mboost-dp1
MS Paint
Hej
Er der nogen som har eller kender et alternativ til MS Paint?
når jeg siger det mener jeg ik Photoshop eller andre af de der "super" programmer. Men et program som man lige hurtigt og nemt kan lave en lille tegning til et notat...?
Er der nogen som har eller kender et alternativ til MS Paint?
når jeg siger det mener jeg ik Photoshop eller andre af de der "super" programmer. Men et program som man lige hurtigt og nemt kan lave en lille tegning til et notat...?
Jeg forstår det sådan at han mere er på jagt efter... Tjaa, hvad skal jeg kalde det... En slags grafisk notepad. Altså et helt vildt simpelt program.
PSP og GIMP wil jeg nok mere sammenligne med Wordpad.
Jeg forstår det sådan at han mere er på jagt efter... Tjaa, hvad skal jeg kalde det... En slags grafisk notepad. Altså et helt vildt simpelt program.
PSP og GIMP wil jeg nok mere sammenligne med Wordpad.
GIMP stinker...!Ej det er alt for besværligt at bruge, når læren står og snakker...
og ifølge corel's egen side koster det 700kr for en elev licens...
så det er ikke lige aktuelt :)
EDIT:
Så lige #3, og ja, det er det jeg mener... Det skal være ultra simpelt og nemt...
og ifølge corel's egen side koster det 700kr for en elev licens...
så det er ikke lige aktuelt :)
EDIT:
Så lige #3, og ja, det er det jeg mener... Det skal være ultra simpelt og nemt...
#7 hvad mener du med at du mister kvalitet på billedet i MS paint?
Lyder som en skrøne
#4 ehm GIMP er open source?!?!
"GIMP is the GNU Image Manipulation Program. It is a freely distributed piece of software for such tasks as photo retouching, image composition and image authoring. It works on many operating systems, in many languages."
Lyder som en skrøne
#4 ehm GIMP er open source?!?!
"GIMP is the GNU Image Manipulation Program. It is a freely distributed piece of software for such tasks as photo retouching, image composition and image authoring. It works on many operating systems, in many languages."
ja undskyld, mener at Paint Shop Pro X koster 700kr.
men har allerede Gimp og det er alt for besværligt, og så er det bare for dårligt iforhold til Photoshop CS 9 som jeg også har...
Og skal jo bare bruge et alternativ til MS paint, da jeg ikke syntes det er specielt godt, som e.g. at du ikke kan ændre i tekst du har skrevet og at du ikke kan undo ret meget... Og har lige set at Paint.NET 2.6 bruger ens HDD til at gemme TEMP så den må kunne undo en del mere... :)
ja undskyld, mener at Paint Shop Pro X koster 700kr.
men har allerede Gimp og det er alt for besværligt, og så er det bare for dårligt iforhold til Photoshop CS 9 som jeg også har...
Og skal jo bare bruge et alternativ til MS paint, da jeg ikke syntes det er specielt godt, som e.g. at du ikke kan ændre i tekst du har skrevet og at du ikke kan undo ret meget... Og har lige set at Paint.NET 2.6 bruger ens HDD til at gemme TEMP så den må kunne undo en del mere... :)
Yep. Paint.NET
http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/
MS paint nedsætter kvaliteten af billedet når du gemmer.
Yep. Paint.NET
http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/
MS paint nedsætter kvaliteten af billedet når du gemmer.
Hvis du gemmer i et format, som ikke understøtter de detaljer billedet har gør det (fx 256 farver BMP eller JPG), men ellers har jeg svært ved at se det skulle være "destruktivt"
MS paint nedsætter kvaliteten af billedet når du gemmer.Lidt uddybning?
Hvis du gemmer i et format, som ikke understøtter de detaljer billedet har gør det (fx 256 farver BMP eller JPG), men ellers har jeg svært ved at se det skulle være "destruktivt"
For det første Hold photoshop uden for denne post! Photoshop og MS paint(og paint.net) kan ikke sammenlignes, da det jo er to vidt forskellige produkter!
men har nu dl og ins Paint.Net og det ser skam ganske fint og nemt tilgængeligt ud :) Har desværret ikke fået tid til at prøve det, men kommer jo nok :)
Men takker for hjælpen
men har nu dl og ins Paint.Net og det ser skam ganske fint og nemt tilgængeligt ud :) Har desværret ikke fået tid til at prøve det, men kommer jo nok :)
Men takker for hjælpen
#8 Foruden JPG kvaliteten så er MSpaint også vildt elendig til at strække eller formindske et billede.
Må sQ indrømme at det er et kanon program Paint.Net 2.6! Kan jo alt det man skal bruge til at lave 'notat billeder' i farten :o)
Så endnu en gang tak for hjælpen :D
Så endnu en gang tak for hjælpen :D
1. Mon ikke Photoshop har et markant større budget til JPG rutinerne?
2. Check filstørrelsen. Den skulle meget gerne være mindre i MSPaint, da de har valgt at "optimere" i forhold til størrelsen, og dermed sat "JPG kvaliteten" lavere ;) - Prøv evt. med lavere kvalitetsindstillinger i PS. Det skulle gerne ende med nogenlunde samme størrelse/kvalitet (PS er sikkert bedre på begge punkter, men som sagt har de nok et lidt andet budget)
Som Amokk også sagde så brug PNG til screenshots ;)
det er korrekt amokk, men MSpaint gør det meget ringere end fx. hvis du sætter quality til 12 i Photoshop.2 ting.
1. Mon ikke Photoshop har et markant større budget til JPG rutinerne?
2. Check filstørrelsen. Den skulle meget gerne være mindre i MSPaint, da de har valgt at "optimere" i forhold til størrelsen, og dermed sat "JPG kvaliteten" lavere ;) - Prøv evt. med lavere kvalitetsindstillinger i PS. Det skulle gerne ende med nogenlunde samme størrelse/kvalitet (PS er sikkert bedre på begge punkter, men som sagt har de nok et lidt andet budget)
Som Amokk også sagde så brug PNG til screenshots ;)
#18 LOL! Normalt ikke mig, men jeg fiksede da lige sangen til min mors 60 års fødseldag. Der fik den fuld skrue i MSpaint til den helt store guldmedalje. :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund