mboost-dp1

Så er DR ude efter flere penge igen.

Gå til bund
Gravatar #1 - m_abs
13. nov. 2005 21:31
Faldt lige over denne nyhed på TV2. http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3176370&...

DR vil prøve at få politikerne til at lade dem nasse penge for computere med Internet forbindelse.

Selvom jeg allerede betaler licens, meget mod min vilje, så pisser dette mig meget af. Hvis dette skulle blive til virkelighed, vil det være mig umuligt at lovligt slippe for at betale licens til deres skod kanal. I dag kan jeg, få fjernet tuneren i mit TV men jeg ville ikke kunne klarer mig uden min net-forbindelse.
Og nu hvor vi endelig ser ud til at kunne slippe for tvangsbetaling for telefon-forbindelse ved ADSL, så kan vi risikere at komme til at betale licens i stedet.
Gravatar #2 - bugger
13. nov. 2005 21:53
#2 Jeg tror faktisk at du skal betale licens ligegyldigt om dit TV har tuner eller ej.
Gravatar #3 - m_abs
13. nov. 2005 21:57
#2 bugger
Nej det skal man ikke. Har spurgt for at være sikker.
Men "operationen" skal udføres af en professionel og være dokumenteret.

Man betaler licens for at kunne modtage TV-signaler, hvis man ikke har en tuner kan man ikke modtage TV-signaler og derfor skal man ikke betale licens.
Desværre er licensen ikke for om man kan eller rent faktisk ser DR.
Gravatar #4 - sKIDROw
13. nov. 2005 22:11
Jeg har lidt blandede følelser der.

Det er nogle ret fornuftige ting de vil give os, men syntes efterhånden licensen er blevet lidt dyr. Ellers betaler jeg skam glædeligt licens. (En glimrende måde, at slippe for at købe defekte cd'er på f.eks)

Er dog ikke blandet, når de snakker om licens på internet forbindelser og mobiltelefoner. Det er et klart nej.

Tror dog egentligt også, at DRs foreslag er i strid med regeringens skattestop?.
Gravatar #5 - amokk
14. nov. 2005 01:11
Det er jo sygt!

Jeg kan godt forstå tanken om licens på radio og TV, der er trods alt et meget begrænset antal udbydere af disse services (i hvert fald i luftbårne kanaler) - så sandsynligheden for at man har glæde af DR når man ejer en radio eller TV er ret stor - men jeg tror da ellers der er rigtig mange internetbrugere som ALDRIG benytter sig af DRs netservices - selve tanken om licens er en gammeldags ting, fra den gang DR var den eneste udbyder på markedet - på nettet er det lige omvendt, der kan ALLE udbyde det indholde de ønsker...

Hvis DR får lov til det her, vil jeg også kræve licensopkrævning til alle internetbrugere, for at folk kan benytte min egen hjemmeside uden ekstra betaling
Gravatar #6 - Mort
14. nov. 2005 09:44
Jeg vil give DR ret, det er på tide at få revideret lovgivningen omkring TV licens.

For at den kan komme up-to-date bør dem der vil benytte DR købe en dekoder som de betaler licens for og dem der ikke vil benytte DR lader være med at betale for noget de ikke bruger.
Gravatar #7 - sKIDROw
14. nov. 2005 10:08
#6 Mort

Det kan du så bare ikke finansiere, et foretagende som DR med.
DR er ikke en kommerciel kanal, og det skal den heller ikke blive.
Så mener nogen så, at den skal finansieres over skatten. Så er det så alle som betaler, også dem som hverken har TV eller radio. Så ser folk så så bare ikke. Tror måske en mellemløsning, kunne være relevant. Men ren brugerbetaling er urealistisk.
Gravatar #8 - Viperaberus
14. nov. 2005 10:17
Så mener nogen så, at den skal finansieres over skatten. Så er det så alle som betaler, også dem som hverken har TV eller radio.
Finansiering over skatten vil i mine øjne være langt mere fair for flertallet.
Som det er nu er der en masse sortseere, der rent faktisk ser/hører de licenssponsorerede produkter.
Der er desuden en masse licensbetalere der ikke kan finde noget som helst der er værd at bruge tid på imellem disse produkter (Jeg hører selv til denne gruppe)
Hvis det blev flyttet over skatten bliver det reelt et public service tilbud for alle. Om man så kan li' indholdet eller ej er så en anden sag ;)
Desuden vil problematikken om hvorvidt man har TV/Radio/INet og lignende forsvinde på denne måde...
Gravatar #9 - amokk
14. nov. 2005 12:48
#6 #7 hvis jeg ikke tager fejl får DR i forvejen et ret stort tilskud fra staten, ved siden af licens
Gravatar #10 - KarmicMind
14. nov. 2005 14:52
Det problem har også været omtalt på Harddisken
Gravatar #11 - m_abs
14. nov. 2005 14:56
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=408024

Hmmm, nu vil de også have 75 kr. mere om året :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login