mboost-dp1

oplevelse med fona.

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
16. jul. 2005 10:22
jeg har lagt en side op omkring fona, hvordan de har behandlet mig, og om deres måde at håndtere kunder som køber en computer til 7999 kr.

respons modtages meget gerne, til forbedring af siden. (ikke design)

http://pokana.homepage.dk/fona.html
Gravatar #2 - <3Thinkpads
16. jul. 2005 16:31
Problemet er jo lidt at du vælger at "leve med problemet".. Du skulle jo ha været i ansigtet på dem lige efter det gik galt efter den sidste rep.
Gravatar #3 - buch
16. jul. 2005 16:43
#2 ja jeg ved godt jeg bare skulle være blevet ved med at klage over den, men var så fandens træt af at undvære min computer i 3 uger af gangen og så få den udleveret igen og fejlen så stadig ikke var rettet.
Gravatar #4 - <3Thinkpads
16. jul. 2005 16:47
Jeg forstår dig, det er sq trættende.. Men det hjælper dig jo ikke rigtig når garantien er sluttet fra 12mdr siden.. Jeg håber da at du får dine penge, men for at være ærlig så tvivler jeg meget på det
Gravatar #5 - buch
16. jul. 2005 16:54
# du har vist aldrig hørt om 5 års reglen, når noget er gået i stykker flere gange, og butikken ikke har klaret at udbedre fejlen ;)
Gravatar #6 - <3Thinkpads
16. jul. 2005 19:29
Jo det har jeg faktisk.. Men der gælder jo nogle lidt anderledes betingelser end normale forbrugerkøb
Gravatar #8 - buch
17. jul. 2005 14:53
har i nogen foreslag til hvor jeg ellers kan poste mit link?

har postet på følgene sider

newz.dk
armsved.dk
mobildebat.dk
filmz.dk
gratis-ting.dk

edbpriser.dk er udelukket pga. deres diktatur styre derinde.(har prøvet)
Gravatar #9 - jeldtoft
17. jul. 2005 16:28
arto.dk der får du sikkert en masse rødne svar :D
Gravatar #10 - buch
17. jul. 2005 16:30
#9 hehe ja hvis jeg vil ha useriøse og ligegyldige svar tror jeg at jeg poster det deridne.
Gravatar #12 - buch
17. jul. 2005 18:03
#11 skulle jo lige prøve, at se hvad der skete ved at smide det derind:)
Gravatar #13 - duck-1
19. jul. 2005 07:36
Helt ærligt, så er det sq din egen skyld.
Butikker har 3 gange til at rette den samme fejl, hvis de ikke kan det, skal du have et nyt produkt af samme eller tilsvarende kvalitet.
Når du vælger at leve med fejlen som du selv siger, kan jeg godt forstå at de ikke vil ophævet købet eller give dig et nyt produkt, specielt når du henvender dig så langt tid efter at fejlen opstod. Bevares det er enomrt irriterende at skulle undvære sin maskine i 3 x 3 uger eller hvor langt tid det nu tager at få det repareret. Men jeg synes ligeledes også det er en lille pris for at få en ny maskine eller pengene tilbage. Du må jo bare lære at leve med at du ikke får dine penge tilbage.
Gravatar #14 - buch
19. jul. 2005 12:37
#13 kan forstå at 8000 kr. ikke betyder noget for din økonomi?

hvis du nu lige læser et par regler igennem, ville du finde ud af at jeg har flere gode grunde til hvorfor sagen skulle falde til min side.
Gravatar #15 - BurningShadow
19. jul. 2005 13:09

Butikker har 3 gange til at rette den samme fejl, hvis de ikke kan det, skal du have et nyt produkt af samme eller tilsvarende kvalitet.

Det tror jeg af en eller anden grund, at han helst vil være fri for, for ellers var han jo ikke ikke begyndt at brokke sig, vel? ;-D

Sorry, kunne bare ikke lade være ;-)
Gravatar #16 - duck-1
19. jul. 2005 17:13
kvalitet var måske også et forkert ord. tilsvarende produkt er det nok nærmere.
Gravatar #17 - buch
19. jul. 2005 21:47
duck-1 hvor er det lige du har læst at butikken har 3 afhjælpnings forsøg til at udbedre samme fejl?

denne regl existere jo duck-1?
Gravatar #18 - <3Thinkpads
19. jul. 2005 22:47
Så skal det måske lige siges at forbrugerforstyrelsen ikke er nogen lovgivenen indstans.. De er nogle mediehungre hunde efter opmærksomhed så politikkerne føler at de får noget for pengene;)
Gravatar #19 - buch
19. jul. 2005 22:50
#18 men de følger købeloven, så det giver jo det samme.
Gravatar #20 - duck-1
20. jul. 2005 06:47
#17 ikke noget jeg har læst. bare noget jeg havde fået af vide og mente jeg vidste. men mener stadig at det faktum at du har har fundet dig i det og ikke gjort noget ved ikke stiller dig i et godt lys. det sidste var ment som lidt sort humor omkring at du havde fundet dig i fejlene.... den var nok bare intern for mig.
Gravatar #21 - <3Thinkpads
20. jul. 2005 09:27
#18:
Tja, de følger købeloven som de selv mener at den skal læses, mange punkter i købeloven er ikke 100% klare og forståelige..
Gravatar #22 - buch
20. jul. 2005 12:39
#21 netop, derfor udnytter man alle steder hvor det ikke er 100% klart, hvis fona kan, kan jeg også!
Gravatar #23 - <3Thinkpads
20. jul. 2005 12:40
#22:
Hehe ja det er rigtigt, jeg håber da også du vinder - også selvom jeg mener at du burde ha været i røven på dem efter den sidste rep!
Gravatar #24 - buch
20. jul. 2005 12:58
#23 helt enig jeg burde være blevet ved og ikke vente. Men håber virkelig jeg vinder, synes faktisk jeg har fortjent efter den dårlige service de har ydet mig.
Gravatar #25 - jeldtoft
20. jul. 2005 17:39
Jeg fik engang at vide af kvickly, at det billige digitalkamera (Hvor skærmen ikke virkede) ikke kunne byttes, fordi, jeg ikke kunne forlange noget når det var så billigt. Blev pissed off, og fik efter en mindre slåskamp pengene igen...
Gravatar #26 - XorpiZ
22. jul. 2005 00:50
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/02/

Bemærk især;

Det fremgår nemlig af købeloven, at en køber, der ikke reklamerer inden rimelig tid, efter han har opdaget en mangel, kan miste retten til at reklamere. Du kan altså miste din klageret, selvom reklamationsfristen på 2 år endnu ikke er udløbet.

Efter du venter over et år inden du påpeger fejlen for dem, tror jeg ikke du skal regne med at din sag er overvældende stærk
Gravatar #27 - buch
22. jul. 2005 11:12
#26 I know

Det var netop dette vi snakkede med forbrugerklagenævnet om, inden vi lavede en sag ud af det. Der fik vi atvide at det gældte bare ikke, når den havde været til repration så urimeligt mange gange.
Gravatar #28 - <3Thinkpads
22. jul. 2005 11:59
#27:
Jeg tror bare at du skal tage FS ord med et grand salt, de er virkelig liderlige efter at få nogle ned med nakken, de er jo ikke dem som betaler hvis der skal komme en sejr ud af det til Fona - det er dig
Gravatar #29 - jeldtoft
1. aug. 2005 01:03
Gravatar #30 - buch
1. aug. 2005 07:29
#29 HAHA, da jeg postede det derinde fik jeg også en mail fra en 10 årig eller sådan noget. Han havde været udsat for at tdc ikke ville bytte en cd, bare fordi han havde brudt bandarolen for at høre den.
Gravatar #31 - <3Thinkpads
1. aug. 2005 11:13
#30:
Nøj en dum dreng, hvorfor får jeg aldrig sådan nogle kunder?!
Gravatar #32 - buch
1. aug. 2005 13:52
#31 måske fordi du er lidt nasty:P
Gravatar #33 - <3Thinkpads
1. aug. 2005 14:04
#32:
Hahha, det tror jeg at du har ret i..:) Elsker sure kunder som tager fejl, ja jeg er sadist! :)
Gravatar #34 - buch
5. nov. 2005 20:56
Update:

forbrugerombudsmanden har nu modtaget fona´s version.

Fona tilbyder nu at kigge på computern igen, og evt. reparere den. Dette er jo nok et dumt træk fra fona's side, da dette giver mig ret til at hæve kæbet hvis de tilbyder mig en repration.
Gravatar #35 - <3Thinkpads
6. nov. 2005 12:38
Æh det mener jeg da ikke at det giver dig.. Tværtimod, hvis de tilbyder ombytning eller afhjælpning så kan du ikke hæve købet.. Men hey, jeg er ikke sikker:)
Gravatar #36 - buch
6. nov. 2005 13:20
#35 grunden til at jeg mener det er et dumt træk er at når de nu vil kigge på den igen, mister de jo deres bedste argument for ikke at hæve handlen nemlig at jeg ikke har reklameret i god nok tid.

Du burde også lige læse det her, og så bagefter gå ind og tælle hvor mange gange den har været til repration. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login