mboost-dp1
Hvem ska' på Allah-uh-ak-Bar?
Til dem der ikke har set den, nok årets sjoveste flash film om Muhammed! ( piss be upon him )
http://www.zipperfish.net/free/yaafm12.php
*plaf plaf plaf plaf*
http://www.zipperfish.net/free/yaafm12.php
*plaf plaf plaf plaf*
Jeg kan ikke se hvad der er racistisk ved den. Der bliver gjort grin med religionen Islam og Muhammad. Det er jo ikke sandheder der bliver sagt om muslimer. Det er generaliserende satire baseret på virkeligheden. Al religion skal gøres til grin, da det er hvad det er.. til grin. Muhammed er den mest voldelige profet jeg kender (hvilket ikke er mange, men det er ikke pointen), jeg mener ærlig talt at de kristne tosser har fundet sig et bedre forbillede i Jesus selvom han drak lidt meget rødvin.
Filmen er ikke et forsøg på at forsvare ytringsfriheden. Det er satire.
Filmen er ikke et forsøg på at forsvare ytringsfriheden. Det er satire.
#3 netop den måde han generaliserer på, er noget af det som går at jeg synes han er dum at høre på.
han slutter af med "All your muslims are fucking morons" eller noget lign.
Og så siger han ting som "når de laver terror mod os, må de da kunne tåle at vi laver tegninger af deres profet"
Det er jo ikke "dem" der har lavet terror. Det er en flok ekstremister som formentlig har en meget lille opbakning blandt den brede befolkning. Bl.a. derfor, har regeringerne i diverse mellemøstlige lande hurtigt fordømt handlingerne, de gange der har været terror.
det er jo ikke "os" der har lavet de tegninger. Det har en række private tegnere, og en privat avis har udgivet dem.
Og det er formentlig de 2 ovenstående misforståelser der gør at der har været sådan en konflikt. Folk i vesten tænker "det er muslimernes/islams skyld", og folk dernede (dem der har protesteret over tegningerne) tænker "det er jo danskernes/vestens skyld"
Det er jo ikke tegningerne i sig selv der er problemet mere, de var blot et påskud for at en gruppe imamer med forskruede ideer kunne tage til mellemøsten og sprede løgne og had mod danmark. Folket dernede stoler måske lidt for blindt på hvad de får at vide fra disse imamer og lign. - De har lært at tro på, at når personer som Akkari og Laban kommer med udtalelser, så er det sandt, og de ser formentlig ikke hvordan tingene rent faktisk står til - jeg næppe at samtlige demonstranter dernede har set de rigtige tegninger fra JP, men de har helt sikkert set det propagandamateriale som der er blevet smidt i hovedet på dem.
Derudover skal man også tænke over, at det ikke er landene som helhed der har været med til angreb på ambassader osv. De har via deres politi og militær gjort et (måske halvhjertet) forsøg på at begrænse balladen. Det drejer sig måske om 10.000 ekstreme demonstranter som laver ballade, og det kan godt gøre indtryk når man ser dette på TV, men vi ser jo ikke, at der samtidig sidder 10 millioner mennesker derhjemme og egentlig er trætte af at høre om den her sag.
han slutter af med "All your muslims are fucking morons" eller noget lign.
Og så siger han ting som "når de laver terror mod os, må de da kunne tåle at vi laver tegninger af deres profet"
Det er jo ikke "dem" der har lavet terror. Det er en flok ekstremister som formentlig har en meget lille opbakning blandt den brede befolkning. Bl.a. derfor, har regeringerne i diverse mellemøstlige lande hurtigt fordømt handlingerne, de gange der har været terror.
det er jo ikke "os" der har lavet de tegninger. Det har en række private tegnere, og en privat avis har udgivet dem.
Og det er formentlig de 2 ovenstående misforståelser der gør at der har været sådan en konflikt. Folk i vesten tænker "det er muslimernes/islams skyld", og folk dernede (dem der har protesteret over tegningerne) tænker "det er jo danskernes/vestens skyld"
Det er jo ikke tegningerne i sig selv der er problemet mere, de var blot et påskud for at en gruppe imamer med forskruede ideer kunne tage til mellemøsten og sprede løgne og had mod danmark. Folket dernede stoler måske lidt for blindt på hvad de får at vide fra disse imamer og lign. - De har lært at tro på, at når personer som Akkari og Laban kommer med udtalelser, så er det sandt, og de ser formentlig ikke hvordan tingene rent faktisk står til - jeg næppe at samtlige demonstranter dernede har set de rigtige tegninger fra JP, men de har helt sikkert set det propagandamateriale som der er blevet smidt i hovedet på dem.
Derudover skal man også tænke over, at det ikke er landene som helhed der har været med til angreb på ambassader osv. De har via deres politi og militær gjort et (måske halvhjertet) forsøg på at begrænse balladen. Det drejer sig måske om 10.000 ekstreme demonstranter som laver ballade, og det kan godt gøre indtryk når man ser dette på TV, men vi ser jo ikke, at der samtidig sidder 10 millioner mennesker derhjemme og egentlig er trætte af at høre om den her sag.
Jeg har nu også svært ved at se det racistiske i den.. men til gengæld fandt jeg den voldsomt underholdende. :)
5# Kære amokk... nu er det jo ikke 'ekstremisterne' som du omtaler der boykotter de danske varer, er det?
Man kan absolut se at de er generaliserende dernede, og jeg er udmærket klar over hvad det det betyder når folk brænder ens flag af. De er ikke ude på at skade en lille gruppe, men alle der hører til Danmark.
Man kan absolut se at de er generaliserende dernede, og jeg er udmærket klar over hvad det det betyder når folk brænder ens flag af. De er ikke ude på at skade en lille gruppe, men alle der hører til Danmark.
Dem der boykotter varene er vel grundlæggende den samme slags mennesker, som dem der (her i landet) boykottede franske vare, dengang med atomprøvesprængningerne.
Det er folk der har deres informationer fra aviser/tv.
Spørg så dig selv hvem der styre aviser/tv i de arabiske lande...
Dem der boykotter varene er vel grundlæggende den samme slags mennesker, som dem der (her i landet) boykottede franske vare, dengang med atomprøvesprængningerne.
Det er folk der har deres informationer fra aviser/tv.
Spørg så dig selv hvem der styre aviser/tv i de arabiske lande...
De har også lavet en interessant film om Scientology.
Stifteren af Scientology, Ron Hubbard, har for eksempel udtalt følgende:
"Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion."
"Make money, make more money, make others produce so as to make more money. However you get them in, or why, just do it."
Stifteren af Scientology, Ron Hubbard, har for eksempel udtalt følgende:
"Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion."
"Make money, make more money, make others produce so as to make more money. However you get them in, or why, just do it."
Hvor i ligger det sjove i det klip?
Det er jo ultra racistisk og generaliserende, jeg finder den bekymrende.
Det største problem er som amokk udtrykker det, at folk generalisere.
Man kan jo ikke sige at alle muslimer er terroister, fordi nogle få begår uhyrlige handlinger.
Alle muslimmer sad jo ikke i flyene der fløj ind i wtc.
og man behøver ikke være muslim for at begå uhyrligheder
Hvad med konfliterne i nordireland?, Serbernes etniske udrensning i bosnien?, eller russernes fremfær i tjetjenien?
Kan vi så også derudfra konkludere at kristne er nogle forbryderiske mordere?
Nu er det jo altid nemt for folk at se fejlene ved andre.
Som f.eks. islams måde at behandle kvinder på, men hvad med biblen, den er også nogle steder undertrygende:
Første Timotheusbrev Kapitel 2, fra vers 9:
Personligt mener jeg at al religion er undertrygende, fordi det forhindre mennesker i at tænke selv, og laver splid mellem mennesker der ikke har samme tro.
Jeg mener man bør tænke sig grundigt om, og bruge sin fornuft, istedet for at udelukkende at handle ud fra sine følelser.
Det er jo ultra racistisk og generaliserende, jeg finder den bekymrende.
Det største problem er som amokk udtrykker det, at folk generalisere.
Man kan jo ikke sige at alle muslimer er terroister, fordi nogle få begår uhyrlige handlinger.
Alle muslimmer sad jo ikke i flyene der fløj ind i wtc.
og man behøver ikke være muslim for at begå uhyrligheder
Hvad med konfliterne i nordireland?, Serbernes etniske udrensning i bosnien?, eller russernes fremfær i tjetjenien?
Kan vi så også derudfra konkludere at kristne er nogle forbryderiske mordere?
Nu er det jo altid nemt for folk at se fejlene ved andre.
Som f.eks. islams måde at behandle kvinder på, men hvad med biblen, den er også nogle steder undertrygende:
Første Timotheusbrev Kapitel 2, fra vers 9:
v9 Ligeledes vil jeg, at kvinder skal være ærbart og ikke prangende klædt, deres pynt skal ikke være kunstfærdige håropsætninger og guld eller perler eller dyrt tøj, v10 men gode gerninger, som det sømmer sig for kvinder, der vedkender sig deres gudsfrygt.
v11 En kvinde skal lade sig belære i stilhed og underordne sig i alt; v12 men at optræde som lærer tillader jeg ikke en kvinde, heller ikke at bestemme over sin mand; hun skal leve i stilhed. v13 For Adam blev skabt først, derefter Eva, v14 og det var ikke Adam, der blev forledt, men kvinden lod sig forlede og overtrådte budet. v15 Men frelses skal hun, ved barnefødslen – hvis de da holder fast ved tro og kærlighed og hellighed med besindighed (3,1) – troværdigt er det ord!
Personligt mener jeg at al religion er undertrygende, fordi det forhindre mennesker i at tænke selv, og laver splid mellem mennesker der ikke har samme tro.
Jeg mener man bør tænke sig grundigt om, og bruge sin fornuft, istedet for at udelukkende at handle ud fra sine følelser.
Ja, Stort set her i landet.
Vi har dog "Indre Mission", og andre religiøse grupper, men de er i få tal.
Men i andre kulture har religion en vis indflydelse.
I USA har den kristne højrefløj en hel del magt.
Det ser vi b.la. i forbindelse med abort-modstand, homofobi, og seksuel afholdenhed.
Det er ikke for ingen ting at nogen kalder regeringen i washington for et præstestyre.
Ja, Stort set her i landet.
Vi har dog "Indre Mission", og andre religiøse grupper, men de er i få tal.
Men i andre kulture har religion en vis indflydelse.
I USA har den kristne højrefløj en hel del magt.
Det ser vi b.la. i forbindelse med abort-modstand, homofobi, og seksuel afholdenhed.
Det er ikke for ingen ting at nogen kalder regeringen i washington for et præstestyre.
En tysker på IRC viste mig den her:
http://pics-46.hi5.com/userpics/746/140/140426746....
Desuden er Kåre Bluitgens bog okay, jeg læser den som godnathistorie for min lillebror. Den er på ingen måde slem, den skildrer historisk Muhammads liv inkl. hans ægteskab med 6-årige Aisha.
http://pics-46.hi5.com/userpics/746/140/140426746....
Desuden er Kåre Bluitgens bog okay, jeg læser den som godnathistorie for min lillebror. Den er på ingen måde slem, den skildrer historisk Muhammads liv inkl. hans ægteskab med 6-årige Aisha.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund