mboost-dp1
lige en hurtig een (install af OS )
Har lige fået tage mig sammen til at sætte min nye HDD i min pc. Så ville jeg lige have nogle råd til, hvordan jeg skal skal intallere OS og games fordelt på mine 2 HDD.
tænkte på at installere OS og programmer på min gammel HDD og spil,mp3 osv osv på min nye HDD. ville det hjælpe på HDD lag osv og skal jeg dele den nye HDD op i partitioner ?
edit: tækte også på hvordan man skal sætte en op med IDE kabler... har sat den yderste ende af kablet i den nye, og køre som slave og den midterste i den gamle og køre som master. andre gode råd ? der er lige probs med pladsen og få sat kablet ordenligt i.
tænkte på at installere OS og programmer på min gammel HDD og spil,mp3 osv osv på min nye HDD. ville det hjælpe på HDD lag osv og skal jeg dele den nye HDD op i partitioner ?
edit: tækte også på hvordan man skal sætte en op med IDE kabler... har sat den yderste ende af kablet i den nye, og køre som slave og den midterste i den gamle og køre som master. andre gode råd ? der er lige probs med pladsen og få sat kablet ordenligt i.
Da du ikke har skrvet hvad for et OS det er så går jeg ud fra at det er linux:P
Du kan bruge LWM til at få harddiskene til at se ud som de kun var en.
Du kan bruge LWM til at få harddiskene til at se ud som de kun var en.
hmm kan ikke redigere. Det vil være en god ide at have en swap/side fil på begge harddiske. Det vil også være en god ide at give være harddisk en ide kabel være , så de ikke sidder på samme kabel.
Der kan kun overføres til en af diskene på et IDE kabel. Hvis der sidder 2 HDD på samme kabel tager det længere tid at sende data fra den ene til den anden disk. Men det er nok ikke noget du vil lægge mærke til i hverdagen..
#11 drbravo
Skulle det være pga manglende kapacitet på kablet eller hvad?
Eller bliver det overført HD -> RAM -> HD hvis det sidder på samme kabel og HD -> HD hvis det sidder på forskellige kabler?
Eller kan du ikke komme det lidt nærmere om hvorfor - er pænt nysgerrig :o)
Skulle det være pga manglende kapacitet på kablet eller hvad?
Eller bliver det overført HD -> RAM -> HD hvis det sidder på samme kabel og HD -> HD hvis det sidder på forskellige kabler?
Eller kan du ikke komme det lidt nærmere om hvorfor - er pænt nysgerrig :o)
Dataoverførsel skal altid læses ind i RAM, før det kan skrives ned på HD. Men der kan være en del i RAM'en ad gangen, og HD er nu engang den langsomste (ca. 1 faktor 1000 langsommere end RAM) enhed i en moderne computer. Når to harddiske sidder på samme kabel skal bussen være ledig for at den kan læse eller skrive til en af diskene. Når de sidder på, hver sit IDE kabel, kan computeren sagtens håndtere at skrive data fra cachen til den ene disk samtidig med, at den indlæser data til cachen fra den anden.
Hvis man har en DVD brænder på samme kabel som den ene af harddiskene kan det tilsvarende også betale sig at sørge for at data til brænderen kommer fra den anden harddisk, der ikke sidder på samme IDE kabel..
Hvis man har en DVD brænder på samme kabel som den ene af harddiskene kan det tilsvarende også betale sig at sørge for at data til brænderen kommer fra den anden harddisk, der ikke sidder på samme IDE kabel..
arghhh fuck..
jeg satte min den gamle harddisk til master, og den nye til slave, på det samme IDE kabel. Da jeg installerede windows på den gamle,men den ville ikke finde den nye harddisk. så jeg gik ind i computer-administration, og på mærkelig måde fik jeg den nye sat op. men jeg mangler en masse plads på både den gamle og den nye. den gamle er på 160Gb, men den siger omkring 127GB, den nye er på 250, men den siger omkring 137GB. hvad ka nejg have gjort forkert..
det her går mig på nerverne :-/
jeg satte min den gamle harddisk til master, og den nye til slave, på det samme IDE kabel. Da jeg installerede windows på den gamle,men den ville ikke finde den nye harddisk. så jeg gik ind i computer-administration, og på mærkelig måde fik jeg den nye sat op. men jeg mangler en masse plads på både den gamle og den nye. den gamle er på 160Gb, men den siger omkring 127GB, den nye er på 250, men den siger omkring 137GB. hvad ka nejg have gjort forkert..
det her går mig på nerverne :-/
har installeret SP2, hmm jumperen på den gamle har jeg ikke pillet ved... måske jeg skulle prøve at pille.. tak for hjælpen, hvis det ikke hjælper så kan jeg godt overleve har ikke det vild meget jeg skal ahve gemt ;D
En computer er som en kvinde. Nogle gange virker de bare ikke mere uden nogen egentlig årsag. Hvis man er heldig hjælper det at pille.. Uden at man egentlig ved hvad det er man piller ved.
For satan! Jeg burde være digter! Eller noget!
For satan! Jeg burde være digter! Eller noget!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund