mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
pewbe (36750) skrev:Så du skal også lige have et lille dask når du gør noget forkert på arbejdet? - Det er det samme i min optik.
Din fejl ikke at kunne se forskellen på voksen og barn :-)
SlettetBruger (36751) skrev:Din fejl ikke at kunne se forskellen på voksen og barn :-)
Din fejl er at tro at så længe det er et barn der bliver udøvet vold på, så er det okay.
Børn tager mindst lige så meget skade af vold som voksne gør. Voksne er meget bedre psykisk rustet til at få et par på hovedet, uden at tage skade af det. Ikke desto mindre får også flere voksne psykiske traumer af vold.
SlettetBruger (36751) skrev:pewbe (36750) skrev:Så du skal også lige have et lille dask når du gør noget forkert på arbejdet? - Det er det samme i min optik.
Din fejl ikke at kunne se forskellen på voksen og barn :-)
Jeg formulerede mig dårligt, så jeg prøver lige igen:
Du synes det er i orden at straffe et barn fysisk når barnet gør noget forkert.
Er det så ikke også i orden at din chef straffer dig fysisk når du gør noget forkert på arbejdet?
pewbe (36753) skrev:Du synes det er i orden at straffe et barn fysisk når barnet gør noget forkert.
Er det så ikke også i orden at din chef straffer dig fysisk når du gør noget forkert på arbejdet?
Det er desværre en ringe sammenligning, analogi om man vil. Jeg kan godt se hvad du mener, men du skal huske på at man som barn ar bundet til sine forældre, og det derfor er deres job at opdrage denne.
Som medarbejder er man selv ansvarlig for sit arbejde og sine valg, og disse vil, hvis de ikke administreres rigtig resulterer i afskedning og/eller bøde. Dvs en udskildning.
Ingen almindelige forældre vil kunne finde på at udskille sine børn fordi de har smadret en rude for 6 gang.
Det ved jeg godt, men jeg er faktisk nysgerrig efter hvad Porren siger.
Det ved jeg godt, men jeg er faktisk nysgerrig efter hvad Porren siger.
...der fik en kæmpe sviner af en kundes direktør igår, for ikke at have løst en opgave som hans medarbejder selv havde sagt kunne vente til idag. Efterfølgende fyldte han så min chef og diverse direktører med løgne om sagen, så jeg måtte stå skoleret om hvad der var sket og hvad jeg havde sagt. Til slut valgte idioten så at klage over mig.
Lysten til at udføre opgaver for dem igen dalede temmelig drastisk der..
Magten (36756) skrev:...der fik en kæmpe sviner af en kundes direktør igår, for ikke at have løst en opgave som hans medarbejder selv havde sagt kunne vente til idag. Efterfølgende fyldte han så min chef og diverse direktører med løgne om sagen, så jeg måtte stå skoleret om hvad der var sket og hvad jeg havde sagt. Til slut valgte idioten så at klage over mig.
og du kan selfølgelig ikke bevise medarbejderens udsagn?
Desværre, men hun har ikke sagt noget til mig om at hun var utilfreds med det, så jeg tager det som et tegn på at hun ikke havde noget problem med det. Vi optager desværre ikke samtaler, det kunne ellers have været guld værd i den her situation.Qw_freak (36757) skrev:og du kan selfølgelig ikke bevise medarbejderens udsagn?
Hvad der så er endnu værre er at alt tyder på brugeren har lavet en fejl eller at det er en bug i programmet.
Magten (36756) skrev:...der fik en kæmpe sviner af en kundes direktør igår, for ikke at have løst en opgave som hans medarbejder selv havde sagt kunne vente til idag. Efterfølgende fyldte han så min chef og diverse direktører med løgne om sagen, så jeg måtte stå skoleret om hvad der var sket og hvad jeg havde sagt. Til slut valgte idioten så at klage over mig.
Been there done that. Der findes ikke noget federe at få skæld ud og man næsten skal stå og sige "Yes sir!" til en senior sergernt(chef). Det er godt nok provokerende, især når det ikke er ens egen fejl.
Derfor man altid skal skrive til kunden om hvad man har snakket om og hvad der er aftalt.. :) Det er kutyme hvor jeg arbejder..
didriksen86 (36760) skrev:Derfor man altid skal skrive til kunden om hvad man har snakket om og hvad der er aftalt.. :) Det er kutyme hvor jeg arbejder..
Da vi bare er en lille it-drift sektion og supporter små 150 mennesker, så er der ikke så meget vi kan skrive under.
"Skal du have hjælp med din outlook sir du?! Yes, lad mig lige skrive en kontrakt på det, også er jeg der til at sætte din konto op om en halvanden times tid." :P
mort -> hvorfor er spank =vold?
Pewbe, nej det synes jeg ikke er iorden ligesom det ikke er iorden at spanke andre folks børn, medmindre man er lærer self ;-)
Pewbe, nej det synes jeg ikke er iorden ligesom det ikke er iorden at spanke andre folks børn, medmindre man er lærer self ;-)
#Niobe > Jeg mente pr. email.. Altså noget i stil med:
"Efter telefonisk aftale går vi nu igang med at resette din computer. Hvis du er uenig hører vi gerne om det. :)"
Bemærk smiley'en.. :p
"Efter telefonisk aftale går vi nu igang med at resette din computer. Hvis du er uenig hører vi gerne om det. :)"
didriksen86 (36763) skrev:#Niobe > Jeg mente pr. email.. Altså noget i stil med:
Jo self, vi tager også de større sager pr. mail. Men det hjælper ikke meget hvis en trejde part absolut skal blande sig evt med en telefonisk samtale eller mails han/hun selv sender, og laver en misforståelse. Så ender lorten alligevel hos den der ellers havde styr på det.
SlettetBruger (36762) skrev:mort -> hvorfor er spank =vold?
Hvis en rocker på 150 kg pludselig samlede dig op og smækkede dig hen over bordet, for derefter at hamre sin hånd så hårdt i røven på dig som han kunne, bare for lige at lære dig at det du gjorde var forkert i hans øjne, hvordan tror du så du ville have det bagefter ?
Vold handler ikke kun om den fysiske smerte der bliver påført. Det handler også om den afmagt barnet føler når det mod dets vilje bliver påført smerte og ydmygelse af en person som barnet ikke har nogen som helst mulighed for at forsvare sig imod.
Ikke nok med det, så er det samtidig den person som barnet burde kunne give sin fulde tillid - En tillid som bliver svækket når det pludselig bliver udsat for ydmygelse og smerte af den selv samme person.
Hvem skal barnet vende sig imod for at få støtte når det er udsat for sådan et overgreb ? Forældrene er der ikke, det er jo dem der udfører det.
Min chef tror heldigvis på mig, og har også gjort det tydeligt overfor direktøren at han skal snakke pænt til mig hvis han forventer at vi løser hans opgaver.NioBe (36759) skrev:Been there done that. Der findes ikke noget federe at få skæld ud og man næsten skal stå og sige "Yes sir!" til en senior sergernt(chef). Det er godt nok provokerende, især når det ikke er ens egen fejl.
Deres kontrakt skal snart fornyes så jeg er ikke et sekund i tvivl om hvorfor han har pustet så lille en ting op til noget kæmpestort. Han har en fordel ved at kunne sige "vi kan sagtens finde en anden leverandør".
Hvis jeg skulle gøre det ville størstedelen af sagerne tage meget længere tid. Det er værkstedsfolk der ringer ind og som ikke bruger deres email andet end om morgenen og lige inden de går hjem. Men alt bliver skrevet ned i sagerne, medmindre der er rigtig travlt så kan der godt smutte en enkelt eller to. Det er dog stadig påstand mod påstand..didriksen86 (36760) skrev:Derfor man altid skal skrive til kunden om hvad man har snakket om og hvad der er aftalt.. :) Det er kutyme hvor jeg arbejder..
Magten (36766) skrev:Min chef tror heldigvis på mig, og har også gjort det tydeligt overfor direktøren at han skal snakke pænt til mig hvis han forventer at vi løser hans opgaver.
Deres kontrakt skal snart fornyes så jeg er ikke et sekund i tvivl om hvorfor han har pustet så lille en ting op til noget kæmpestort. Han har en fordel ved at kunne sige "vi kan sagtens finde en anden leverandør".Hvis jeg skulle gøre det ville størstedelen af sagerne tage meget længere tid. Det er værkstedsfolk der ringer ind og som ikke bruger deres email andet end om morgenen og lige inden de går hjem. Men alt bliver skrevet ned i sagerne, medmindre der er rigtig travlt så kan der godt smutte en enkelt eller to. Det er dog stadig påstand mod påstand..didriksen86 (36760) skrev:Derfor man altid skal skrive til kunden om hvad man har snakket om og hvad der er aftalt.. :) Det er kutyme hvor jeg arbejder..
Var det ikke dig der arbejdede for CSC?
There's your problem, right there.. ;)
...hvis kollega ikke kunne se ideen med min fremvisning imorgen når jeg ikke får noget for det.
Kapitalister....
Kapitalister....
Det er en meget sær analogi, allerede fra starten.
At man giver sit barn et klap bag i, det er jo til at starte med, ikke noget man gør efter første "er du så venlig at ophøre dit foretagende", men efter femte "Så stopper du!!".
Hvis barnet fortsat nægter at høre efter, og opføre sig ordenligt, så synes jeg at det er i orden med et smæk i røven. De fleste i vores (25-30) generation har fået klap i røven en sjælden gang i mellem, og (bortset fra terra) vi virker da normale nok?
Det volder mig virkelig problemer, at forstå hvorfor folk nægter at indse, at "vold" er ikke lig med "et smæk bag i"... Der er forskel på at bruge "smæk bag i" når ungen virkelig lukker lyttelapperne i, og _nægter_ at høre efter, og så at stikke ungen en flad, fordi man keder sig.
Det er en meget sær analogi, allerede fra starten.
At man giver sit barn et klap bag i, det er jo til at starte med, ikke noget man gør efter første "er du så venlig at ophøre dit foretagende", men efter femte "Så stopper du!!".
Hvis barnet fortsat nægter at høre efter, og opføre sig ordenligt, så synes jeg at det er i orden med et smæk i røven. De fleste i vores (25-30) generation har fået klap i røven en sjælden gang i mellem, og (bortset fra terra) vi virker da normale nok?
Det volder mig virkelig problemer, at forstå hvorfor folk nægter at indse, at "vold" er ikke lig med "et smæk bag i"... Der er forskel på at bruge "smæk bag i" når ungen virkelig lukker lyttelapperne i, og _nægter_ at høre efter, og så at stikke ungen en flad, fordi man keder sig.
Har et par forskellige hatte på :P 1. 2. & 3. level support sammen med 2 andre.. Drift, fejlretning og opdatering af kundernes systemer (Windows miljøer på alt fra 3 til 80 servere).. Og opsætning af nye systemer, dog ikke så meget desværre..tazimn (36769) skrev:Hvad arbejder du egentlig med hos CSC?
Målet lige nu er at slippe væk fra support rollen indenfor kort tid, så jeg kan fokusere på serverdelen ^_^
SlettetBruger (36729) skrev:
Ligesom et lille barn der vælter på en cykel, det kunne umuligt gøre ondt, men de tuder big time pga chokket :P
Heh.. Fruens søster har fået en unge for lidt over et år siden. Han falder en gang imellem (han er i gang med at lære at gå og løbe) - han får et 'Op igen!' og et smil når det sker. Før de fandt ud af det trick tog det forældrene 5-10 minutter at trøste ham efter han faldt..
Mnc (36772) skrev:Det volder mig virkelig problemer, at forstå hvorfor folk nægter at indse, at "vold" er ikke lig med "et smæk bag i"... Der er forskel på at bruge "smæk bag i" når ungen virkelig lukker lyttelapperne i, og _nægter_ at høre efter, og så at stikke ungen en flad, fordi man keder sig.
Det volder virkelig også mig problemer at visse folk nægter at indse at smæk bagi er fysisk afstraffelse og at fysisk afstraffelse mod børn ikke er bedre end fysisk afstraffelse mod voksne.
Du ville ikke acceptere at din chef gjorde det mod dig og du ville ikke acceptere at en fremmed gjorde det mod dit barn.
I modsætning til hvad de fleste forældre tror, så ejer du ikke dit barn. Dit barn er et menneske med tanker og følelser, præcis ligesom du er det.
Når visse forældre begynder at bruge vold mod børn, så er det som regel af afmagt over ikke at kunne trænge igennem til barnet. Det er i mine øjne selvsamme forældre som ikke burde have retten til at have børn.
Argumentet for at det er iorden at slå børn (Enten i røven eller i ansigtet) er som regel at det gjorde dine forældre også mod dig og det har du aldrig taget skade af... Eller har du ?
Vold avler modvold. Børn kan ikke reagere ved at slå deres forældre, fordi de er alt for små til at gøre skade på forældrene. Til gengæld ligger det nu i barnets natur at når du ikke får din vilje, så er fysisk afstraffelse måden man løser det på.
Når dit barn vokser op og selv får børn engang, så ligger det nu i dem at en lille endefuld/lussing er okay. Dermed bliver den dårlig arv bragt videre til næste generation, som også vil mene at vold mod andre og vold mod børn er en valid måde at løse en konflikt på.
Mort (36779) skrev:Det volder virkelig også mig problemer at visse folk nægter at indse at smæk bagi er fysisk afstraffelse og at fysisk afstraffelse mod børn ikke er bedre end fysisk afstraffelse mod voksne.
Du ville ikke acceptere at din chef gjorde det mod dig og du ville ikke acceptere at en fremmed gjorde det mod dit barn.
I modsætning til hvad de fleste forældre tror, så ejer du ikke dit barn. Dit barn er et menneske med tanker og følelser, præcis ligesom du er det.
Når visse forældre begynder at bruge vold mod børn, så er det som regel af afmagt over ikke at kunne trænge igennem til barnet. Det er i mine øjne selvsamme forældre som ikke burde have retten til at have børn.
Det kræver jo at barnet er nået en vis alder, før du kan bruge reasoning overfor det.
Og du bliver ved med, tankeløst, at bruge ordet vold. Det handler jo kun om, at man skal have barnets opmærksomhed nulstillet. Du behøver ikke hverken slå hårdt eller gentagent for at opnå det ønskede resultat.
Mort (36779) skrev:Argumentet for at det er iorden at slå børn (Enten i røven eller i ansigtet) er som regel at det gjorde dine forældre også mod dig og det har du aldrig taget skade af... Eller har du ?
Vold avler modvold. Børn kan ikke reagere ved at slå deres forældre, fordi de er alt for små til at gøre skade på forældrene. Til gengæld ligger det nu i barnets natur at når du ikke får din vilje, så er fysisk afstraffelse måden man løser det på.
Når dit barn vokser op og selv får børn engang, så ligger det nu i dem at en lille endefuld/lussing er okay. Dermed bliver den dårlig arv bragt videre til næste generation, som også vil mene at vold mod andre og vold mod børn er en valid måde at løse en konflikt på.
Så fordi jeg har fået en endefuld eller to i løbet af min barndom, så er jeg en voldspsykopat, right? Jeg kan umuligt være en fortaler for dialog, og modstander af vold.
Mine forældre har fået betydeligt flere klask da de var børn, men jeg har ikke fået det antal de fik. Hvorfor ikke? Det må jo nødvendigvis være den eneste måde de nu kan kommunikere på.
Med køller og knytnæver.
Jeg har generel erfaring med Samsungs afspillere.. nemlig at de er lort :)
Min afspiller har været byttet, og til rep. men stadig er det 50/50 om den vil afspille en dvd. Den kan fx ikke finde ud af at fortsætte efter den 5 sekunders FBI warning :S så skal den genstartes, og man kan prøve flere gange før den fatter det.
Det ville være mit sidste samsung produkt.. Men der er ikke andre der laver afspillere der kan hænge på væggen.
Havde også problemer med min sidste afspiller der også var samsung.
Du kan jo ringe til deres support... LOL!!!
Min afspiller har været byttet, og til rep. men stadig er det 50/50 om den vil afspille en dvd. Den kan fx ikke finde ud af at fortsætte efter den 5 sekunders FBI warning :S så skal den genstartes, og man kan prøve flere gange før den fatter det.
Det ville være mit sidste samsung produkt.. Men der er ikke andre der laver afspillere der kan hænge på væggen.
SlettetBruger (36784) skrev:Jeg har generel erfaring med Samsungs afspillere.. nemlig at de er lort :)
Nvm jeg fandt fejlen... Det var ikke BD den var gal med. Det var det lille kabel mellem tv og BD der fulgte med, der er defekt. :) Udover det har den virket ganske udemærket. ;)
Mnc (36782) skrev:Det kræver jo at barnet er nået en vis alder, før du kan bruge reasoning overfor det.
Og du bliver ved med, tankeløst, at bruge ordet vold. Det handler jo kun om, at man skal have barnets opmærksomhed nulstillet. Du behøver ikke hverken slå hårdt eller gentagent for at opnå det ønskede resultat.
Nej jeg bruger ikke tankeløst ordet vold. Hvis du gav en anden voksen en endefuld, og vedkommende ellers anmeldte det til politiet, så ville du blive dømt for vold, fordi det er vold - Også hvis det er børn det bliver brugt imod.
Hvis ikke du forstår at håndtere et barn uden brug af fysisk afstraffelse, så egner du dig ikke til at være forælder. Der er en god grund til at det er påbudt for lærere og pædagoger at anmelde mistanke om vold mod børn, til kommunen. Det er ikke fordi kommunen ikke har nok at lave, det er fordi forældre som ikke forstår at opdrage børnene uden brugen af fysisk afstraffelse har brug for hjælp og i slemme tilfælde har barnet brug for en plejefamilie så det kan få en tryg opvækst.
Mnc (36782) skrev:Så fordi jeg har fået en endefuld eller to i løbet af min barndom, så er jeg en voldspsykopat, right? Jeg kan umuligt være en fortaler for dialog, og modstander af vold.
Mine forældre har fået betydeligt flere klask da de var børn, men jeg har ikke fået det antal de fik. Hvorfor ikke? Det må jo nødvendigvis være den eneste måde de nu kan kommunikere på.
Med køller og knytnæver.
Ja fordi du har fået en endefuld som lille så synes du nu selv at det er i orden at give dine børn en endefuld. Du har selv argumenteret for at det er i orden, fordi dine forældre har gjort det mod dig.
http://www.boerneinfo.dk/klassev%C3%A6relset/tal+og+fakta+om-c8--c8--c8-/vold+i+tal skrev:Definitioner på fysisk og psykisk vold
...
Fysisk vold kan antage mange forskellige former. Det kan være slag (fx en lussing eller endefuld), spark, rusken, kvælningsforsøg, brænding med cigaretter, forsøg på forgiftning eller seksuelle overgreb. Volden kan give barnet fysiske skader, fx knoglebrud eller blå mærker. Små børn kan få hjerneskader og blive blinde, hvis de ruskes, og i værste fald kan barnet ligefrem dø af skaderne.
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2009/10/30/092702 skrev:Når forældre giver en endefuld eller lussing til deres børn, tæsker børnene videre på andre.
...
- Det er børn der lærer at 'hvis jeg bliver sur over noget', 'hvis jeg bliver vred', 'hvis der er noget, jeg ikke kan finde ud af', så kan jeg bruge volden. Så kan jeg slå. Og det betyder igen også at børnene bliver meget i tvivl om deres forældre, fordi børn normalt vil gå hen til deres mor eller far når de er kede af det, når noget gør ondt. Og lige pludselig er det forældrene, der påfører dem de her skader. Og hvor skal de så gå hen?
...
http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Haderslev/2011/03/29/071709.htm®ional skrev:En 42-årig far fra Gram-området skal en måned i fængsel for at have givet sin søn på fire år en hårdhændet røvfuld.
...
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2007/12/11/153112.htm skrev:En tandlæge fra Roskilde må sande, at han ikke uden videre kan give sine patienter en endefuld. Retten i Roskilde idømte i går tandlægen 1.200 kroner i dagbøder for at give en syvårig dreng et klap i numsen.
...
http://www.servicestyrelsen.dk/voresansvar/vold-mod-born/hvad-gor-vold-ved-barnet skrev:Hvilke konsekvenser har fysisk og psykisk vold for barnet?
Konsekvenser for barnet ved fysisk vold:
•Aggressiv adfærd
•Vanskeligheder med at håndtere konflikter
•Posttraumatiske efterreaktioner
•Angstpræget adfærd
•Forsinkelser i social, kognitiv og følelsesmæssige udvikling
•Vanskeligheder med koncentration og indlæring
•Selvskadende adfærd
•Tristhed og depression
•Mindre fysiske skader, blå mærker, rifter o.l
Større fysiske skader, fx forstuvninger, knoglebrud, hjerneskader og i værste fald døden •Psykiske skader, fx kan barnet blive frygtsomt, tilbageholdende og hæmmet i sin udvikling, eller det kan blive aggressivt
•Lavt selvværd, selvmordstanker og selvmordsadfærd
•Problemer i voksenlivet, fx med karrieren eller familielivet
Mort (36788) skrev:Ja fordi du har fået en endefuld som lille så synes du nu selv at det er i orden at give dine børn en endefuld. Du har selv argumenteret for at det er i orden, fordi dine forældre har gjort det mod dig.
Mjah. Jeg husker ikke at have sagt, at det er i orden, fordi jeg har fået en endefuld.
Hvad jeg har sagt er, at der er mange i vores generation der har fået en endefuld, og vi er oftest velfungerende mennesker.
