mboost-dp1
Ny TFT skærm - Garanti?
Hej... I morgen henter jeg min Samsung SyncMaster 930BF
På deres hjemmeside henviser de til for Pixelspecifikationer. Altså garanti!
Men umidelbart kan jeg ikke forstå dette skema. Nogle der kan hjælpe mig lidt? Hvor står jeg med garanti/support hvis der er pixelfejl lige på min skærm. Syntes ikke den er repræsenteret under skemaet.
Jeg takker for en hjælpende hånd.
På deres hjemmeside henviser de til for Pixelspecifikationer. Altså garanti!
Men umidelbart kan jeg ikke forstå dette skema. Nogle der kan hjælpe mig lidt? Hvor står jeg med garanti/support hvis der er pixelfejl lige på min skærm. Syntes ikke den er repræsenteret under skemaet.
Jeg takker for en hjælpende hånd.
Det er jo bare et skema, med nogle betingelser for, hvornår du kan få den byttet. de 3 skærme der står øverst har tilsyneladende nul tolerance mht pixelfejl, mens resten følger skemaet.
jeg gætter på det er en 19" du køber, så gælder flg (som jeg læser det):
Lyse sub-pixels giver ombytning hvis der er over 3 tilfældigt placerede, eller 2/flere, med højst 15mm afstand
Sorte sub-pixels giver ombytning hvis der er over 7 tilfældigt placeret, eller 3/flere med højst 5mm afstand eller mere end én sort pixel placeret i nærheden af andre.
Desuden giver over 7 døde sub-pixels samlet, ombytning
sub-pixels er de enkelte farver, altså rød grøn blå, og en sort sub-pixel kan fx være at den blå farve i en pixel ikke kan tændes, så vil den pixel se gul ud hvis man har et hvidt billede på skærmen. en lys sub-pixel betyder at farven en pixelel altid lyser fx. blå, hvilket kan ses på
en sort skærm
#2 2005-09-21 ???
jeg gætter på det er en 19" du køber, så gælder flg (som jeg læser det):
Lyse sub-pixels giver ombytning hvis der er over 3 tilfældigt placerede, eller 2/flere, med højst 15mm afstand
Sorte sub-pixels giver ombytning hvis der er over 7 tilfældigt placeret, eller 3/flere med højst 5mm afstand eller mere end én sort pixel placeret i nærheden af andre.
Desuden giver over 7 døde sub-pixels samlet, ombytning
sub-pixels er de enkelte farver, altså rød grøn blå, og en sort sub-pixel kan fx være at den blå farve i en pixel ikke kan tændes, så vil den pixel se gul ud hvis man har et hvidt billede på skærmen. en lys sub-pixel betyder at farven en pixelel altid lyser fx. blå, hvilket kan ses på
en sort skærm
#2 2005-09-21 ???
#7 nej du har RETURret, dvs. du kan fortryde købet uden nogen grund - det gælder for alle varer købt online uanset om de er i stykker eller ej.. SÅ test den grundigt inden du sviner den til og smider indpakningen ud, hvis der er fejl så pakker du den find ind igen og sender den retur
herefter kan du blot bestille samme skærm i en anden butik...
herefter kan du blot bestille samme skærm i en anden butik...
#8 amokk
Thanks mate... Nu kan jeg pludselig sove i nat! Således havde jeg ikke forstået returretten. Jeg takker for hurtig support herinde.
Jeg har tænkt at teste den med
Monitor Test
som kan findes på Flatpanels.dk
Thanks mate... Nu kan jeg pludselig sove i nat! Således havde jeg ikke forstået returretten. Jeg takker for hurtig support herinde.
Jeg har tænkt at teste den med
Monitor Test
som kan findes på Flatpanels.dk
Er der nogen, der ved, hvordan man er stillet, hvis man køber en TFT skært eller bærbar i Tyskland, og der viser sig at være pixelfejl, der ikke er dækket af garantien?
Det passer nu ikke helt med hvad jeg kan finde af information på deres hjemmeside Getmore.dk Med at det er dem som skal betale portoen.
samt
Anyways da jeg hentede skærmen idag og fik pakken åbnet, blev jeg noget knotten. Skærmen har været brugt før, eller i hvertfald samlet. Der var ridser både på fod og skærm fod.
Billede
Billede1
Billede2
Jeg har skrevet til Getmore.dk og håber snart at få svar! Men syntes godt nok det er NOGET irriterende af få en brugt skærm når jeg nu har betalt for en ny! Det giver ikke et særlligt godt indtryk af butikken. Mulighederne er vel at jeg kan få en ny, eller måske afslag i pris?
ARG det er da træls, når man nu havde glædet sig. Øv øv!
Det passer nu ikke helt med hvad jeg kan finde af information på deres hjemmeside Getmore.dk Med at det er dem som skal betale portoen.
Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen
samt
Bemærk: Porto betalt for udbringning og returnering af varen godtgøres ikke ved et fortrydelseskøb.
Anyways da jeg hentede skærmen idag og fik pakken åbnet, blev jeg noget knotten. Skærmen har været brugt før, eller i hvertfald samlet. Der var ridser både på fod og skærm fod.
Billede
Billede1
Billede2
Jeg har skrevet til Getmore.dk og håber snart at få svar! Men syntes godt nok det er NOGET irriterende af få en brugt skærm når jeg nu har betalt for en ny! Det giver ikke et særlligt godt indtryk af butikken. Mulighederne er vel at jeg kan få en ny, eller måske afslag i pris?
ARG det er da træls, når man nu havde glædet sig. Øv øv!
#11 det nemmeste er at betale de ca. 50 kr det koster at sende den retur, og så ellers skrive til getmore at du har fortrudt købet - så slipper af med lorten...
Hvis de 50 kr er vigtige for dig, kan du prøve at tage sagen op med dem, jeg ville nu nok ik gide kæmpe med et internetbaseret firma for at spare en porto...
Hvis de 50 kr er vigtige for dig, kan du prøve at tage sagen op med dem, jeg ville nu nok ik gide kæmpe med et internetbaseret firma for at spare en porto...
Ja har afprøvet skærmen, med monitor test. Og syntes umiddelbart ikke jeg kan finde nogle pixelfejl! De vil da fremtræde rimeligt tydeligt hvis det er ikke`? Jeg har nemlig tænkt præcis den samme tanke.
Det er netop lige dette som komplicere sagen lidt. Jeg HAR nemlig fået en skærm som fungerer, og de ridser som er i bunden kan jo ikke ses!
Men jeg vil ikke have skærmen hvis det er blevet brug sådan permanent før! Derfor vil et prisnedslag jo være fornuftigt, medmindre den er sådan rigtig brugt. Føler mig dog stadig snydt at de sender en ridset skærm!
Det er netop lige dette som komplicere sagen lidt. Jeg HAR nemlig fået en skærm som fungerer, og de ridser som er i bunden kan jo ikke ses!
Men jeg vil ikke have skærmen hvis det er blevet brug sådan permanent før! Derfor vil et prisnedslag jo være fornuftigt, medmindre den er sådan rigtig brugt. Føler mig dog stadig snydt at de sender en ridset skærm!
Ja mon ikke... Men i princippet kan skærmen jo godt have stået tændt i 100 timer uden jeg ved det.´ Det gør situationen lidt træls. Men jeg får nok besked fra firmaet i morgen, og mon ikke vi så finder en løsning! Ellers må jeg jo bruge mine penge et andet sted.. Synd for dem :-)
Så nu har jeg (endelig) i dag fået mail fra Getmore:
De skriver bla;
og
Ja de sender faktisk to mails, hvor deres forklaring variere lidt! Men nu når jeg har fået bekræftet at skærmen ikke har været brugt før, dog måske en som har benyttet sig af de 14 dages returret, kan jeg slappe af.
Jeg beholder skærmen, som forresten er meget dejlig´. De få skrammer som er i bunden, og helt usynlige kan jeg leve med.
Så ja sagen ender vel lykkeligt, mere eller mindre...
De skriver bla;
Hej Bjørn og først og fremmest beklager det sene svar.
Skærmen er ikke en vi har haft solgt tidligere; den er kommet direkte fra vores leverandør og lagt på lager, og efterfølgende sendt til dig.
Eftersom ridserne ikke vil kunne ses ved normalt brug, ser vi intet umiddelbart grundlag for en kompensation. Om skærmen har været
testet på fabrikken eller lignende, er en mulighed, men den har ikke været åbnet, solgt eller brugt fra det øjeblik vi fik den på
lager, og til den blev sendt afsted igen til dig.
og
Skærmen kan godt have været hos en anden kunde som har teste den og sendt den tilbage.
Hvis produktet virker kan man i følge købeloven godt returnere den inden for 14 hverdage.
Som jeg lige ser det er det da kun på undersiden og andre steder som ikke kan ses, passer det ikke?
Ja de sender faktisk to mails, hvor deres forklaring variere lidt! Men nu når jeg har fået bekræftet at skærmen ikke har været brugt før, dog måske en som har benyttet sig af de 14 dages returret, kan jeg slappe af.
Jeg beholder skærmen, som forresten er meget dejlig´. De få skrammer som er i bunden, og helt usynlige kan jeg leve med.
Så ja sagen ender vel lykkeligt, mere eller mindre...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund