mboost-dp1

Jeg fatter simpelthen ikke BitTorrent

Gå til bund
Gravatar #1 - dcgeek
1. sep. 2005 13:46
Jeg kan ikke fatte al det politiske påstyr over BitTorrent.
Det er det rene fake.

Jeg har kendt til BitTorrent i 2-3 år. Og gæt lige hvor mange downloads jeg har fået gennemført: 0. Gæt lige hvor mange gange downloads'ene er blevet begyndt - 0.

BitTorrent er ikke et fildelingsprogram. Det er et fake-program lavet for at skræmme industrien. Jeg vil bevise det. Gå ind på en hvilken somhelst hjemmeside med BitTorrents, download torrent filen, dobbeltklik på den og hvad sker der så? Jo, ikke en skid. Ikke en eneste af de mange hundrede gange jeg har forsøgt at downloade en fil, uanset hvilken, på hvilken side, er downloads'ene bare blevet BEGYNDT.

Ikke engang The Pirate Bay's Torrents indeholder nogen oplysninger om hvor man downloader den pågældne fil. Det er det rene fake.

Tror i ikke på mig? Så gå lige ind og søg på et hvilket somhelst spil på The Pirate Bay eller et hvilket somhelst andet sted, hvor man downloader via BitTorrent. Så prøv at se om i selv kan få noget ud af det. Jeg kan bare fortælle, at ikke en eneste gang i de lidt over 2 år jeg har kendt til BitTorrent, har jeg fået gennemført, endsige ikke engang fået bittorrent klienten til at starte nogen downloads.
Gravatar #2 - mrmorris
1. sep. 2005 13:51
#1 Torrents er stadig ret nørdede, men tro mig, de virker skam! Jeg downloader de fleste af de geek-casts jeg lytter til, via .torrent filer.

Forstå, at for at torrents skal fungere kræver det at nok folk seeder. Måske bruger du forkerte applikationer (prøv Shareaza), eller henter kun warez ned hvor få seeder. Læs f.eks. den officielle bittorrents FAQ eller dette alternativ hvis du ikke allerede har.
Gravatar #3 - dcgeek
1. sep. 2005 13:53
Hvordan kan det så være, at ved HVER EVIG ENESTE FIL JEG PRØVER AT DOWNLOADE kan jeg ikke downloade dem? Den står på 0.0 hele vejen i gennem, fra tid der er brugt på download, til kilobits i sekundet den downloader.

Det sker ved hver evig eneste fil.
Altid. Og har gjort det i over 2 år jeg har prøvet det af.
Gravatar #4 - ZOPTIKEREN
1. sep. 2005 13:54
Hvilke fora er du nu blevet bannet fra, siden dine underlige indlæg nu findes her? Bittorrent virker fint hos mig. Bittorrent er ikke fake.

Måske du ikke har åbnet for de(n) port(e) din bittorrent klient benytter sig af?

Nu er de fleste af de bittorrent filer du linker til links til ulovligt materiale. Find en bittorrentfil der henviser til download af noget ikke copyright beskyttiget materiale, så vi kan efterprøve din konspirationsteori og rive din i tusinde stykker.
edit;
Hvilket allerede kan gøres nu, da ingen seeder de filer du henviser til.... det er tilladt at tænke lidt selv. editedit hvilket mrmorris også pointerer.
Gravatar #5 - dcgeek
1. sep. 2005 13:54
Jeg synes lige i skulle checke denne her side ud:
http://thepiratebay.org/recent.php

Nyeste torrents. Ikke en eneste af dem virker.
Det er det rene fake.
Gravatar #6 - cjoey
1. sep. 2005 13:56
Jeg har heller aldrig kunnet få gang i BT, men Emule rykker derudaf...
Gravatar #7 - mrmorris
1. sep. 2005 14:01
#5 De er ikke seeded endnu (ingen klar til at sende data ud). Prøv at se statistikken for en tilfældig interesant torrent i disse dage, f.eks. Mac OsX. Over 20.000 downloads!
Gravatar #8 - dcgeek
1. sep. 2005 14:03
"Jeg har heller aldrig kunnet få gang i BT, men Emule rykker derudaf..."

Ja tak jeg har prøvet alt lige fra Kazaa til EDonkey/Emule.

Og kun enkelte gange har jeg fået noget til at virke, og det har været ved Kazaa.

Og så er det endda sådan, at 99,99 % af alle filerne ikke kan downloades alligevel. Der findes et hav af forskellige filer, men kun et fåtal af dem virker. De fleste bliver stoppet med det samme jeg forsøger at downloade.

Og når den endelig giver mig lov til at downloade, så står jeg som nummer 5000 i en kø.
Og når jeg så endelig kommer til at downloade den, så downloader den med 2 kb/s.
Gravatar #9 - ZOPTIKEREN
1. sep. 2005 14:05
Det er jo også ulovligt at downloade det meste materiale, som jo er copyright beskyttiget. Du kan vel ikke være utilfreds med det?
Gravatar #10 - dcgeek
1. sep. 2005 14:05
"De er ikke seeded endnu (ingen klar til at sende data ud)"

Hvorfor fanden lister de dem så?
Altså hvis lortet ikke er klart så lad da være med at lægge dem op, som om de er klar!

Det svarer da til at brugsen reklamerer med en eller anden smart vare med 50 % rabat, og når man så kommer over i brugsen, så får man at vide at varen først bliver udgivet i næste uge. Ej, nu må i fildelings"nørder" edderman'me tage jer sammen!
Gravatar #11 - dcgeek
1. sep. 2005 14:07
"
Det er jo også ulovligt at downloade det meste materiale, som jo er copyright beskyttiget. Du kan vel ikke være utilfreds med det? "

Der har været gange hvor firmaer har lagt filer ud til fri download via torrents (de gider ikke bruge egen serverplads så de bruger fildeling). Heller ikke disse virker.

Intet virker.

Jeg er faktisk stødt på seriøse firmaers websider og fået at vide at jeg kan downloade en torrent og få en bestemt fil. Men nu har jeg bare sådanne dårlige erfaringer med disse torrents, da de ikke virker, at det simpelthen er trættende.
Gravatar #12 - mrmorris
1. sep. 2005 14:10
Ej, nu må i fildelings"nørder" edderman'me tage jer sammen
Du er da en høflig og hyggelig fyr hva? Prøv nu at overkomme dine fordomme og hent lovlige filer engang før du overfalder dem der tager sig tid til at svare dig. Tror du virkelig torrents er en falsk teknologi, fundet på af CIA for at få et overblik over mulige fildelere?
Glem nu dine warez ambitioner et øjeblik. Kan du f.eks. downloade den seneste TwiT udsendelse?
Gravatar #13 - dcgeek
1. sep. 2005 14:19
Neeejjj. Jeg kan downloade. MED 14 kb i sekundet!
Gravatar #14 - ZOPTIKEREN
1. sep. 2005 14:36
Jeg kan hente med i hvert fald 50kb/s stabilt over twit episoderne. Skulle vi blive enige om at det mest LOGISKE er, at der er fejl i din ende dktekno?
Gravatar #15 - carb
1. sep. 2005 15:24
Du tar pis på os ikke?

Hvis ikke, så er det nok et spørgsmål om at kigge på din firewall, og/eller åbne de rigtige porte i din router.
Gravatar #16 - XorpiZ
1. sep. 2005 15:24

Det kan vi vist godt blive enige om.. hvis det er ikke er lykkedes for en at få en torrent downloadet, så burde man ikke være på et forum for "Rigtige nørder"
Gravatar #17 - elite
1. sep. 2005 15:48
#16: Hehe, true dat!
Gravatar #18 - Bubel
1. sep. 2005 16:00
Prøv evt. at læse piratgruppens guide til bittorrent.
http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubri...
Gravatar #19 - mrmorris
1. sep. 2005 16:02
#13 Hvis du sætter dit netværk rigtigt op, skal du gerne komme oppe over de 100Kb/s, da der er mange seedere og peers. Forvent dog ikke højere da TWiT filen er relativt lille (32MB) og derfor sværere at segmentere. Større filer kan opnå op til 500Kb/s (og sikkert mere, men jeg har kun 6Mbit) over torrents.
Gravatar #20 - ECFE11
2. sep. 2005 11:43
Hmm.. lad mig gætte, du har ikke åbnet for portene 6881-6889, + Du sidder bag en router og har ikke sørget for forwarding, og nåre ja, du UPLOADER IKKE! Hvis du kan sige ja til bare en af disse ting forklare det en del.

Men hvis du vi prøve en der med garent virker, så prøv torrentet på :

http://www.planeshift.it/download.html

På en en 1024/512 linje henter jeg med omkring 106 kB/s

Forresten, grunden til at flere firmaet benytter sig af Torrents er at det spare dem for båndbrede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login