mboost-dp1

Musikselskaber mister salg pga. DRM

Gå til bund
Gravatar #1 - ZOPTIKEREN
7. dec. 2005 17:05
Nu er den her nyhed ved at være lidt gammel, så den nøjes jeg med at smide i forummet. Jeg synes den er interessant, og måske synes andre ligeså.

Music labels losing sales over DRM
Gravatar #2 - sKIDROw
7. dec. 2005 19:09
Yes!...

Hvor er det herligt at se!... :))
Selvom jeg ikke er naiv nok tilat tro, at DRM udryddes så let desværre.
Gravatar #3 - Fjolle
7. dec. 2005 19:30
Hmm... interessant..

Nu har jeg ikke så meget DRM-musik, men jeg skulle da lige prøve at rippe en cd.

1: Sætter cden i. Den spørger om jeg vil installere et program til at høre cden med... wtf? nej tak, jeg har da allerede foobar installeret..

2: Starter EAC op of finder cdens info fra freedb.

3: klikker på rip til mp3

*venter lidt*

færdig..

så var der et sæt mp3er uden at jeg har hacket noget.

Kan ikke lige se det store problem med de beskyttede cder.. De virker også fint på mine cd-afspillere..
Gravatar #4 - Viperaberus
8. dec. 2005 11:03
Sætter cden i. Den spørger om jeg vil installere et program til at høre cden med... wtf? nej tak, jeg har da allerede foobar installeret..
Det lyder i mine ører som du "bryder" brugsforhindringen... Nogle brugsforhindringer har på dette tidspunkt allerede installeret malware på din computer! (Fx SonyBMGs seneste malware lanceret i samarbejde med MediaMax)

Citat fra Infokiosk:
Måske er det nødvendigt at tage en kopi for at kunne lytte til musikken på din mp3-afspiller, men det er ikke tilladt at bryde en kopispærring for at tage en sådan kopi.
Læg mærke til, at det kun er hvis nødvendigt for at kunne lytte til musikken at man må kopiere den...
Gravatar #5 - Fjolle
8. dec. 2005 11:59
Hmm...

Tror at vi er inde i en gråzone her..

Den spørger om jeg vil installere et program før jeg kunne afspille cden i min computer. Da jeg allerede havde et afspilnings-program installeret, og der ikke stod noget om at det var et kopisikringsprogram, og jeg var forpligtet af loven til at installere det, har jeg vist rimelig god chance for at det vil blive set på som at handle i god tro.

Men på den anden side hvis de installerer noget uden at spørge mig vil de bryde med min opfattelse af privatlivets fred (eller noget..) selv spyware spørger da om man vil installere det (dog med mere eller mindre kryptiske dialogbokse og dobbelt-nægtelser "tryk ja hvis du ikke vil installere dette program").

Men min pointe er at man ikke er vildt hæmmet af den kopisikring, som der var på den cd jeg prøvede (gorillaz)
Gravatar #6 - Viperaberus
8. dec. 2005 12:31
Enig i, at det er en gråzone, men det er ikke en jeg vil tvinges ind i af musikindustrien ;)
CD'er (CDDA) har ikke disse problemer, og musikindustrien har endnu ikke kunnet give en forklaring på indførslen af brugsforhindringerne der giver mening.

Og lige som sidebemærkning: Spyware spørger langt fra altid om accept!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login