Mnc (36782) skrev:Mine forældre har fået betydeligt flere klask da de var børn, men jeg har ikke fået det antal de fik. Hvorfor ikke? Det må jo nødvendigvis være den eneste måde de nu kan kommunikere på.
Med køller og knytnæver.
Og ovenstående?
Mort (36789) skrev:http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2009/10/30/092702 skrev:Når forældre giver en endefuld eller lussing til deres børn, tæsker børnene videre på andre.
...
- Det er børn der lærer at 'hvis jeg bliver sur over noget', 'hvis jeg bliver vred', 'hvis der er noget, jeg ikke kan finde ud af', så kan jeg bruge volden. Så kan jeg slå. Og det betyder igen også at børnene bliver meget i tvivl om deres forældre, fordi børn normalt vil gå hen til deres mor eller far når de er kede af det, når noget gør ondt. Og lige pludselig er det forældrene, der påfører dem de her skader. Og hvor skal de så gå hen?
Hverken jeg eller mine forældre har nogensinde rendt rundt og slået på andre mennesker. Well min far har tævet en officer da han var i militæret, men officeren slog først (og det var i civilt da det skete). :P Derudover, intet.
Mort (36789) skrev:http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Haderslev/2011/03/29/071709.htm®ional skrev:En 42-årig far fra Gram-området skal en måned i fængsel for at have givet sin søn på fire år en hårdhændet røvfuld.
Jeg synes din quote er misvisende, hvilket sikkert er med vilje. Du glemte dette:
Drengen kom i daginstitution dagen efter med en numse, der var helt blåviolet og med aftryk af faderens hånd.
Det er jo også for sygt at slå så hårdt, at barnet får mærker.
Men ellers et fint forsøg på at få MIG til at fremstå som psykopaten.
Mort (36789) skrev:http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2007/12/11/153112.htm skrev:En tandlæge fra Roskilde må sande, at han ikke uden videre kan give sine patienter en endefuld. Retten i Roskilde idømte i går tandlægen 1.200 kroner i dagbøder for at give en syvårig dreng et klap i numsen.
Så du prøver at informere mig om, at det ikke er okay, at en tandlæge giver et fremmed barn en endefuld.
Det vidste jeg nemlig ikke i forvejen?
Mort (36789) skrev:http://www.servicestyrelsen.dk/voresansvar/vold-mod-born/hvad-gor-vold-ved-barnet skrev:Hvilke konsekvenser har fysisk og psykisk vold for barnet?
•Aggressiv adfærd
•Angstpræget adfærd
•Selvskadende adfærd
•Tristhed og depression
Større fysiske skader, fx forstuvninger, knoglebrud, hjerneskader og i værste fald døden •Psykiske skader, fx kan barnet blive frygtsomt, tilbageholdende og hæmmet i sin udvikling, eller det kan blive aggressivt
Intet som passer på mig, og jeg har fået en endefuld før.
Måske er din første quote (som jeg udelod) misvisende?
Mort (36789) skrev:Hvilke konsekvenser har fysisk og psykisk vold for barnet?
•Aggressiv adfærd
•Angstpræget adfærd
•Selvskadende adfærd
•Tristhed og depression
Kilde
Årh, hvad. Det er jo lige akkurat mig, det hele!! Srsly, jeg har fået enkelte smæk bagi, og jeg mener selv jeg er almindelig velfungerende - jeg har i hvert fald ikke lavt selvværd længere (det havde jeg indtil ca. gymnasiet, men det skyldes nok mere at jeg blev mobbet fra 1. til 9. klasse), har ingen selvskadende adfærd, har aldrig nogensinde overvejet selvmord. I det hele taget kan jeg ikke genkende de problemer som beskrives. Men det kan jo skyldes at det på en måde er ligesom koldlæsning; at alle mener de faktisk godt kan lide af det beskrevne.
Jeg har fået en del spanks i mine dage. jeg kan nu heller ikke nikke genkendende til den liste der... Skulle da lige være lavt selvværd.. men den har jeg andre gode grunde til ^^
XorpiZ (36794) skrev:Arhh.. du løber i FiveFingers - det må gå under Selvskadende adfærd
Sørgeligt nok, nej. Jeg har scoret kvinder udelukkende pga fivefingers :D det er mere end hvad man kan sige om noget andet i mit arsenal.
+ Der var en dame i weekenden der kom til julemarkedet udelukkende fordi hun havde læst at "FemfingerKaj" havde en bod.
Dét synes jeg jo er vældig fedt ^^
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.