mboost-dp1
Mobildebat pudser advokat på mobil-forum.
Se her:
http://mobil-forum.dk/forum/showthread.php?t=715
og diskussionen om brevet her:
http://mobil-forum.dk/forum/showthread.php?t=716
og selvfølgelig baggrunden:
http://mobil-forum.dk/forum/showthread.php?t=21
... hvad er det lige der sker ?
http://mobil-forum.dk/forum/showthread.php?t=715
og diskussionen om brevet her:
http://mobil-forum.dk/forum/showthread.php?t=716
og selvfølgelig baggrunden:
http://mobil-forum.dk/forum/showthread.php?t=21
... hvad er det lige der sker ?
Varm luft. Der er ingen sag så vidt jeg kan tolke. At en person der driver en side kaldet mobildebat.dk registrerer en konkurrents navn mobilforum.dk (uden bindestreg) giver ham ikke ret til navnet og designet er et standard forum design, som ejeren af mobildebat ikke har rettighederne til (mere end andre).
mobildebat.dk har eksisteret længe, ejeren er en af mine kolleger, han talte godt om at han havde solgt det, for et par uger siden, men han vidste ikke at det var folkene bag mobildebat.dk der købte det. Som jeg ser det, er dette købt som et forsøg på at have et "våben" imod mobil-forum.dk
her er samtalen vi havde
[14:37] sbn: Mobile APS, har enerettigheder til Vbulletin design!
Det tror de ihvertfald selv.
Deres advokat har idag sendt et brev til den konkurerende debat, mobil-forum.dk!
Her klager han sin nød over, at de bevidst bruger samme design og layout. De kræver at siden bliver nedlagt, inden 5 dage! Hvis dette ikke sker vil der blive et retsligt efterspil. Spørgsmålet er så bare, om der virkelig er baggrund fra en sag.
De mener også de har rettighederne til mobil-forum.dk! På trods af at Mobil-forum.dk faktisk blev oprettet før, mobilforum.dk (Som Mobile aps nu også ejer) blev overdraget til, Mobile Aps. Om den tidligere ejer af domænet,
har fået samme brev fra en advokat, er der ingen der ved!
Hos Mobil-forum.dk bliver brevet, mødt med later, da ingen faktisk tror på der er grundlag for en sag. "Hvadså med Jubii debatten, skal den også sagsøges" Er der en vred bruger, der skriver.
Mobilsiden.dk (Og undersider, Mobildebat.dk - Mobilpriser.dk osv) blev d. 1/7 opkøbt af Mobile APS, siden den dag, har de vidst sig meget griske, på Mobil hjemmeside "Markedet", de overtog kort tid efter edbpriser.dk's, mobilpris sektion. Om der har været advokater indblandet, ved ingen men mange er ikke i tvivl.
[14:38] sbn: der var nok en grund til at de gerne ville have fingre i dit domæne...
[14:43] bakerman: har du et link?
[14:44] bakerman: men ja, det er for at genere de andre.
[14:44] sbn: nej, det var en nyhed der blev sendt ind på newz.dk men blev slettet fordi den var irrelevant.... tror det er ejeren af www.mobil-forum.dk der har skrevet den
[14:45] bakerman: ahh.
[14:45] sbn: så mobile.aps har købt dit domæne for at have bedre mulighed for at lukke hans side tror jeg
[14:45] bakerman: ja, det tror jeg også.
[14:45] sbn: som du kan se bruger han samme forum og kategorierne ligner til forveksling
[14:49] bakerman: ja, men det er noget med at mobilpriser.dk har snydt og favoriseret hans venner forretninger højere end andre. :]
[14:51] bakerman: tilgengæld faldt jeg lige over denne: "At FerASS har mobilforum.dk skyldes at den tidligere ejer, nok ikke har spillet med åbne kort. Admin havde kontakt til ham, men han solgte alligevel til FerASS."
De har IKKE kontaktet mig!
[14:52] bakerman: tilgengæld har jeg sendt denne til dem:
"Jeg er den tidligere ejer af mobilforum.dk, og har netop solgt det til
mobildebat.dk.
Det undrer mig at jeg ikke er blevet kontaktet af jer. Jeg vidste faktisk
ikke at i eksisterede før det var for sent. (Tip fra en ven, da jeg fortalte
om salget..)
Jeg havde med glæde peget domænet på jer og stået til rådighed for at lave
et forum ligesom deres.
