mboost-dp1

saw.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - warren
28. jan. 2006 13:35
Jeg har set saw 1 og 2, og syntes det er nogen spændende film - og vil lave en hjemmeside om det, som et dansk alternativ til http://www.houseofjigsaw.com/board/index.php

Jeg har for en et par dage siden købt http://www.saw.dk - godt nok er selve domænet ikke oprettet endnu af b-one, men håber jeg har adgang til serveren på mandag.

Hjemmesiden skal være delt op i to kategorier, nemlig en hjemmeside om SAW, og så naturligvis et forum.

Jeg vil helst gerne komme godt fra start af, så jeg tænkte på om der nogen der har forslag til hvad indholdet skal være på selve hjemmesiden.

Jeg har selv tænkt på, noget som:

'play me tape' som MPG-filer
Citater fra filmen
Screenshots
Links til trailers, og andre SAW-sider

andre forslag er meget velkomne.

Selve forummet:

Jeg kender mange slags forskellige forums, men mest phpBB - syntes i det er godt nok, eller er der for meget 'lir' over det, når det kun skal dreje sig om at snakke om SAW-filmene.

Og så lige til sidst, hvordan skal jeg skaffe brugere til denne hjemmeside (uden at der skal 'reklamekroner i kassen'), jeg gider ikke at oprette en masse fiktive profiler, og bare sige 'se denne cool hjemmeside', og så håbe der nogen der tilmelder sig.

Hvordan ville i gøre, hvis der var jer der skulle lave sådan en hjemmeside ???
Gravatar #2 - KaW
28. jan. 2006 16:17
phpBB er fint nok, bare du ikke bruger standard tema men finder (eller laver) et som har en stemningsgivende effekt til de besøgende.

De besøgende skal du ikke tænke på, de vil komme hvis du har spændende indhold eller interresante debatter om filmene. Du kunne evt. oprette et indlæg en gang imellem med et interresant spørgsmål eller synsvinkel til filmene (Dette virker dog først når du har et par brugere, som også opretter indlæg).

Du kunne måske også have en gennemgående beskrivelse af de forskellige personer i filmen, hvad de har gjort, hvad deres forbindelse er med hinanden, og hvorfor jigsaw valgte dem. Gerne med spoilers (Men husk at advare folk, så de ikke læser det før de har set filmen).

Du kunne også skrive lidt om rygterne til Saw III som jo er blevet annonceret (Men instruktøren er vist død).

Du kan også linke til disse (Som er meget sjove):
[url= is a madman[/url]
[url= in 60 seconds[/url]
[url= newb edition[/url]

Held og lykke med din idè, jeg vil ihvertfald gerne se den når du bliver færdig :)
Gravatar #3 - DUdsen
29. jan. 2006 13:48
Hmm er phpBB ikke lidt svært at få rigtigt integreret i et site hvad med at kigge på sådan noget som Drupal, istedet
Gravatar #4 - dext3r
30. jan. 2006 17:41
Undskyld min lille test[url=www.google.dk]Google[/url]
Gravatar #5 - duck-1
30. jan. 2006 21:25
lige en side bemærkning.

Er jeg den eneste der synes det er en rigtig dårlig film, med ufatteligt mange huller, som der ikke er tænkt over?

Var vildt skuffet over den, da min kammerat havde sagt at den var den fedeste film ever...
Gravatar #6 - KaW
31. jan. 2006 16:30
#5 >
Jeg synes begge film er meget gode. Hvilke huller fandt du da?
Gravatar #7 - duck-1
2. feb. 2006 11:19
nu har jeg kun set etteren. men på det tidspunkt hvor ham den enes kone ringer igen, og han prøver at få fat i telefonen med en kasse. det kan kan ikke, og så beslutter han sig for at tage saven, som er meget længere end kassen han brugte før, og save sin fod af.

han er da ikke den hurtigste knallert på havnen selv om han er kirug.

