mboost-dp1
Podcasts - godt eller skidt
Hvis folk der laver en podcast gør noget ud af det de laver så er podcasting kanon!
Jeg må skq indrømme at newz.dk's podcast er lidt fesen, check den her: http://thisweekintech.com
Sådan skal en tech podcast være!
Jeg må skq indrømme at newz.dk's podcast er lidt fesen, check den her: http://thisweekintech.com
Sådan skal en tech podcast være!
#2 jeg kan da kun give dig ret i at twit er en af de bedste podcasts der findes, og på diverse rating lister ligger de da også næsten altid i top 10, så det er måske ikke helt fair at sammenligne os med twit, de folk der laver twit har jo arbejdet i radio/tv branchen i så mange år, og for os er det stadig meget nyt :)
så kom med kontruktive forslag til forbedringer, så skal vi skam nok prøve at integrere dem ind i podcasten
så kom med kontruktive forslag til forbedringer, så skal vi skam nok prøve at integrere dem ind i podcasten
Der er jo ikke rigtig noget nyt i det, så hvorfor det først nu er blevet super-hipt undrer mig da lidt.
Er podcasts (jeg mener blogcasts sorry M$ :P) godt eller dårligt? Tja det afhænger vel af indholdet. Hvis det ender med, at nettet kommer til at flyde med ligegyldige podcasts, som det nu er tilfældet med blogs, synes jeg det er lidt skræmmende.
Er podcasts (jeg mener blogcasts sorry M$ :P) godt eller dårligt? Tja det afhænger vel af indholdet. Hvis det ender med, at nettet kommer til at flyde med ligegyldige podcasts, som det nu er tilfældet med blogs, synes jeg det er lidt skræmmende.
#5 "Hvis det ender med, at nettet kommer til at flyde med ligegyldige podcasts, som det nu er tilfældet med blogs, synes jeg det er lidt skræmmende."
Tja mon ik du bare skulle lade være med at høre de podcasts og læse de blogs så?
Der er jo ingen der tvinger dig til noget :-)
Tja mon ik du bare skulle lade være med at høre de podcasts og læse de blogs så?
Der er jo ingen der tvinger dig til noget :-)
#7 jeg kan forestille mig at dit mareridt må være noget i stil med, at du åbner google for at søge, og med det samme kommer en popup, som viser en masse tilfældige blogs... Inden du får lukket denne, vil der åbne en popunder, som begynder at spille podcasts, evt. flere ad gangen!!!
Blogs var (er?) et stort problem for bl.a. google, eftersom det fuckede deres page rank system ret kraftigt op, når der var så mange der cross-linkede hinanden, uden egenligt at have noget specielt at byde på. Det betød (betyder?) at der kommer en masse blogs der for det meste ikke er specielt relevante, i stedet for det man egentligt søger efter.
Blogs var (er?) et stort problem for bl.a. google, eftersom det fuckede deres page rank system ret kraftigt op, når der var så mange der cross-linkede hinanden, uden egenligt at have noget specielt at byde på. Det betød (betyder?) at der kommer en masse blogs der for det meste ikke er specielt relevante, i stedet for det man egentligt søger efter.
Amatør radio er som med podcast, i 9 ud af 10 tilfælde er det fuldstendigt og iblandt det der ikke er så er 9 ud af 10 på højde med hvad de komersielle radio og TV-kanaler spytter ud.
Et bedre ord er nok media on demand, da den eneste forskel jeg kan se på podcasting og streaming er at podcasting er pull mens radio er push teknologi, og når radioerne gemmer clips tjaa hvad er så egentligt forskellen.
Og det er da noget tid siden at streaming blev udbredt
Ja netter har givet os muglighed for at distribuere ting selv men det gjorde det allerede i 93 før der var blogs og mp3 filer af egen produktion har cirkuleret temmeligt længe også inden folk opdagede podcast der er hvad et rss-feed med links til mp3 filer istedet for html sider?
Matrialet er vel ca af samme karekter som både blogs og lokal radio.
Hvorfor skal vi opfinde nye hippe ord for den slags så det bliver atraktivt for usikre teenagere og mac-brugere.
For mp3 filer mp3 encodere og optage programmer er sku da ikke noget helt nyt og folk kan godt finde ud af at bruge det.
Et bedre ord er nok media on demand, da den eneste forskel jeg kan se på podcasting og streaming er at podcasting er pull mens radio er push teknologi, og når radioerne gemmer clips tjaa hvad er så egentligt forskellen.
Og det er da noget tid siden at streaming blev udbredt
Ja netter har givet os muglighed for at distribuere ting selv men det gjorde det allerede i 93 før der var blogs og mp3 filer af egen produktion har cirkuleret temmeligt længe også inden folk opdagede podcast der er hvad et rss-feed med links til mp3 filer istedet for html sider?
Matrialet er vel ca af samme karekter som både blogs og lokal radio.
Hvorfor skal vi opfinde nye hippe ord for den slags så det bliver atraktivt for usikre teenagere og mac-brugere.
For mp3 filer mp3 encodere og optage programmer er sku da ikke noget helt nyt og folk kan godt finde ud af at bruge det.
Kan I ikke bare tilføje -blog når i søger på Google... så er det problem da løst.
On topic:
Jeg hader ordet "Podcast", men konceptet er sgu fint nok.
On topic:
Jeg hader ordet "Podcast", men konceptet er sgu fint nok.
Jeg syns podcasting er en genial opfindelse.. Jeg er selv en aktiv podcast-lytter og hører næsten ikke andet..
Hva angår betegnelsen "podcast", så ka jeg ikke se hva problemet skulle være.. "Pod" ka jo betyde mange forskellige ting.. Det behøver jo ikke automatisk at associere med iPod.. Og det er da et relativt unikt koncept.. Det er jo ikke bare lydfiler.. Det er den måde de bliver distribueret på..
Hva angår betegnelsen "podcast", så ka jeg ikke se hva problemet skulle være.. "Pod" ka jo betyde mange forskellige ting.. Det behøver jo ikke automatisk at associere med iPod.. Og det er da et relativt unikt koncept.. Det er jo ikke bare lydfiler.. Det er den måde de bliver distribueret på..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund