mboost-dp1
IE er noget skrammel
Jeg ved det er farligt at sige men :
JP
og så ser man TV2s nye satsning
Computerworld
Ps. bruger selv Firefox og IE i flæng - dog mest FF
JP
og så ser man TV2s nye satsning
Computerworld
Ps. bruger selv Firefox og IE i flæng - dog mest FF
Jeg så godt pressemeddelelsen om tv2's videnzonen igår morges.
Så tastede jeg da lige deres adresse ind og blev mødt af en fin IE = internettet side. Nåmen starter så siden i MSIE, og det første jeg støder på, på deres side, er nyheder hvor der fint står "Læring for ALLE". Jeg gør selvfølgelig min pligt og sender dem en e-mail om at internettet er ulig Microsoft Internet Explorer og at videnzonen.tv2.dk ikke er tilgængelig for alle og derfor ikke læring for alle, hvilket jeg skriver til dem gør et dårligt indtryk på mig, da jeg ikke bryder mig om falsk markedting.
Jaja så får man en fin e-mail tilbage om at ifølge deres interne statistik bruger 99% af tv2.dks besøgende MSIE, samt +95% af alle e-kurser er only for MSIE. Nu ved jeg ikke helt om jeg gider spilde den tid jeg ikke har så meget af for tiden, på at informere dem om at deres statistik nok ikke er helt sandfærdig, samt informere dem om, at det måske var en god ide at skrive hvorfor alternative browsere ikke understøttes, hvilket vil give dem et bedre image.
Jeg kan da kun opfodre til andre også gør deres pligt. For ellers lærer de det aldrig. Vel Århus Kommune? Som efterhånden også har fået et par e-mails af mig.
Jeg så godt pressemeddelelsen om tv2's videnzonen igår morges.
Så tastede jeg da lige deres adresse ind og blev mødt af en fin IE = internettet side. Nåmen starter så siden i MSIE, og det første jeg støder på, på deres side, er nyheder hvor der fint står "Læring for ALLE". Jeg gør selvfølgelig min pligt og sender dem en e-mail om at internettet er ulig Microsoft Internet Explorer og at videnzonen.tv2.dk ikke er tilgængelig for alle og derfor ikke læring for alle, hvilket jeg skriver til dem gør et dårligt indtryk på mig, da jeg ikke bryder mig om falsk markedting.
Jaja så får man en fin e-mail tilbage om at ifølge deres interne statistik bruger 99% af tv2.dks besøgende MSIE, samt +95% af alle e-kurser er only for MSIE. Nu ved jeg ikke helt om jeg gider spilde den tid jeg ikke har så meget af for tiden, på at informere dem om at deres statistik nok ikke er helt sandfærdig, samt informere dem om, at det måske var en god ide at skrive hvorfor alternative browsere ikke understøttes, hvilket vil give dem et bedre image.
Jeg kan da kun opfodre til andre også gør deres pligt. For ellers lærer de det aldrig. Vel Århus Kommune? Som efterhånden også har fået et par e-mails af mig.
#5 Godt at høre, som firefox evangelist og bruger af TV2's sputnik, kan jeg ikke lade være med at tænke på om deres tal mon ikke bliver irrelevante eftersom folk (jeg) har opgivet at få adgang til indhold fra min ellers højt-elskede og betroede firefox. Jeg fik et ligeså ligegyldigt svar da jeg mailede dem i sin tid.
Videnzonen tydeligvis ikke for alle.
TV2 har med Videnzonen lavet den, heldigvis efterhånden sjældne, men stadig dybt uimponerende brøler. Nemlig at skrive eller få skrevet platformsafhængig webkode. Fra de svar jeg har set jer skrive til mine bekendte, kan jeg se de klassiske bortforklaring med: "Jamen 99% af vores brugere, anvender Internet Explorer..." Hviket aldrig har været en undskyldning for, bevidst at skrive defekt webkode. Bevidst fordi der jo er en mekanisme, som på bedste/værste dørmandsmanér siger: "Nej!.. Jeres slags har ingen adgang her..." Korrekt webkode som følger gældende standarder virker i alle browser, så jeg ville ønske at i indskærpede for jeres egne og eksterne partnere. At tingene skal skrives korrekt første gang, som de fleste jo ved er langt det nemmeste. Det høje antal Internet Explorer brugere i jeres statestik kunne jo også være et resultat af, at nogle folk har fundet det nødvendigt at få browseren til at lyve om dens sande identitet. Hvilket jeres dørmandsfunktion sikkert medvirker til. Håber meget på at i højner jeres standard på det punkt.
#6 - mrmorris
Jeg ser absolut ikke mig selv som evangelistisk, men som Signout skriver under newz/crew.php; "Er ikke religiøs mht valg af OS, men ved hvad jeg foretrækker til bestemte opgaver." og udskifter OS med browser, så er det hvad jeg gør-. Selvom jeg har en licens til Microsoft Windows XP og dermed MSIE, bryder jeg mig absolut ikke om, at statsejede TV2 skal belære mig om, hvilken software jeg skal købe for at se deres hjemmeside. Nu må jeg lige se om jeg får tid i morgen, så skal jeg flette en e-mail sammen til dem. Det er ganske rart at blive bekræftiget i, at man ikke er den eneste der er irriteret over problemet, uanset om man ønsker at bruge deres service (i tilfældet videnzonen.tv2.dk) eller ej.
#7 - Skridrow
Er det en e-mail du har sendt til kontakthosvidenzonenpunktumdk?