Det var lige den største jeg kunne komme i tanke om.

Derudover kunne han jo nok også have skudt kæden over, istedenfor at skyde ham i skulderen...
Gravatar #8 - svappe
2. feb. 2006 12:45
Nej, det er jo netop det som er fedt i situationen, det illustrere netop hvor panisk han bliver..
Panik != fornuft

Han skyder for at dræbe ham..

Jeg tror ikke at kuglen ville have taget den kæde, eller lås for den sags skyld....

Jeg ved der er nogle fejl, kan bare ikke lige huske dem...

Hele filmen går jo ud på at vise hvor langt folk vil gå, eller hvor dårligt folk tænker når der går panik i dem..

F.eks. Ham med penge skabet og lyset ville have større chance med at prøve vilkårlige koder, end at gå rundt med lyset på glasskår..
Gravatar #9 - warren
5. feb. 2006 18:22
Så nu er min hjemmeside oppe at kører, vil I være flinke til lige at sige noget om den ? ris/ros - ved godt at der er blandet lidt engelsk og dansk sammen - men det er mere for at skabe en slags stemning, hvis I forstår hvad jeg mener.

Jeg kan ikke finde ud af at lave et banner, men hvis der er nogen der har lyst til at lave et til mig, so please go ahead.

PS
DEM DER IKKE HAR SET FILMENE - SKAL IKKE BESØGE http://www.saw.dk - DER ER SPOILERS...
Gravatar #10 - KaW
5. feb. 2006 19:37
#9 >
Nu prøver jeg at være sød.
Siden indeholder en del stavefejl og grammatiske fejl, "Sygedom" er nok den der falder mig mest i øjnene, skriv "sygdom" istedet. Jeg kan godt lide din ide med at "tegne" menuerne og hovedtitlen som eksempelvis "Let the games begin" og "Oh yes, there will be blood", dog er udførelsen af disse ting lidt en skuffelse da det næsten skriger af paint eller des lige.
Hele siden har sort tekst (Ihvertfald i Mozilla Firefox), og sammen med den mørke baggrund giver det helt ulæselig tekst så jeg bliver nød til at markere teksten for at læse det.

Jeg håber ikke det tog modet fra dig. Men nu har du lidt at arbejde videre med :).
En anden ting, du skriver grunden til at doktoren blev valgt var at han var for lidt sammen med sin familie osv., jeg mener også jigsaw siger at det er fordi at lægen er vant til at fortælle at folk skal dø næsten dagligt.
Gravatar #11 - warren
5. feb. 2006 20:00
Nogen af tingene, er rigtigt nok gået lige lovlig hurtigt. Det eneste tegneprogram jeg ejer er paint, så jeg kan jo ikke gøre det anderledes lige pt.

Citat:
Hele siden har sort tekst (Ihvertfald i Mozilla Firefox)

Jeg bruger osse selv FF, men min teksten hos mig er hvid, som osse er menning, underligt at den ikke visse hvid hos dig.

Og, om det sidste du skiver om doktoren, så har du ret i at han siger noget i den stil, som du skriver. Det var bare mig der skulle få nogen profiler 'knaldet' op lynhurtigt...

Tak, for hjælpen...
Gravatar #12 - demiurgos
5. feb. 2006 20:29
#11 (warren)
For det første er jeg nogenlunde enig med kommentarerne i #10, og jeg får også sort tekst. Det er muligt at vi kører forskellige versioner af Firefox (1.5.0.1 her).

Angående grafikken, så kan du ganske gratis (og lovligt) få et fornuftigt billedbehandlingsprogram kaldet GIMP'en. Med undtagelse af Photoshop er det i mine øjne et af de bedste billedbehandlingsprogrammer du kan finde.

Du kan finde nogle tutorials at gå igang med herinde. Det kan muligvis virke uoverskueligt til at begynde med, men pludselig går det stærkt :)

EDIT: Held og lykke med projektet!
Gravatar #13 - DUdsen
5. feb. 2006 22:27
#12 hmm er problemet mon
link href="http://localhost/saw/layout/style.css" rel="stylesheet" type="text/css"

Denne her, at henvise til et stil ark på localhost er måske nok en fejl ;-).
Når jeg tilføger det css script manuelt får jeg en fin hvis tekst ellers er der bare sort tekst.

jeg kan iøvrigt i modsætning til #12 godt lide den lidt klodsede skrift på forsiden, den skriger lidt sindsforstyret mand med en hvid tush.
Gravatar #14 - warren
5. feb. 2006 22:28
Øv, kan du heller ikke se den hvide skrift, det må jeg sgu gøre noget ved.

Jeg tror det skyldtes mit .css dokument, er ikke ligefrem et geni til at kode, men prøver da :-)

http://www.saw.dk/layout/style.css

Nogen der kan omskrive det lidt, så folk kan se de hvide bogstaver.

Tak for linket, til det billedprogram...
Gravatar #15 - warren
5. feb. 2006 22:32

Ja, det må være det !!!

Prøver lige at rettet mit link, jeg sad lavet hjemmesiden på min egen server, åbenbart ikke rettet det...

Prøv lige at se om 2sek om det virker !!!
Gravatar #16 - DUdsen
5. feb. 2006 22:35
#15 brug relative links der er ingen grund til at smide en fuld URI ind når css scriptet ligger på samme server som resten af siden.
Gravatar #17 - warren
5. feb. 2006 22:41
Det gør jeg osse for det meste 99,99% af gangene, men i nogen tilfælde kan jeg ikke bruge relative links, derfor bruger jeg så URL-links.
Gravatar #18 - rackbox
5. feb. 2006 23:38
Paint er udmærket til mange formål, men du kan gøre dig selv en tjeneste ved at downloade inkscape fra www.inkscape.org. Det er et vectorbaseret tegneprogram, som du nemt kan rette stregerne i, selv efter de er lavet.

Jeg opfordrer også til en tur igennem en stavekontrol og måske også forbi en ven, der mestrer komma-reglerne.

Jeg ville nok også lave lidt om på stylesheet'et (hvis du da bruger sådan et...), så siden ikke scroller i siden, men har en content-box hvor der eventuelt kan være en scroll-bar hvis det bliver nødvendigt. På den måde bliver siden skalerbar også i andre skærmopløsninger eller vinduesstørrelser.

Farvevalget er helt i top, men siden det handler om en horror-film ville det (modsat næsten alle andre sider) ikke være slemt med noget bevægelse. Evt. en simpel ani-gif eller noget flash. Det kunne se for syret ud, hvis der på et begrænset område af skærmen var effekten af lyn og torden (for at illustrere noget "farligt"), eksempelvis lige når man forlader eller kommer ind på en side.

...Eller at have første bogstav på hver content-side større end resten og så i SAW-fonten. Dette kunne løses ved at lave en række bogstaver som transparante gif'er og lade et script parse teksten og erstatte det første bogstav (eks. "K") med bogstav.gif (eks. "k.gif").

Lav lidt mere horror på siden, er mit råd. Ellers lækkert initiativ!
Gravatar #19 - DUdsen
6. feb. 2006 01:20
#17 i dette tilfælde kan du godt bruge relative links måskæ skulle du istedet bruge <style> tag'et istedet for link rel="stylesheet"

Men du burde kunne bruge relative stier her.

Rent teknisk set kunne den godt tåle at komme igennem en validator men det er små fejl der er i koden, så det er ikke så kritisk men man løser en masse problemer for sig selv ved at værre klar over hvor standarden er for det er sådan de fleste browsere vil forsøge at fortolke den(faktisk også IE6).

Jeg er går mere op i estetikken i korekt brugt markup end det visuelle design så lad værre med at tage mine komentarer så tungt, det er bare mig der er underlig nok til at interesere mig for den slags skjulte detalger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login