mboost-dp1

Mest tåbelige fejlmeddelelse?

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
14. maj 2006 19:33
Hvad er den mest tåbelige fejlmeddelelse, I har set i et program?

For mit vedkommende var det nok Adobe GoLive CS2 (som jeg kort legede med på Mediegrafikeruddannelsen... skodprogram!).

Nå, men ... En dag jeg sad og prøvede den danske version lidt af, gik det ned med fejlmeddelelsen "Adobe Golive genererede en fejl, fordi Adobe Golive genererede en fejl"

Øhh...? :D

Det er i øvrigt første gang jeg har oplevet et så buggy program.
Gravatar #2 - stodderen
14. maj 2006 19:39
http://thedailywtf.com/ tjeck den øverste post, var også en lidt ældre en med samme koncept for et par måneder siden
Gravatar #4 - sKIDROw
14. maj 2006 22:23
Da jeg opsatte min bootloader, kom jeg til at bruge mellemrum, hvor jeg angav root partitionen ved kernel linien.

Så fik jeg den her:

"Kernel panic: I have no root and I want to scream!"

Tror der var en hacker som kedede sig den dag... :D
Gravatar #5 - Cloud02
14. maj 2006 22:29
En jeg kender var lavede et eller andet program, der virkede med en eller anden ting. (fattede aldrig rigtigt hvad han fablede om)
Anyway, det foregik via et kabel og på et tidspunkt da han debuggede fordi det ikke virkede fik han denne her error, fordi han havde kommet et forket kabel i.

http://img161.imageshack.us/img161/7586/badcable6b...

nogle folk har for meget tid på hænderne.
Gravatar #6 - hgul
14. maj 2006 23:56
Det må være en fejlmeddelse i et bookingsystem, som lyder noget lignende:

"Du har lavet en fejl, ryk 3 felter tilbage og indsæt en million i banken".
Gravatar #7 - sKIDROw
15. maj 2006 01:41
Den klassiske: "Keyboard error or keyboard not found. Press F1 to continue". fra ældre bios'er rangere nu også pænt højt, over tåbelige fejlbeskeder... :D
Gravatar #8 - XorpiZ
15. maj 2006 03:42

Haha, det er sgu høj klasse :D
Gravatar #9 - Viperaberus
15. maj 2006 10:14
Ældre bios'er?
Den lever skam e bedste velgående endnu!
Det skal dog siges at man "blot" kan proppe et tastatur i PS/2 porten og trykke F1 :) (Ved ikke med USB)
Gravatar #10 - JesperJ
15. maj 2006 14:04
Windows fejlmeddelelser, selvom jeg tvivler på de (allesammen) er ægte. :P
Gravatar #11 - amokk
15. maj 2006 16:16
#10 Well de er sikkert "ægte" nok, men det er nok ikke nogen der er med som standard i windows. Men det tager altså kun ca 30 sekunder at skrive et program der giver sådan en fejlmeddelelse hvor man helt selv kan vælge hvad der skal stå og hvilket ikon der skal være.
Gravatar #12 - JesperJ
15. maj 2006 16:19
#11 amokk
Med ægte mente jeg også indforstået, at de var genereret som en rigtig, uvelkommen fejl og ikke som en bevidst genereret fejl. :-)
Gravatar #13 - amokk
15. maj 2006 16:23
#12 vi taler ikke om en "bevidst genereret fejl", men blot om at nogen har lavet deres eget program der viser popup beskeder med den tekst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login