mboost-dp1
Muhammed [[email protected]] Spam?
Hej, er der andre end mig der har fået mail fra "muhammed" John?
Har fået følgende mail:
"Watch DR2 TV at 20.00 O`clock on Saturday April 22
Se DR2 TV, Laerdag d. 22. April kl. 20:00"
Efter som en del af teksten jo faktisk er på næsten dansk, så er det vel spam? -Bør jeg anmelde det, og hvor? Eller skal jeg bare glemme det og se lidt DR2 tema i stedet for at skylle øl ned?
Har fået følgende mail:
"Watch DR2 TV at 20.00 O`clock on Saturday April 22
Se DR2 TV, Laerdag d. 22. April kl. 20:00"
Efter som en del af teksten jo faktisk er på næsten dansk, så er det vel spam? -Bør jeg anmelde det, og hvor? Eller skal jeg bare glemme det og se lidt DR2 tema i stedet for at skylle øl ned?
Hej siliankaas
I stedet for at jeg sidder skriver et langt indlæg, så er det nemmere for os begge at du lige kigger igennem hvad forbrugerombudsmanden har at sige til sagen.
http://www.forbrug.dk/fileadmin/fs-images/fo/Spamv...
Der kan tillægges at nogenlunde de samme regler gælder for mails sendt indenfra den europæiske union.
Du får som udgangspunkt ikke noget som helst ud af at anmelde en anden persons mails sendt til din mailadresse hvis han ikke reklamerer for sin virksomhed på den ene eller anden vis, da den danske markedsføringslov kun kan straffe personer som har sendt emails associeret til en virksomhed.
Hvis det ikke er tilfældet kan du kun sende en appel tilbage til personen om at tænke sig bedre om, eller glemme det og sortere mailsne fra.
I stedet for at jeg sidder skriver et langt indlæg, så er det nemmere for os begge at du lige kigger igennem hvad forbrugerombudsmanden har at sige til sagen.
http://www.forbrug.dk/fileadmin/fs-images/fo/Spamv...
Der kan tillægges at nogenlunde de samme regler gælder for mails sendt indenfra den europæiske union.
Du får som udgangspunkt ikke noget som helst ud af at anmelde en anden persons mails sendt til din mailadresse hvis han ikke reklamerer for sin virksomhed på den ene eller anden vis, da den danske markedsføringslov kun kan straffe personer som har sendt emails associeret til en virksomhed.
Hvis det ikke er tilfældet kan du kun sende en appel tilbage til personen om at tænke sig bedre om, eller glemme det og sortere mailsne fra.
Jeg har også modtaget den.
IP-adressen hører til i Polen, så der er nok tale om et botnet.
From - Thu Apr 20 15:28:57 2006
X-Account-Key: account6
X-UIDL: 2909
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
Return-Path: <[email protected]>
Received: from cybulka ([83.5.15.85])
by smtp01.framecoders.net
with hMailServer ; Thu, 20 Apr 2006 13:32:17 +0200
Message-ID: <[email protected]>
Date: Thu, 20 Apr 2006 13:42:03 +0200
From: Muhammed <[email protected]>
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (X11/20050716)
X-Accept-Language: en-us, en
MIME-Version: 1.0
To: [email protected]
Subject: %_SUBJ_DK
Content-Type: text/plain; charset=windows-1251; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 0616-2, 2006-04-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Watch DR2 TV at 20.00 O`clock on Saturday April 22
Se DR2 TV, Laerdag d. 22. April kl. 20:00
IP-adressen hører til i Polen, så der er nok tale om et botnet.
Har også fået den. Lørdag kl. 20 kommer der "Muhammed's skæg" på DR2. Ved ikke hvad denne Muhammed propaganda skal til for, mon ikke det er en der tester botnet.
Du mener lidt ligesom alle de forbanede kristne der spammer postkassen med deres eventyr?
I lørdags fik jeg "Inden længe INGEN LIDELSER" i min postkasse...
Du mener lidt ligesom alle de forbanede kristne der spammer postkassen med deres eventyr?
I lørdags fik jeg "Inden længe INGEN LIDELSER" i min postkasse...
Ja, jeg kan også skrive mig på listen over modtager af den mail, men den hev min udbyders spamfilter automatisk fat i og smed den til side så :) Bortset fra den har jeg ikke modtaget noget "Muhammed spam" (undskyld ordet) så jeg kender ikke til noget af det som #7 nævner!
[edit]
Du hiver jo nærmest mine tanker ud af hovedet. Fik også en stribe halv hellige mails på et tdsipunkt, det er heldigvis slut nu :)
[/edit]
[edit]
Du hiver jo nærmest mine tanker ud af hovedet. Fik også en stribe halv hellige mails på et tdsipunkt, det er heldigvis slut nu :)
[/edit]
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund