mboost-dp1

Jeg har røvrendt mig selv

Gå til bund
Gravatar #101 - myplacedk
13. aug. 2008 05:16
"Nu ved jeg ikke hvornår det skal være, men jeg har altså ikke tid den dag." :-D
(Hvis du arbejder 7 dage om ugen er din undskyldning godkendt.)
Gravatar #102 - squad2nd
13. aug. 2008 15:01
Major opdatering:

Jeg har nu modtaget mobilen... eller hvad man skal kalde den...
Den blev leveret til mig i en konvolut med de der plastik-prikker og al software og kabler. Har ikke checket om alt virker.

Men det er vitterligt en gang lort...
Jeg har aldrig nogensinde set en skærm der har været så ridset... og bagklappen på mobilen glider hele tiden ned, når man sidder med mobilen. 'Styre-pinden' i midten fungerer kun nogen gange...og man skal trykke RIGTIGT hårdt.

Det stemmer bestemt ikke overens med hvor god en stand han påstod den var i.

Jeg har dog haft ringet til politiet, men de havde ikke mulighed for at checke IMEI nummeret, fordi de folk var gået hjem. Jeg blev dog venligt henvist til at prøve imorgen...og så skal det vise sig.

Men fuck en gang ubrugelig lort jeg har fået tilsendt... det har bestemt givet mig et mega slag over næsen... finder politiet ikke noget bliver den bare smadret, og resterne skal ligge på min hylde, og for evig tid minde mig på hvor fucking idiot jeg var at købe noget privat på nettet.
Gravatar #103 - Spiderboy
13. aug. 2008 20:19
Hvis han påstod den var i god stand, så har du da stadigvæk en god sag.
Gravatar #104 - cazotaro
13. aug. 2008 21:06
Hvis den skal smadres helt så lad dog personens hoved gøre arbejdet?

Hov, opfordring til vold er ulovligt..
Gravatar #105 - MetteVoldum
13. aug. 2008 21:13
#104, det er ikke vold, bare en alternativ afskaffelses metode :)
Gravatar #106 - gnаrfsan
13. aug. 2008 23:42
#102: Trist, trist historie. Jeg håber sgu at det lykkes dig at få pengene igen :-\
Gravatar #107 - buch
13. aug. 2008 23:52
Jeg holder stadig på at man aldrig bør købe noget i aalborg øst eller gellerup parken.

Jeg var i øst i dag og så da jeg kører igennem en normail størrelse rundkørsel så står der fandeme en bil midt oppe i bedet inde i rundkørslen. Giver det et indtryk af hvilke underlige folk der bor derude?
Gravatar #108 - madeinrussia
14. aug. 2008 05:13
#107 siger høje tåstrup rundkørsel dig noget? det er mærkeligt når der IKKE holder en bil i midten.. ( på hovedet cirka 50% af gangene )
Gravatar #109 - PazO
14. aug. 2008 13:26
Jeg håber du vil holde os opdateret om hvad det ender med!
Gravatar #110 - karga
14. aug. 2008 13:36
Bliver lige nødt til at skrive noget i tråden for at følge med.. :)

Der burde faktisk være et forum til at diskutere scammers.. med juridisk hjælp, "nabo"hjælp (folk der bor nær sælger) og moralsk backup.. tror ikke jeg havde gidet kæmpe nogen kamp for at få den telefon, hvis ikke det havde været for den støtte der har vist sig her i tråden
Gravatar #111 - arne_v
14. aug. 2008 14:00

Den lysregulerede rundkørsel i Høje Tåstrup er da også en trafikal rædsel.

Enten lyskreds eller rundkørsel. Men ikke begge dele - tak.
Gravatar #112 - Thalion
14. aug. 2008 18:07
virkeligt surt...

Men ja hvis ridser på skærmen og lign ikke er nævnt, så har telefonen ikke den stand som du købte den i, er det ikke det produkt du har købt.

Det mener jeg i hvert fald der er nogen regler om: jep http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/internetau...

Så du kan klage til sælgeren, og føre en klage sag.
Gravatar #113 - Borg[One]
14. aug. 2008 22:33
#112 Privat salg til private - så er du du nærmest ikke beskyttet af andet, end hvis han havde sendt dig en mursten istedet for en telefon, kunne du gøre krav på at få monteret antenne på murstenen.

Handel mellem private er langt hen ad vejen baseret på tillid...hvilket så også betyder det er momsfrit...! :)
Gravatar #114 - squad2nd
14. aug. 2008 22:56
Til information... dette var den originale annonce-tekst:

Qtek, 8300, headset, lader, kamera, MP3-afspiller, radio, memorycard, kalender, håndfri, orig. emb., video, bluetooth, ikke simlåst, Mobiltelefon, Qtek 8300, næsten hel ny (Fejlkøb), GPRS, Windows Mobile 5.0, WLAN 802.11B, Organizer, MP3, MSN, Internet Explorer, E-mail, MMS, Java, 1.3 Megapixel Kamera og med 512 mb memory + alt tilhørende tilbehør! (AC adapter, USB Sync Cable, User manual & Quick start Guide)

Bemærk venligst den fede skrift... *kigger på det lig der rent faktisk ligger ved siden af min laptop*

Vi har allesammen prøvet at læse og høre om alle de sataner der render og snyder folk... og de slipper altid væk med det. Der er aldrig nogen konsekvens. Som sagt bor han også i Aalborg Øst... alt skraldet der kender hinanden og er sikkert villig til at bakke op og har intet andet at lave end at troppe op og smække én et par på skallen.
Gravatar #115 - madeinrussia
15. aug. 2008 05:12
Det er faktisk nemt, du skal ikke true ham, bare kom med mobilen derhen og sig at den ikke er i samme stand som i havde aftalt, evt. send den til en du stoler på i Aalborg så at du slipper for billetten, så ser hvad han siger, hvis den ikke går kan man altid finde på noget andet ;)
Gravatar #116 - squad2nd
16. aug. 2008 12:46
Jeg skrev til punken for et par dage siden:
"Hej! Den mobil du solgte mig kan næppe være fra et fejlkøb. Den mobil jeg har modtaget har bestemt ikke været i særlig god stand. Bagsiden ryger hele tiden ned. Displayet er mega ridset og styrepinden er faktisk ubrugelig. Jeg håber at det er en joke at du har flået mig for 600 kr for den gang møg."

Han skrev tilbage idag:
"Jeg byttede min PSP for den og solgte den bar vider uden at få den brugt! Så et fejl-køb!"

Jeg er vitterligt så forpulet tæt på at eksplodere så det ikke kan beskrives. Men fordi jeg er sådan en svans og så godt opdraget kan jeg ikke bare få mig til at tage derud og bare flå ham levende.
Det er bare 'synd' , kom videre.

Hvordan ville I have det...
Gravatar #117 - Norrah
16. aug. 2008 12:51
#116 Jeg ville nok havde det ganske glimrende, for det havde været mig der solgte mobilen.

*Køber aldrig noget elektronik jeg ikke har set på forhånd.
Eneste gang jeg har gjort det var da jeg gav min wow account væk. Og så fik jeg som tak en psp. *Har efter 1 år rent faktisk købt et spil til den.

Eventuelt skulle du bruge det der forbruger salg firma som godt nok tog procenter. Men så havde du sluppet for det her.
Gravatar #118 - Borg[One]
16. aug. 2008 18:37
#116 Jeg må desværre også give dig rådet, at droppe sagen, og bare tage ved lærer af det.

1. Privatsalg til private er ikke som sådan beskyttet. Det er kalrt man ikke må lyve, men at i ikke er enige om standen - well tough luck.

2. Jeg fornemmer du ikke er sikker på hvad det er for nogle rødder du har med at gøre. Hvis man ikke slev har baglandet "iorden", så skal man bare lade være. Trusler eller udførsel af decderet vold, gør iøvrigt også ham til offeret.

Du kan jo prøve at ringe til hans forældre og forklarer at det her bare ikke er iorden - eller ringe til ham og give ham en velfortjent sviner. Men er de ikke til at stikke af - så glem sagen, den er ike værd at få hverken høvl eller politi-anmeldelse for.

Personligt ville jeg også gå rundt og storgrumle en uges tid, og så begynde at falde lidt ned på jorden igen, og kun blive gnaven når jeg kom til at tænke på det...
Gravatar #119 - squad2nd
20. aug. 2008 19:25
Sidste opdatering: Jeg giver op...

Jeg er desværre, rasende, nødt til at erkende at jeg er nødt til at droppe sagen yderligere.
Jeg har i de seneste par dage har haft kontakt til både politiet og G&G og de er begge villige til at hjælpe.
Jeg har fået at vide af G&G at manden har snydt op til flere, som ikke har modtaget deres varer... og så har han løjet for dem og udtalt at han er flyttet til Århus.

Grunden til jeg dog ikke rigtigt har lyst til at stikke snuden for langt frem, er fordi nogen venlige personer herinde på Newz.dk har gjort mig opmærksom på at vedkommende sandsynligvis også handler med 'rohypnol'... og det skulle man åbenbart kun gøre udelukkende hvis man er inde i et lortemiljø.

Ja, det er flovt for mig at trække mig ud, men jeg har simpelthen ikke baglandet nok i orden, som nogen også siger, så jeg har ikke den store energi til at tænke på at nogen syge sataner dukker op.

Jeg er gearet til meget... men ikke vold!
Gravatar #120 - madeinrussia
20. aug. 2008 20:25
#119 ja lad ham dog snyde adskillige andre..anmeld ham gør alt du kan, hvis han sku udøve vold får han en dom, det er enkelt..
Gravatar #121 - holmen
20. aug. 2008 20:26
#120 Det er let nok at sige når det ikke er dig der risikerer at få slag...
Gravatar #122 - Spiderboy
20. aug. 2008 20:33
Det er ærgerligt, at sagen skal ende sådan, men jeg forstår godt din beslutning.
Gravatar #123 - madeinrussia
20. aug. 2008 20:39
#121 Jeg vil med glæde arrangere det sådan at hvis dette sku hænde at det var min adresse han sad med hvis det skulle være.. er sku ligeglad, sticks and stones may brake my bones.. ( but woords will hurt forever )
Gravatar #124 - holmen
20. aug. 2008 20:40
#123 Okay, det var sejt sagt. Nu er du min ven.
Gravatar #125 - arne_v
21. aug. 2008 00:31

Det er trist at bedrageri er straffrit, hvis man også sælger narko.
Gravatar #126 - cjoey
21. aug. 2008 01:34
#119: Det er ikke valgfrit om du vil anmelde ham, du har PLIGT til det som borger i et retssamfund...
Gravatar #127 - karga
21. aug. 2008 06:28
Hvorfor går du ikke til politiet og siger det som det er? De kan formentlig hjælpe dig, specielt hvis du forklarer hvorfor du ikke har lyst til at gøre mere

Det kunne jo være han kunne få sig en dom for hans "sidebeskæftigelse"? Ikke at jeg fryder mig over sådan noget, men hvis han kan stoppe med at snyde med handler og sælge narkotika, så er der da den smule mindre onde i verden
Gravatar #128 - zin
21. aug. 2008 07:19
Jeg stemmer for en nørd-mandsopdækning af squad2nd.
Hvem tør komme i nærheden af en nørd omringet af 40 andre, rødhårdede, bumsede, brillebærende og skjorteklædte nørder?
Gravatar #129 - kinaholm
21. aug. 2008 10:10
Har fulgt med i hele historien.. Synes virkelig det er ærgerligt at sagen skal slutte sådan her. Hvis der er noget jeg kan hjælpe med skal jeg gerne gøre det.. Derudover er jeg faktisk enig med Karga.
Gravatar #130 - Benjamin Krogh
21. aug. 2008 10:34
Og jeg er faktisk enig med holmZ.

Og jeg er med i teamet der tager derud og opkræver penge. Bor i Aalborg Øst, så det er jo tæt på.
Tak til Buch for at finde min bil btw.
Gravatar #131 - Bachy
21. aug. 2008 10:41
Jeg er også med p åNewz.dk (tæskeholdet). Hvis der er noget jeg hader, så er det at blive snydt. En ting er at snyde TDC eller skattefar, en anden ting er at snyde squad2nd, tænk sig .. at folk kan finde på at snyde en lille uskyldig knægt, så er mand fandme syg i gebisset.

Anyway, lad os alle samles oppe hos squad2nd, også tager vi i samlet flok derfra ud østpå (Vestkyst hustlers ryker øst på) :)
Gravatar #132 - Spiderboy
21. aug. 2008 18:41
Jeg vil også gerne hjælpe, hvis der skulle være noget, som jeg kan hjælpe med. Jeg bor i Aalborg.
Gravatar #133 - noramskull
21. aug. 2008 20:55

Dumt at det ender på den her måde, men fornuftigt beslutning.

Det er det som jeg vil kalde sunk cost, altså at vi befinder os et sted hvor du simpelthen ikke kan få pengene tilbage og yderligere investering af tid, penge mm. bare vil resultere i yderligere tab.

Lad være med at tage derud og giv op, ethvert forsøg på hævn mv. vil helt sikkert bare ende i en form gengældelse og vold er en ligeså dårlig ide, da selvtægt er ulovligt og idioten vil med garanti ikke holde sig tilbage for at anmelde nogle, eller tage hævn.

Indse dit tab, og kom videre med livet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login