mboost-dp1

Smartphone

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
12. sep. 2009 11:32
Jeg er lidt bag af dansen, og har endelig overvejet at købe en ny telefon, hvor jeg mere specifikt har interesse i at købe en form for Smartphone.

Men mulighederne er jo næsten uendelige. Så hvad kan anbefales til en person som aldrig har brugt Smartphones før?

Umiddelbart er iPhones udelukket. Og samtidig leder jeg efter en løsning hvor jeg kan bruge samme mobilt bredbånd til telefonen som til min laptop.

Hvad kan i anbefale?
Gravatar #2 - Windcape
12. sep. 2009 13:04
Har kigget lidt på følgende:

HTC Hero (3500 kr.)
Mobilt Bredbånd (Telmore, 160kr. måneden, 5GB limit).

Og så benytte telefonen som USB modem. http://blog.brightpointuk.co.uk/using-htc-hero-usb...

Ser ud som en god løsning indtil videre.
Gravatar #3 - paradise_lost
12. sep. 2009 13:54
HTC Touch passer jo nok perfekt til en MS mand :)

Selv ville jeg vælge en Symbian telefon eller en Android
Gravatar #4 - Anders Fedеr
12. sep. 2009 17:37
#2 Jeg har en HTC Magic (som er lillebror til Hero), som jeg klart kan anbefale. Jeg har dog aldrig forsøgt at bruge den som 'modem'.
Gravatar #5 - Chewy
12. sep. 2009 17:45
HTC Touch HD.
Flash ROMen til WM 6.5, og brug den som mobilt trådløst accespoint. (Dog kun med WEP kryptering, men til det formål er det fint...).
Du kan ligeledes bruge den som mobilt bredbånd på "vanlig vis" via usb kabel. Hvis computeren kører Vista eller Win7 så fungere det med det samme. Hvis vi snakker XP skal du installere ActiveSync.
(Jeg har så, til hvis det skulle ske at jeg kun sad med en computer med XP på, og som ikke havde trådløst netværk og ingen netforbindelse. Lagt active sync over på mit SD kort. Som så kan tilgåes som en "usb stick".
Alt i alt super simpelt.

Alternativt så kunne du købe en af de nyere HTC telefoner i touch serien http://www.htc.com/dk/product.aspx

Hvis du køber en med WM 6.5 så er du fra MS side lovet en gratis opgradering til WM 7.0.

Det skal så lige siges at hvis du har tænkt dig at bruge den med en linux maskine. Så skal du ud i at compile din egen kernel og alt muligt snask.
Mht. til OSX så har jeg ingen ide..

Så endelig til hvis du har brug for mere info :-)
Gravatar #6 - sissy
12. sep. 2009 18:25
Hvis det skal være en winmo så tror jeg du skal vælge en HTC Touch Diamond 2, den er lidt mindre en HD'en, men har samme opløsning og så passer den også lidt bedre i lommen.
Skærmen er lidt mindre end den på HD'en og så har den ikke noget mini-jack stik, men ellers er der ikke nogen stor forskel på de to..
Gravatar #7 - trylleklovn
12. sep. 2009 22:08
Windcape (1) skrev:
Jeg er lidt bag af dansen, og har endelig overvejet at købe en ny telefon, hvor jeg mere specifikt har interesse i at købe en form for Smartphone.

Men mulighederne er jo næsten uendelige. Så hvad kan anbefales til en person som aldrig har brugt Smartphones før?

Umiddelbart er iPhones udelukket. Og samtidig leder jeg efter en løsning hvor jeg kan bruge samme mobilt bredbånd til telefonen som til min laptop.

Hvad kan i anbefale?

Er mulighederne for en smartphone, der ikke skal være iPhone næsten uendelige?

i disagree. Det eneste OS, der er noget værd udover iPhone OS er Android. Og der er markedet ekstremt begrænset.

HTC Hero, som du selv foreslår er din løsning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login