mboost-dp1

Projekt-gruppe software

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
26. aug. 2009 10:32
Hej

Til vores 4. semester projekt leder jeg efter en løsning som ville være ideel til at 6 mennesker kan dele dokumenter, billeder, modeller, filer osv. over nettet. Specielt gerne med en mulighed for en form for whiteboard, så der nemt kan deles links og deles tanker.

Integration med en kalender løsning ville også være meget ideelt, da det er et software projekt, hvor vi gerne vil kunne sætte punkter for de enkelte iterationer (ingen vandfalds model her)

Umidbart har jeg haft Google Docs i tankerne, men ville lige forhøre mig om alternativerne, så hvis i har nogle gode forslag vil jeg endelig høre om det.

Eller hvis i har erfaringer med Google Docs, vil jeg også gerne høre om det.
Gravatar #2 - Niklas H
26. aug. 2009 17:18
Har umiddelbart Basecamp (eller måske en af de andre produkter fra 37Signals?) i tankerne, men fokus ligger nok mere på virksomheder der. Dog opfylder den kravene.
Gravatar #3 - themuss
26. aug. 2009 17:21
Redmine og svn eller trac og svn... helst begge dele over http.
Gravatar #4 - Anders Fedеr
26. aug. 2009 18:27
#1 Tror måske Google Sites ville egne sig bedre til dit formål end Docs, men jeg tror ikke det har whiteboard og lign.
Gravatar #5 - arne_v
26. aug. 2009 19:44

Umiddelbart lyder det som en lille projekt wiki ville passe bedst til jeres behov.

DMS + VCS + bug tracking + project management etc. kunne nemt komme til at fylde for meget i projektet.
Gravatar #6 - themuss
26. aug. 2009 19:48
http://trac.edgewall.org/ skrev:
Trac is an enhanced wiki and issue tracking system for software development projects. Trac uses a minimalistic approach to web-based software project management. Our mission is to help developers write great software while staying out of the way. Trac should impose as little as possible on a team's established development process and policies.

It provides an interface to Subversion (or other version control systems), an integrated Wiki and convenient reporting facilities.

Trac allows wiki markup in issue descriptions and commit messages, creating links and seamless references between bugs, tasks, changesets, files and wiki pages. A timeline shows all current and past project events in order, making the acquisition of an overview of the project and tracking progress very easy. The roadmap shows the road ahead, listing the upcoming milestone
Gravatar #7 - Windcape
26. aug. 2009 20:58

Jeg er bekendt med SVN og Trac, så vil jeg ikke bekymre mig så meget om.

arne_v (5) skrev:
Umiddelbart lyder det som en lille projekt wiki ville passe bedst til jeres behov.
Ja. Og umidbart virker Google som dem der tilbyder den bedste løsning atm.

Google docs, calendar og code.
Gravatar #8 - Windcape
26. aug. 2009 21:22
Jeg fandt lige http://www.opengoo.org/

Det virker ret interassant.
Gravatar #9 - themuss
26. aug. 2009 21:29
#7 Fair nok, det dækker bare de behov du opstiller :)

Og ja det der opengoo ser ret interessant ud. Der er jo et hav af projekt-udviklings-miljøer.

Selv synes jeg rigtig godt om Redmine.
Gravatar #10 - Windcape
27. aug. 2009 10:33
Resultatet blev http://www.assembla.com/

De tilbyder en gratis løsning, hvis ens projekt er public.
Gravatar #11 - zin
27. aug. 2009 12:59
#10: Fancy. Kan vi få at vide hvad du laver så vi kan sidde og nitpicke over din slamkode? :-P
Gravatar #12 - Windcape
27. aug. 2009 13:00
ZiN (11) skrev:
#10: Fancy. Kan vi få at vide hvad du laver så vi kan sidde og nitpicke over din slamkode? :-P
Jeg slamkoder ikke, men igen, jeg er ikke alene i min gruppe.

Vi har ikke en fastsat opgave/kunde endnu, så det er ikke bestemt hvad der skal laves ;)
Gravatar #13 - arne_v
31. aug. 2009 18:31
windcape (12) skrev:
Jeg slamkoder ikke,

Pas på. I har jo valgt et sted hvor koden er public.

:-)

windcape (12) skrev:
Vi har ikke en fastsat opgave/kunde endnu, så det er ikke bestemt hvad der skal laves

I leder efter en virksomhed at lave projekt hos?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login