Jeg ser absolut ikke mig selv som evangelistisk, men som Signout skriver under newz/crew.php; "Er ikke religiøs mht valg af OS, men ved hvad jeg foretrækker til bestemte opgaver." og udskifter OS med browser, så er det hvad jeg gør-. Selvom jeg har en licens til Microsoft Windows XP og dermed MSIE, bryder jeg mig absolut ikke om, at statsejede TV2 skal belære mig om, hvilken software jeg skal købe for at se deres hjemmeside. Nu må jeg lige se om jeg får tid i morgen, så skal jeg flette en e-mail sammen til dem. Det er ganske rart at blive bekræftiget i, at man ikke er den eneste der er irriteret over problemet, uanset om man ønsker at bruge deres service (i tilfældet videnzonen.tv2.dk) eller ej.
#7 - Skridrow
Er det en e-mail du har sendt til kontakthosvidenzonenpunktumdk?
sjovt vi taler om det... jeg er ved at søge kollegie, og www.findbolig.dk virker minus i andet end IE..
og HOLD KÆFT det er besværligt at browse i søgeresultater osv når man er vant til at bruge tabs i firefox.
IMHO er det også under al kritik at et offentligt site kræver en bestemt browser!
og HOLD KÆFT det er besværligt at browse i søgeresultater osv når man er vant til at bruge tabs i firefox.
IMHO er det også under al kritik at et offentligt site kræver en bestemt browser!
Jeg kunne ikke være mere enig i at det er irriterende at de vælger at lave sider der kun virker i IE, hvis de vil påstå at de vil lære folk hvordan de skal bruge deres PC'er, så må de også indse at der er alternativer til IE.
Og eksemplet med www.findbolig.nu er bare endnu et bevis på at der er nogle folk der bare ikke tænker sig om.
Og eksemplet med www.findbolig.nu er bare endnu et bevis på at der er nogle folk der bare ikke tænker sig om.
Fuck hvor er de da tumpede, at mene at 99% bruger IE...
Det er da det samme som at forbyde biler og tog, og så sige at 99% kører med busser...
Det er da klart at 99% bruger IE, for deres site virker jo ikke med andet, så hvad fanden havde de tænkt sig at folk skulle bruge??
Jamen fint nok, skal vi så lige se lidt på mit ego-site?
19,67% bruger FireFox
17,71% bruger IE
2.01% bruger ABrowse
Jamen hov, hvad er det?!?! Bruger 2,01% af alle nettets brugere så ABrowse??? Se det kalder jeg sgu en nyhed der vil noget!
[edit]
Hvis nogle undre sig over de lave tal for FF og IE, så er det fordi der er 56,98% "Ukendte" browsere.
[/edit]
Det er da det samme som at forbyde biler og tog, og så sige at 99% kører med busser...
Det er da klart at 99% bruger IE, for deres site virker jo ikke med andet, så hvad fanden havde de tænkt sig at folk skulle bruge??
Jamen fint nok, skal vi så lige se lidt på mit ego-site?
19,67% bruger FireFox
17,71% bruger IE
2.01% bruger ABrowse
Jamen hov, hvad er det?!?! Bruger 2,01% af alle nettets brugere så ABrowse??? Se det kalder jeg sgu en nyhed der vil noget!
[edit]
Hvis nogle undre sig over de lave tal for FF og IE, så er det fordi der er 56,98% "Ukendte" browsere.
[/edit]
"Det er da klart at 99% bruger IE, for deres site virker jo ikke med andet, så hvad fanden havde de tænkt sig at folk skulle bruge??"
Tror nu en god del af dem FAKE'er at de bruger IE. Så igen disse statestikker er værdiløse. Kan ikke siges tit nok. Det er standarden, ikke browseren man optimere til.
Tror nu en god del af dem FAKE'er at de bruger IE. Så igen disse statestikker er værdiløse. Kan ikke siges tit nok. Det er standarden, ikke browseren man optimere til.
#15 jeg tror så ikke på at fake IE er noget specielt stort problem specielt ikke for sider der ikke sortere på user agent strenge.
Jo Opera kan snyde hvis man ikke leder efter den men den kan faktisk identificeres.
Selvfølgeligt er det mugligt at tv2 ikke ser efter opera men det er meget mere sandsynligt at de laver de sedvanlige trik med at tælle hits og ikke unikke besøgende samt evt kun se på brugere der kommer forbi dørmanden.
Jo Opera kan snyde hvis man ikke leder efter den men den kan faktisk identificeres.
Selvfølgeligt er det mugligt at tv2 ikke ser efter opera men det er meget mere sandsynligt at de laver de sedvanlige trik med at tælle hits og ikke unikke besøgende samt evt kun se på brugere der kommer forbi dørmanden.
Mht. til de 99 % så kan man jo bruge bbc.co.uk's statistik over browsere der bruges på deres hjemmeside som relevant sammenligningsmateriale.
#17 ZOPTIKEREN
Hvor er det smukt!.
Se det er dælme et glanseksempel til efterfølgelse... :)
Med tanke på TV2 (Videnzonen), Debitel (Debitelshop.dk), Telia (med deres mobilshop.) og andre. Skandaløst, og de burde skamme sig.
1. How to ensure browser support
* All bbc.co.uk pages SHOULD be coded to relevant W3C HTML standards
* Work-arounds SHOULD then be added to meet the support and test level for each browser, as described by the list and definitions that follow
* If time and resources allow, you may choose to include explicit support for partially-supported browsers – in this case, you SHOULD prioritise those further up the list
Hvor er det smukt!.
Se det er dælme et glanseksempel til efterfølgelse... :)
Med tanke på TV2 (Videnzonen), Debitel (Debitelshop.dk), Telia (med deres mobilshop.) og andre. Skandaløst, og de burde skamme sig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund