mboost-dp1

Newz.dk - Hvor mange hits?

Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
4. maj 2006 10:04
Hvor mange hits har Newz.dk dagligt? Diskuterer med en webmaster der, jeg citerer, "jeg er ikke tryk ved tanken som open source når det kommer til et site med det besøgstal som vi har."

Jeg er 100% sikker på at Newz.dk har flere hits end den omtalte side, men har brug for tal at slå med...

(Kan se at newz.dk selv oplyser "Apache/2.0.54 (FreeBSD) PHP/4.4.0 mod_ssl/2.0.54 OpenSSL/0.9.7g Server at www.newz.dk Port 80")
Gravatar #3 - Spook
4. maj 2006 10:11
Dooh... tænkte mig lige om, og klikkede på den fine Chart.dk grafik :o)
Gravatar #4 - hmn
4. maj 2006 18:43
#1 open source kan skam fint drive store sites, f.eks. kører tv2.dk på et rent linux baseret setup
Gravatar #5 - duck-1
4. maj 2006 20:21
#4 så synes jeg sq det er rystende at sputnik.tv2.dk ikke kan køre i andet end internet explorer...
Gravatar #6 - buch
4. maj 2006 20:49
#5 Det kommer jo an på hvordan man koder siden, ikke hvilket system siden kører på.
Men ja, det er pinligt at så store nogen sider ikke understøtter andre browsere
Gravatar #7 - Bjørn
4. maj 2006 21:14
Jeg går ud fra at Sputnik er en betalings kanal. Lad os antage at ca. 95% ud af de 100% af de potentielle kunder som er interesseret i tjenesten bruger Microsoft Explorer.
Gad vide hvor mange abonnementer de skal sælge til kunder som bruger anden browser end ie for at få fortjeneste efter at have haft folk(programmører ect) på sagen?

Jeg synes på ingen måde at dette retfærdiggøre at deres service ikke understøtter hele browser marked, men nogle gange bliver man måske nød til at se det fra deres synsvinkel.

Det er jo kun min løst sammensatte teori som jeg lige har bikset sammen. Måske er der noget om det?
Gravatar #8 - BurningShadow
4. maj 2006 21:27

Det er jo hønen og ægget, det der. Hvordan skal de få kunder der bruger en ikke-IE browser, hvis de ikke understøtter andet end IE?
Gravatar #9 - Bjørn
4. maj 2006 21:32
Jeg prøver igen.
Gad vide hvor mange abonnementer de skal sælge til kunder som bruger anden browser end ie for at få fortjeneste efter at have haft folk(programmører ect) på sagen?
Det jeg mener her er at hvis de nu laver systemet så man fx kan bruge det fra linux eller en anden alternativ browser(det vil koste penge). Hvor mange kunder(som bruger firefox ect) skal de så have før det giver overskud. Kan det overhovedet betale sig?

Jeg kunne også forstille mig der ville opstå nogle tekniske barriere, fil formater ect.

At lave systemet kompatibelt med andre browsere/styresystemer vil jo koste et eller andet
Gravatar #10 - Acro
4. maj 2006 21:34
#8 BurningShadow:
Nej, det er ganske almindelig økonomi. Hvis man med et lavt udviklingsbudget kan ramme 95 % af et marked, så er der ingen grund til at bruge ressourcer på de resterende 5 %, medmindre man har kvalitative mål om virksomhedens image overfor denne målgruppe.

Du skal tænke på, at der ikke rigtigt eksisterer nogle formater, der virker på alle platforme, og hvor der er erfaringer med DRM. Uanset hvor lidt man kan lide det, så er det bare et krav for TV2 at anvende DRM, og det kan ikke fraviges, selvom udviklerne nok gerne ville.
Gravatar #11 - amokk
4. maj 2006 21:53
#5-10

Der er flere ting i sagen. Selve den web-baserede del af sputnik ville nok ikke være noget større problem at få til at virke i andre browsere, men den bærer præg af at være designet til at fungere integreret i windows media center løsninger...

Men ingen tvivl om at det ville være optimalt at kode web-delen efter standarderne, og ikke specifikt til IE.

Men ud over det, ville det ikke give meget mening, da IE findes på alle windows-installationer og sputnik benytter netop Windows-DRM. Dette er ikke udelukkende TV2s valg, men derimod leverandørerne af indholdet som har fået lov at opsætte nogle krav. Dermed kan TV2 vælge at følge leverandørens krav eller helt droppe at udbyde materialet... Det er lidt det samme som f.eks. TDCs musikbutik hvor musikken er i forskellig kvalitet alt efter hvilket pladeselskab der har udgivet den.
Gravatar #12 - ldrada
9. maj 2006 23:54
Spook - Hvis din ven siger den slags, og samtidig er den person som kommer til at stå for opsætning, konfiguration og vedligeholdelse af en evt. OSS baseret løsning, så er det vist bedst at han holder sig til det han kender, medmindre han er villig til virkelig at lære hvordan man gør.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login