal jeg ikke have noget særligt, men forleden dag lavede jeg cuvettesteg med kroketter og hjemmelavet whiskeysauce sammen med en kammerat.
Ellers er det ofte forskellige varianter af spaghetti bolognese, forskellige oksestege, gullasch, osv. jeg spiser. Når jeg på et tidspunkt bliver "modig" nok til at udfordre mine egne evner i et køkken vil jeg lære at lave bl.a. risengrød, quiche og en ordentlig chili con carne. :-)
Ellers er det ofte forskellige varianter af spaghetti bolognese, forskellige oksestege, gullasch, osv. jeg spiser. Når jeg på et tidspunkt bliver "modig" nok til at udfordre mine egne evner i et køkken vil jeg lære at lave bl.a. risengrød, quiche og en ordentlig chili con carne. :-)
Igår blev det til italienske kødboller, frisk pasta, haricots verts og tomatsauce.
Idag skal de italienske kødboller der ikke blev blandet med tomatsaucen igår, bruges som tilbehør til tomatsuppe.
Idag skal de italienske kødboller der ikke blev blandet med tomatsaucen igår, bruges som tilbehør til tomatsuppe.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.