mboost-dp1

Sjov falsh-film

Gå til bund
Gravatar #1 - warren
6. dec. 2005 19:52
Gravatar #2 - Bjørn
7. dec. 2005 15:42
Burde være i alle fora ja!
Gravatar #3 - Ronson ⅍
7. dec. 2005 16:38
eller forummer
Gravatar #4 - warren
7. dec. 2005 21:11
# 2

Jeg ved godt at jeg skulle kalde det for fora, men jeg kan bare ikke li' det ord, derfor kalder jeg det bare for forum(s) - og så er jeg iøvrigt ligeglad med hvad der er det mest korrekte, bare folk kan forstå det...
Gravatar #5 - Bjørn
8. dec. 2005 14:02
Jeg vil nu mene at man skal bestræbe sig på at skrive så korrekt dansk som muligt.
Selvom folk godt forstår forums, så hedder det altså fora.
Gravatar #6 - dyg
8. dec. 2005 14:06
#4 - Et elefant opsat udgående kanon musvit.

(Der findes mange ord jeg ikke kan lide, så jeg erstatter dem med ord jeg bedre kan lide - Jeg er så ligeglad med om folk forstår dem)
Gravatar #7 - Kisbye
8. dec. 2005 15:23
Jeg tror da der er flere der forstår forum, end fora.

Man bruger jo heller ikke ord som programmel og datamat længere.
Gravatar #8 - Bjørn
8. dec. 2005 16:16
Det må være almen viden at det hedder fora ligesom vira. Ellers må man slå det op!

”Man bruger jo heller ikke ord som programmel og datamat længere.”
Jeg kan ikke se hvilken sammenhæng dette har med fora at gøre? Det hedder fora og det har det vel altid heddet.
At man ikke bruger disse ord længere er jo af andre årsager.
Gravatar #9 - Kisbye
8. dec. 2005 18:34
Det må være almen viden at det hedder fora ligesom vira. Ellers må man slå det op!

Hvis et udtryk bliver mere populært end det originale, vil det med tiden blive det mest anerkendte og brugte.
Et "fora" har som alle andre websites som overordnet mål at få en så høj tilslutning som overhovedet muligt og vil derfor bruge de meste udbredte udtryk.
Det er uklogt at forlange at brugeren skal famle med ordbøger, for at finde ud af hvad et site går ud på.
Man bør ikke ligge større forhindringer i vejen for brugeren end højst nødvendigt, ellers risikere man at gå glib af en potentiel bruger gruppe.

”Man bruger jo heller ikke ord som programmel og datamat længere.”
Jeg kan ikke se hvilken sammenhæng dette har med fora at gøre? Det hedder fora og det har det vel altid heddet.
At man ikke bruger disse ord længere er jo af andre årsager.

Hvilke årsager?
Gravatar #10 - amokk
8. dec. 2005 21:37
Sjovt, at en tråd som starter med et link til forum-opførsel, udløser en tråd hvor 8 ud af 8 (nu 8 ud af 9) svar er off topic
Gravatar #11 - Bjørn
8. dec. 2005 22:37
#9 Kisbye
Jeg er enig med dig i at et udtryk som bliver alment, godt kan overtage det originale. Men det skal stadig være grammatisk korrekt, og det er ”forums” ikke. (Måske bliver det med tiden? Who knows)
Men hvad er så det mest udbredte. Det grammatiske korrekte ”fora” eller det fejlagtige ”forums”
Ja jeg ved det ikke, og skal ikke kunne svarer på det.
Måske et forsalg til en poll?

Det jeg startede med at postulerer var blot, at det hedder fora, og at man ikke kan sige forums.

Hvilke årsager?

Begge ord er vel langsomt gledet ud at det almene talende sprog, og blevet erstattet med moderne og mere tids aktuelle versioner, som er grammatiske korrekte.

Læs evt. mere om datamat

og om programmel
Gravatar #12 - amokk
8. dec. 2005 22:41
Damn, folk sidder og diskuterer stavning i en tilfældig tråd, så kommer nogen (mig) ind og siger noget der har en LILLE smule mere med emnet at gøre, og så er det pludselig irrelevant - well det er den omvendte verden
Gravatar #13 - Bjørn
8. dec. 2005 22:55
#12 amokk
Well. Kan godt følge dig, men folk har ikke rigtig givet respons på første post.
Så jeg, og tror også de andre, har følt at vi ikke har stampet nogle over fødderne ved at diskuterer vores emne videre i denne tråd.
Men hvis folk føler sig irriteret over vores diskussion, skal jeg da med glæde oprette en anden tråd.

Men amokk, kan godt se at det er endnu en tråd som ender med at handle om noget andet end udgangspunktet! Det er vidst ikke første gang :-) Men det gør det selvfølgelig ikke bedre. Noget vi må huske til næste gang.
Gravatar #14 - sten46
9. dec. 2005 01:16
Amokk med flere - ingen nævnte ingen glemte.
En Århus historie, hvis en "Go' hund" er mindre end 100 kroner.
Saa maa et Klippekort til en god hund, her som 105 kroner, det må vel blive en sag for Forbrugerrådet.

Med venlig hilsen sten46 (født i 1946).
Gravatar #15 - zoop
9. dec. 2005 09:23
Hvorfor er der ikke en rating funktion ud foran "sten46"'s navn som viser sinke / debil ?
Gravatar #16 - Kisbye
9. dec. 2005 09:24
eller en rating der hedder "underlig"
Gravatar #17 - dyg
9. dec. 2005 09:31
#14 - En go' time er lidt mere end en time, hvorfor skulle en go' hund så pludseligt være mindre end 100kr?

Længe leve offtopicismeheden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login