mboost-dp1

Hvilken musik hører nørder?

Gå til bund
Gravatar #1 - demiurgos
4. nov. 2005 17:40
Tid til en musiktråd! Skriv navnene på dine favoritkunstnere, og fortæl evt. hvad du kan lide ved dem. Jeg starter:

Opeth - En slags progressiv metal, men dog i en genre helt for sig selv. Ret krævende for ørerne, men når først man har lukket op er der meget at komme efter.

Tool - Alternativ metal/rock med en stærk appel til at "åbne sindet" og tænke selv. De får ekstra kredit for at have introduceret mig til Bill Hicks.

Rammstein - Fordi det nogen gange bare skal være fuldstændig "over the top!"

Næste...
Gravatar #2 - mrmorris
4. nov. 2005 19:13
#1 Lytter til alt bortset fra rap og opera. Typisk afhænger det dog af mit humør, energibehov og tid på dagen:

En sen aften med lidt hygge-programmering: Ella Fitzgerald, Frank Sinatra, Sherley Bassey, Barry White, Nat King Cole, Santana, Norah Jones, Dire Straits/Mark Knopfler mf.

Midt på dagen arbejds-programmering: Dj -Dean, -Tjesto, -Spectre, -Mangoo, -Quicksilver, -Sammy, Astral projection, Warp Brothers mf.

Tid til at skeje ud: Alanis Morissette, David Bowie, Pink Floyd, Portishead, Soil, Stephen Lynch, White Zombie mf.

...så det er vel egentlig rimelig varieret!
Gravatar #3 - Nvidiot
4. nov. 2005 19:39
Når jeg programmerer er der ikke noget bedre end at høre klassisk musik. Af en eller anden grund kommer man i perfekt harmoni med sig selv, og koncentrerer sig meget bedre.

I pauserne hører jeg tysk schlagermusik, fordi det er så hylende morsomt. Hvis nogen kan få een op med humøret er det Heino og Nino De Angelo.

Når jeg kommer hjem, står den på hardstyle og Rammstein og ellers alt godt fra 80'er radioen.
Gravatar #4 - buch
4. nov. 2005 21:06
Her er hvad jeg hører, http://www.last.fm/user/pokana/

Og her kan man følge hvad andre newz nørder hører, eller i hvertfald 21 af dem :) http://www.last.fm/group/Newz%2Bdk/members
Gravatar #5 - Simm
4. nov. 2005 21:17
Techno og Trance:
Blank & Jones, Pulsedriver, Paul van Dyk, CJ Stone, Cosmic Gate osv, DJ Tiesto osv.

ellers alt godt fra Rise FM (www.risefm.dk) og Digitally Imported (www.di.fm) ;)
Gravatar #6 - dyg
4. nov. 2005 21:19
#1:
Ret krævende for ørerne, men når først man har lukket op er der meget at komme efter.

Hvorfor er det ret krævende for ørene?

Jeg hører også selv Opeth, og derudover har jeg en ret bred smag, der dog ikke tillader moderne RnB, Soul, Techno, Dance (med meget få undtagelser) og deslige.

Hører en del metal af næsten alle genre, dog siger nu-metal mig meget meget lidt:
Dimmu Borgir, 1349, Bloodbath, Deicide, Gehenna, Gorgoroth, Khold, Naglfar, Rammstein, 'tallica, Maiden, Sabbath...

Lidt blandet musik fra "nutiden" (sen-80erne og frem):
Nada Surf, meget af Mike Patton's musik, Muse, Flaming Lips, RatM, Soundgarden, Tool, Interpol, Grandaddy, Kyuss, Queens of the Stone Age, Foo Fighters...

Og ellers er de store navne fra 70'erne (og deromkring) mine favoritter (Queen, Bowie, The Who, Pink Floyd, Moody Blues), Neil Young & Crazy Horse, Elvis Costello...
Gravatar #7 - BurningShadow
4. nov. 2005 22:42
Tupac.

Jeg kan høre 2pac når som helst, og hvor som helst.
Det er lidt svært at pege på noget bestemt der gør det, men på en eller anden måde var han mere en del af hans egen musik, end mange andre kunstnerer er.

Programerer jeg, så går det hele lidt lettere med 2pac i højttalerne. Læser jeg, så er der også 2pac på playlisten, og skriver jeg dokumentation, så er der heller ingen vej uden om 2pac.
Når jeg går på arbejde, så er det med 2pac i ørene, og igen på hjemturen.
Der er ikke fordi jeg aldrig hører andet. Det gør jeg trods alt det meste af tiden, men det hele går bare lidt lettere med 2pac.

Jeg hører albummet "All Eyez On Me", lige i øjeblikket. Track 9 - Life goes on.
Gravatar #8 - themuss
5. nov. 2005 00:38
alt andet end radio-musik
Gravatar #9 - Kisbye
5. nov. 2005 05:46
Det kommer jo an på humør og situation.
hører alt fra klassisk til dødsmetal.
dog hører jeg ikke meget Rap/R&B
Gravatar #10 - andeo
5. nov. 2005 09:13
#8 hørt =)

Det må meget gerne være noget soft rock eller noget som Rammstein. Er ikke "tro" mod en bestemt musiksmag, men er meget åben, bare det giver mening det der bliver sunget, dvs techno er udelukket.
Gravatar #11 - demiurgos
5. nov. 2005 09:54
#6 (NayZe)

Hvorfor er det ret krævende for ørene?