Kasper."
her er samtalen vi havde
[14:37] sbn: Mobile APS, har enerettigheder til Vbulletin design!
Det tror de ihvertfald selv.
Deres advokat har idag sendt et brev til den konkurerende debat, mobil-forum.dk!
Her klager han sin nød over, at de bevidst bruger samme design og layout. De kræver at siden bliver nedlagt, inden 5 dage! Hvis dette ikke sker vil der blive et retsligt efterspil. Spørgsmålet er så bare, om der virkelig er baggrund fra en sag.
De mener også de har rettighederne til mobil-forum.dk! På trods af at Mobil-forum.dk faktisk blev oprettet før, mobilforum.dk (Som Mobile aps nu også ejer) blev overdraget til, Mobile Aps. Om den tidligere ejer af domænet,
har fået samme brev fra en advokat, er der ingen der ved!
Hos Mobil-forum.dk bliver brevet, mødt med later, da ingen faktisk tror på der er grundlag for en sag. "Hvadså med Jubii debatten, skal den også sagsøges" Er der en vred bruger, der skriver.
Mobilsiden.dk (Og undersider, Mobildebat.dk - Mobilpriser.dk osv) blev d. 1/7 opkøbt af Mobile APS, siden den dag, har de vidst sig meget griske, på Mobil hjemmeside "Markedet", de overtog kort tid efter edbpriser.dk's, mobilpris sektion. Om der har været advokater indblandet, ved ingen men mange er ikke i tvivl.
[14:38] sbn: der var nok en grund til at de gerne ville have fingre i dit domæne...
[14:43] bakerman: har du et link?
[14:44] bakerman: men ja, det er for at genere de andre.
[14:44] sbn: nej, det var en nyhed der blev sendt ind på newz.dk men blev slettet fordi den var irrelevant.... tror det er ejeren af www.mobil-forum.dk der har skrevet den
[14:45] bakerman: ahh.
[14:45] sbn: så mobile.aps har købt dit domæne for at have bedre mulighed for at lukke hans side tror jeg
[14:45] bakerman: ja, det tror jeg også.
[14:45] sbn: som du kan se bruger han samme forum og kategorierne ligner til forveksling
[14:49] bakerman: ja, men det er noget med at mobilpriser.dk har snydt og favoriseret hans venner forretninger højere end andre. :]
[14:51] bakerman: tilgengæld faldt jeg lige over denne: "At FerASS har mobilforum.dk skyldes at den tidligere ejer, nok ikke har spillet med åbne kort. Admin havde kontakt til ham, men han solgte alligevel til FerASS."
De har IKKE kontaktet mig!
[14:52] bakerman: tilgengæld har jeg sendt denne til dem:
"Jeg er den tidligere ejer af mobilforum.dk, og har netop solgt det til
mobildebat.dk.
Det undrer mig at jeg ikke er blevet kontaktet af jer. Jeg vidste faktisk
ikke at i eksisterede før det var for sent. (Tip fra en ven, da jeg fortalte
om salget..)
Jeg havde med glæde peget domænet på jer og stået til rådighed for at lave
et forum ligesom deres.
Kasper."
Hvor blev den nyhed om v-bulletin og mobildebat.dk af?
Jeg så den var under udarbejdelse og nu er den væk?
Ophavsret til v-bulletin er da relevant er det ikke ?
Hvis der var mistanke om inhabilitet fordi det måske var ejeren af mobil-forum.dk, så kan jeg vel bare skrive nyheden ...oder wass?
Jeg så den var under udarbejdelse og nu er den væk?
Ophavsret til v-bulletin er da relevant er det ikke ?
Hvis der var mistanke om inhabilitet fordi det måske var ejeren af mobil-forum.dk, så kan jeg vel bare skrive nyheden ...oder wass?
#5 det er bare et spørgsmål om at vi ikke prioriterer det så højt at skrive om mindre konflikter som f.eks. klager over domæner, tyverier af designs osv. derfor tager vi ikke sådanne nyheder med, da vi så ikke kunne skrive om andet, der er mange der slås om domæner, kopierede designs og alle mulige andre ting hvor der er advokater indblandet.
jeg er godt klar over at mobil-forum ikke har stjålet deres design men bare bruger samme forumsystem som dem
jeg er godt klar over at mobil-forum ikke har stjålet deres design men bare bruger samme forumsystem som dem
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund