mboost-dp1

Mac reklame a[nn|ll]o/a 1984

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
16. nov. 2005 21:47
Jeg ved ikke hvor mange der har set Futurama afsnittet Future Stock (S03E21) eller hørt kommentator sporet fra DVD'en. Anyways der bliver der lavet en reklame for planet express som er et spoof på en reklame fra 1984 af Apple.

http://www.curtsmedia.com/cine/1984.html

Futurama gutterne har ramt den ret præcist må man sige.
Gravatar #2 - NFX
16. nov. 2005 22:19
wtf mener du med din overskrift? :P

Men ja, Matt Groening og David Cohen plejer at være ret gode til den slags, og den oprindelige reklame er heller ikke dårlig :)
Gravatar #3 - Gruesome
16. nov. 2005 22:52
anno/alla... Kan godt se det ser lidt kryptisk ud nu.
Gravatar #4 - BurningShadow
16. nov. 2005 22:58

Ville det så ikke være mest korrekt at skrive a[nno|lla] ?

[edit]
Som du har skrevet der dér, så kunne det vel lige så godt være "allo" eller "anna" ;-)
[/edit]
Gravatar #5 - bugger
16. nov. 2005 23:03
Jup, jeg tror første gang jeg så Mac-reklamen var i filmen Pirates of Sillicon Valley (der lige er kommet ud på DVD) og da jeg et par år senere fik anbefalet serien Futurama var det jo bare hylemorsomt med alle de kærligt skjulte rants der er bla. mod Windows. Matematik/Fysik og computerjokes er bare lige min kop Olde Fortran 800. Det er som sidenote mere eller mindre bekræftet at der bliver lavet en DVD til.

EDIT: Glem min spoiler, de andre tøser var hurtigere end mig, men sådan går det når man starter en post, henter kaffe og afslutter en post (og den er off-topic alligevel).

[spoiler]#2 Ja, der må da klart mangle et h i Allah.

...og endnu mere off-topic:
Kom an Jyllandsposten jeg kan fornærme flere mennesker end jer uden at skulle tude om ytringsfrihed. Hvad havde i regnet med? Hvad skete der da Kvickly solgte jesussandaler? Begyndte de at føle sig forfulgt, nej. Ytringsfrihed er godt, men at fornærme folk bare for at teste ytringsfriheden er noget pis. Jeg er selv ateist og bespotter gerne guds navn, men når debatten går hen og bliver til en forfølgelse af islam, når de kristne er lige så blufærdige er noget pis. Vi får et fordrejet billede af alt ting. Pas på derude det er en manipulerende verden.[/spoiler]
Gravatar #6 - Gruesome
16. nov. 2005 23:40

Jo det ville... Som jeg skrev så var det lidt forvirrende. Vi kan bare kalde det en joke omkring RegExp og så lade det være der? :P
Gravatar #7 - BurningShadow
16. nov. 2005 23:43

Hvorfor dog det, når nu det er sjovere at blive ved med at jogge i det... :-D
Gravatar #8 - Acro
18. nov. 2005 22:22
#6 Gruesome:
Vi kunne også spørge, hvorfor både sproget og meningen skal forstyrres af, at du bruger flere tegn på dit forsøg end det ville kræve at skrive "anno/alla".

Men okay, vi kan også bare lade det ligge :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login