mboost-dp1

Musik på avi-film

Gå til bund
Gravatar #1 - warren
25. jul. 2005 21:20
Hejsa, jeg har en lille avi film liggende her refresh.avi

Jeg kunne godt tænke mig at der var en af Jer der kunne lægge noget musik på den film, så den ikke er så kedelige at se på. Det skal bare være noget tekno, eller en eller anden form for instrument musik.

Det skal osse helst været noget i selv har lavet, så jeg ikke får problemer med APG...

Det haster ikke så meget, men hvis det kunne være færdigt omkring fredag, ville det passe mig fint.

Håber der er en der kan løse mit spørgsmål...
Gravatar #2 - Gruesome
25. jul. 2005 23:41
Har konverteret din video til xvid og smidt noget musik på den (Clint Mansell - 2 Pi r). Synes selv det passer meget godt...

Du kan hente den hos uploadtemple her. Enjoy.
Gravatar #3 - warren
26. jul. 2005 08:20
Tak for det, desværre kan jeg ikke lige afspille filmen på den computer jeg sidder på lige nu. Men når jeg kommer hjem til min egen computer, så vil jeg se frem til at høre musikken på filmen.

Jeg ved ikke hvor stort et problem det er at beholde filmen som en .avi, for det er noget jeg skal bruge på min hjemmeside, angående et sikkerheds problem i en gæstebog, som jeg er ved at lave en guide om.

Jeg vil helst gerne ha' at så mange folk kan se filmen som muligt, og så vil jeg mene at .avi er mere udbredt end xvid.
Gravatar #4 - bugger
26. jul. 2005 08:41
#3 AVI er en container og XviD er et MPEG-4 codec, som DivX og MS-MPEG-4 er det. Brugerne vil sagtens kunne se det. Det vil selvfølgelig ligegyldigt codec altid være en god idé at smide et link til en DirectShow version af det pågældende codec... eller en afspiller som VLC ;)
Gravatar #5 - NevaKee
26. jul. 2005 08:44
#3 hehe nu er det ikk efor at være en bitch, men .avi er bare et kontainer format (Audio Video Interleave) dvs du kan have video'en i et codec, og audio i et andet.

Når det kommer til udbredelse så er der vidst ingen tvivl om at divx er et af de mest udbredte komprimerings formater, mens xvid nok indtager en anden plads. Jeg foretrækker xvid da det er gratis/open source. (www.xvid.org) Du kan hente xvid her eller her det ene build af koepi og det andet af nic, så kan man jo selv vælge hvilken kompiler man stoler på hehe.

[edit] Damn you bugger, hehe du kom sgu først..
btw. jeg kan ikke afspille nogen af de avi filer, men det er sgu nok bare min puter der er mærkelig[/edit]
Gravatar #6 - NevaKee
26. jul. 2005 11:04
#2 Hmm kan ikke hører musikken! Hva codec brugte du? og du har ikke konverteret den til xvid, den ligger stadig i techsmith's video codec... Hmm musikken er der slet ikke hehe åbnede den lige i virtualdub mod, ingen streams...

Nå men jer der vil lege med filen skal nok have fat i: TechSmith Screen capture codec
Gravatar #7 - warren
26. jul. 2005 12:59

Jeg kan heller ikke få den til at afspille lyden, og jeg har endda prøvet at kører det igennem det program filmen er lavet i.

Jeg har downloaded det codec, men heller ikke for det til at spille lyden.
Gravatar #8 - Gruesome
26. jul. 2005 13:02
Okay. Må ha' været rimeligt træt i nat. Ser ud til jeg kom til at uploade den forkerte fil :P.

Smider den rigtige op nu...

TSSC er forresten ikke særligt smart at have filmen i, det er ikke et særligt normalt codec at ha' liggende på sin computer tror jeg :P. Jeg ville have haft lyden i Ogg Vorbis men når jeg addede en vorbis stream i VirtualdubMod og samlede videoen så var der ingen streams eller lyd på. Mystisk.

Så blev den færdig med at uploade

Link.

Så må vi se om den får lige så mange downloads som den anden :D.
Gravatar #9 - warren
26. jul. 2005 14:47
Tak, nu er det bedre, god musik :-) - skulder klap til dig, for at være så venlig at bruge tid på det.

ja, jeg syntes osse det var lidt underligt at den orginale film, fyldte ligeså meget som den første du lavde, for musikken skulle jo gerne fylde bare lidt.

og igen, mange tak...
Gravatar #10 - Gruesome
26. jul. 2005 16:22

Det var da godt du kunne li' det :). Kan anbefale filmen 'Pi' til de folk her inde som ikke måtte have set den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login