Det er vel ikke meget mere krævende for ørerne end så meget andet af den type metal, men det er min erfaring at det tager lidt tid for de fleste mennesker at "lukke op" for det.

EDIT: Og så skal det siges at jeg også selv har en ganske varieret musiksmag, dog med en præference for metal/rock.
Gravatar #12 - H.E.R.O.
5. nov. 2005 15:35
droids, hipnosis, gino soccio, giorgio moroder, ceramic hello, dark day, gd luxxe, laurie anderson, Orchestral manoeuvres in the dark, silicon teens, tangerine dream, twilight ritual, trisomie 21, xex, john carpenter, goblin, squadra blanco, bakterielle infection, datathief, drexciya, il.ek.tro, kraftwerk, lab rat xl, japanese telecom, senor coconut, ural 13 diktators, the parallax corporation, mat 101, FPU, I-F, AUX 88, legowelt, artist unknown, bangkok impact, black strobe, r3mote, anthony rother, freak electrique, unit black flight.

osv osv osv

lige pt hører jeg Datathief2 (remake af det fabio frizzis fantastiske tema fra "Zombie Flesh Eaters"?
Gravatar #13 - west
5. nov. 2005 16:09
Nvidiot - Mmmm, klassisk.
Det meste er røvsygt IMHO, men enkelte (fx. noget af Bach's), er genialt at lave hjemmeopgaver til .. har jeg fundet ud af.

Men jeg er stadig i n00b-stadiet på det område.
Kan du anbefale noget guf til mig ???
Gravatar #14 - KarmicMind
5. nov. 2005 16:22
Jeg får min dosis musik fra podcasts.. Dvs. det er podsafe musik, der udgives under åbne licenser som f.eks. Creative Commons og GPL.. hører stort set ikke mainstream musik mere..
Ved ikke om det er specielt nørdet at lytte til den slags..? måske hvis man er open source nørd..? :p
Gravatar #15 - KaW
5. nov. 2005 22:50
Nvidiot >
Det med at man arbejder bedre til klassisk har vist noget med Alpha-bølger at gøre, det fabler min matematik lærer ihvertfald noget om. Han starter altid hans 5 kg's tunge båndoptager fra dengang han var ung og spiller klassisk musik når vi arbejder selv. Han siger selv at han har bemærket at folk arbejder og lærer bedre til den slags musik.

Og jeg vil ligesom (#13) west, gerne have nogle anbefalinger.
Gravatar #16 - mat
5. nov. 2005 23:25
Min playlist tæller i øjeblikket:

Tool, Rammstein, Monster Magnet, Invocator, Mew, Murmur, Dandy Warhols, Skambankt, Kent, The Raveonettes, The White Stripes.

Derudover er jeg ret glad for: Pixies (som uden tvivl er det bedste band nogensinde), Sonic Youth, Nirvana, Illdisposed, Sepultura, Pantera, Helmet, Folk Implosion, Sebadoh, Epo-555, My Bloody Valentine, 18th dye, QOTSA, Life of Agony, The Smiths og mange flere...og så synes jeg The Melvins er ret fedt at stene til :)

Edit: Hvis jeg hører internet radio er det enten KEXP eller Chronix Aggression.
Gravatar #17 - rambones
6. nov. 2005 09:35
hører self de originale C64 stykker, og så remixes på www.slayradio.org
Gravatar #18 - bugger
7. nov. 2005 18:29
Det er MEGET blandet hvad jeg hører, men lige for tiden kan jeg ikke få Track 72's (Tue Track) album, Rockin, ud af hovedet. Det er en helt anden stil Tue Track er kendt for fra Malk de Koijn, men jeg kan lide hans fede elekto beats og rapnummeret, Dat Shit (ft. Wildchild) er da også ok selvom det falder lidt udenfor genren.

Officiel Hjemmeside:
http://www.track72.com/start.html
Interview om solopladen og 3 numre til streaming:
http://www.dr.dk/musik/urban/artikler/051010_track...
Gravatar #19 - Simm
9. nov. 2005 10:31
Hvor er jeg lettet over, at ingen har skrevet Tue West eller Nick & Jay endnu :D
Gravatar #20 - BurningShadow
9. nov. 2005 11:28
Myretue Vest og Nigger J
Gravatar #21 - .dot
16. nov. 2005 09:24
Af genre kan jeg sige jeg høre, hardstyle, (ny style) gabber, trancecore og freeform. Dog kan jeg godt finde på at høre lidt DnB tiltider.

Udover det kan jeg også lide 'ægte' trance, altså ikke det der kommerciele lort til Special D, Jan Wayne osv osv.
Gravatar #22 - .dot
16. nov. 2005 09:29
pyl^: Den rating gav ikke mening
Gravatar #23 - pyl^
16. nov. 2005 09:31
Jo jo.. de genre er nævnt.. så synes da det er fair nok
Gravatar #24 - .dot
16. nov. 2005 09:34
#23 - 28,571428571428571428571428571429% Af de genre jeg har nævnt er blevet sagt før, men det er ingen gentagelse for der jo ingen der har sagt, før mig, hvad JEG hører ;)
Gravatar #25 - Nvidiot
17. nov. 2005 07:34
13#
15#

Jeg finder for det meste en god classical radio på ShoutCast.
Der er med garanti nogen der har nogen gode classical playlister.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login