mboost-dp1

"sjov" med Dating.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
10. sep. 2005 19:22
Prøv at se dating.dk's status skærm for opgradering til deres nye udgave. Jeg håber da seriøst, de mener det i sjov med de der status-linjer. Det ka' vel for hulen ikke tage så lang tid at konvertere de enkelte dele, det er jo kun tekst

Grundet skift til den nye version af Dating.dk er vi midlertidig ude af drift!

Vend venligst tilbage senere (Vi forventer at være oppe igen i løbet af Lørdag).

På forhånd tak for din forståelse! :-)
Status: Profiler konverteret fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Profiltekster konverteret fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Plus/Basis konverteret fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Fremhævninger på forsiden konverteret fra den nuværende over i det nye
Status: Dagbøger/blogs konverteret fra den nuværende Dating.dk over i det nye.
Status: Gæstebøger konverteret fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Kys konverteres fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Breve konverteres fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Fotos konverteres fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.
Status: Fotoalbums konverteres fra den nuværende Dating.dk over i det nye system.

Æhh hvor blev rammen omkring indlægget af?
Gravatar #2 - Simm
10. sep. 2005 19:24
slettet af simm
(rammen kom på igen i #1)
Gravatar #3 - Simm
10. sep. 2005 23:17
Sørme om ikke de stadig er nede. Burde de ikke holde siden åben med en backupserver?
Gravatar #4 - amokk
10. sep. 2005 23:50
#3 ville det ikke være lidt ufedt når de skal have konverteret databasen? hvis du så går ind og skriver en masse sleske mails til et par hotties, vil de jo ikke få disse mails, for i morgen er den færdig med at konvertere databasen som er fra i formiddags eller hvornår de nu begyndte at konvertere...

de er jo nødt til at lukke den i den tid det tager at konvertere... ellers bliver det ret besværligt at få ændirnger med
Gravatar #5 - ess^pe
10. sep. 2005 23:55
Tror de skriver det i ren sjov:D
Ellers kan jeg ikke se hvorfor de skulle skrive sådan noget?
Gravatar #6 - amokk
11. sep. 2005 00:02
#5 måske fordi det er den aktuelle system-status?

hvis du åbner øjnene kan du se at der er kommet nye punkter på siden Simm postede listen.

Kunne det tænkes, at det tager sin tid, at udføre denne:

"Status: Fotos tilpasses manuelt det nye system." ?
Gravatar #7 - Simm
11. sep. 2005 00:16
#4: LOL .. hmm jo .. jeg havde ikke lige tænkt på det med maildelen.. det lyder sandsynligt det kunne være derfor.. Fotos kan jeg forstå kan tage lang tid, hvis de skal resizes manuelt.. Der tror jeg nu nok jeg ville be' folk om at uploade et nyt, hvis de regner med at det skulle være oppe at køre i morgen ( som jo så er i dag )
Gravatar #8 - amokk
11. sep. 2005 00:41
Uden at lyde nedladende vil jeg sige, at det lyder som om du ikke har den store indsigt i hvordan tingene foregår, når man fx. laver det som dating er i gang med i øjeblikket...

Jeg sikker på at dating som efterhånden er en stor forretning, har tænkt ovre hvordan de bærer sig ad med dette, og valgt den fornuftigste løsning. De er ikke interesserede i hverken at lave sjov eller genere deres kunder, de ved jo at hvert minut hvor de er offline betyder færre reklamekroner i kassen og færre nye brugere der køber plus profiler
Gravatar #9 - Simm
11. sep. 2005 01:02
Indsigt? det vil jeg svare både ja og nej til.. jeg har indtil for nylig arbejdet med et større ASP-baseret site af en størrelse, hvor der blev opbevaret i omegnen af 9000 billeder. Så lidt indsigt har jeg da i hvordan det fungerer..

Men jo, det er da ikke så stort som dating.dk og jeg ved intet om hvordan deres struktur er, hvordan de enkelte dele er opbevaret i databaserne og hvordan de forskellige ting er opbygget. Men hvis du har prøvet at være på sitet vil du vide at størstedelen af indholdet er tekst.. og det tager ikke en halv dag at konvertere hvis man ellers har maskinkraft nok.

Jeg forstår heller ikke formuleringen med den manuelle tilpasning af billeder. Hvordan skal den forståes? Det lader sig i hvertfald ikke gøre inden for den tidsramme de har angivet, det lader sig kun gøre med en vis form for automatisering med den mængde de ligger inde med...
Gravatar #10 - amokk
11. sep. 2005 01:06
det er nok et spørgsmål om, at der - som altid - opstår nogle ekstra fejl når man laver en konvertering af det reelle indhold - også selv om testen tilsyneladende forløb uden problemer med test-data...

Min pointe er bare at du kan være sikker på de ikke sidder og klør røv, men at der er en fornuftig grund til at de ikke har åbnet endnu, uanset hvor meget eller lidt maskinkraft du mener det vil kræve.
Gravatar #11 - Simm
11. sep. 2005 01:15
Det har du ret i, men jeg tror slet ikke at der er plads til manuelle tweaks. Essensen er, at jeg synes det er nogle mystiske milepæle de listet op :)
Gravatar #12 - amokk
11. sep. 2005 01:20
Det er muligt det ikke er den mest præcise beskrivelse, men de fleste af deres brugere er alligevel ikke teknisk interesserede, men vil selfølgelig gerne se, at der "sker noget" - derfor har de lagt en løbende progress op
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login