mboost-dp1

Hvilken bredbåndsforbindelse til stream?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
28. aug. 2009 05:45
Hep hep

Så har jeg investeret i en bærbar: HP 8730w... Nvidia FX2700, SSD-disk og hele svineriet...

Og nu mangler jeg bare en in'dernet forbindelse...

Men hvilken hastighed skal jeg vælge? Jeg skal ikke hente masse af film eller musik, men fortrinsvis surfe, tjekke mail osv... og streame musik fra f.eks grooveshark.com eller lign...

Mail og div kræver jo ikke det vilde, det er mere streaming-delen jeg er bekymret for..

Er 2Mbit nok eller skal jeg op på en 5'er?

pft

/J
Gravatar #2 - XorpiZ
28. aug. 2009 06:10
Det kan vel ikke svare sig at gå under 20 MBit efterhånden, kan det?
Gravatar #3 - tazimn
28. aug. 2009 06:20
Det kommer an på om du skal flere af tingene samtidig..

Hvis du bare skal streame musik er 2 MBit mere end rigeligt.. Men hvis du også gerne lige vil hente opdateringer, eller andre sjove filer, eler er på youtube samtidig med, så er det mere en 5 MBit.

Jeg ville personligt gå efter min 10 MBit.. Mest fordi jeg ikke gider vente længere end højst nødendigt når jeg henter større filer som f.eks. .iso filer..

Og IKKE op til 10 eller op til 20.. Du aner aldrig hvad du får.. Så hellere betale for 10.. Som f.eks hos fullrate..
Det er jeg meget tilfreds med..
Gravatar #4 - Ju9or
28. aug. 2009 06:23
#2:
Der er forskel på om jeg skal af med 299,-/md for en 20Mbit eller 169,-/md for 2Mbit... Det er ~1560,-/år jeg kan spare...

Men nu var det jo heller ikke det spørgsmålet gik på. Jeg kunne jo sagtens vælge en 20Mbit overkill linie, men jeg får den jo aldrig nogensinde udnyttet...

#3:
Mange tak for svar - tror bare jeg nøjes med en 2Mbit... Så må den lide i de tider hvor den bliver spidsbelastet. Og ellers må jeg sgu opgrade den :o)
Gravatar #5 - XorpiZ
28. aug. 2009 07:14

Jeg havde/har ikke lige tjekket priserne, må jeg erkende. Men jeg troede egentlig 20 Mbit var nede omkring de samme priser som en 2 Mbit :)
Gravatar #6 - Ju9or
28. aug. 2009 07:45
#5:

Prisforskellen er egentlig heller ikke den store hvis det bare havde været et engangsbeløb, men nu svinger den jo en gang hver måned, så jeg syntes det var værd at tage i betragtning...

Og eftersom DR jo pludselig "fandt" mig og et begyndt at opkræve licens, så skal jeg spare de penge et andet sted :o)
Gravatar #8 - Ju9or
31. aug. 2009 09:37
#7:
Hmm... Good one :o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login