mboost-dp1

Søger gammelt spil

Gå til bund
Gravatar #1 - crazydiamond
26. feb. 2006 21:48
Min kæreste har sat sig i hovedet at hun vil genopleve en af sine gamle spil-oplevelser. problemet er at hun ikke kan huske hvad spillet hed. hun det som et platform-agtigt med hvor helten er en lille mand med en rød hjelm, blå busker og røde støvler. det er vist et af de helt gamle spil men kun ganske få farver.

på forhånd tak hvis der er nogen der skulle finde det.
Gravatar #2 - m_abs
26. feb. 2006 21:51
Mario Brothers?
Gravatar #3 - crazydiamond
26. feb. 2006 22:05
nix. meget ældre. vi taler om et spil med en 7-8 farver max.
Gravatar #5 - m_abs
26. feb. 2006 23:24
Ældre end Mario? (1983) Fuck.
Gravatar #6 - crazydiamond
27. feb. 2006 07:12
jeg tror dangerous dave er vinderen. mange tak for det.
Gravatar #7 - crazydiamond
27. feb. 2006 09:33
Gravatar #8 - MiniatureZeus
27. feb. 2006 10:05
så er det sQ da heller ik ældre end mario iflg. #5 og digselv (#7)... ?!
Gravatar #9 - crazydiamond
27. feb. 2006 11:02
nej. der tog jeg fejl. gik ud fra at det måtte være ældre end mario grundet farverne, men det viste sig at være forkert.
Gravatar #10 - amokk
28. feb. 2006 01:09
Sad netop og tænkte på Comic eller Keen da jeg hørte det med hjelmen.... Aaarh nostalgi :-)

BTW:
Se reklamen: http://www.mobygames.com/images/covers/large/11124...
Og spillet: http://www.dosgamesarchive.com/download/comic.gif

Denne indpakning burde da være blevet forbudt og sagsøgt langt ind i helvede, i lyset af den nuværende Call of Duty sag...
Gravatar #11 - drbravo
28. feb. 2006 09:23

Activision (?) blev dømt for at lave reklamer der så pænere ud end spillet - men stadig lignede spillet. Dette er cover art?
Gravatar #12 - amokk
28. feb. 2006 10:31
#11 jeg kan ikke helt se forskellen på at lave en flot tegning som reklame for et spil, og lave en flot reklamefilm...

Hvis spillet ikke ligner tegningen eller filmen, er det vel det samme... Personligt synes jeg dog det er til grin at gå efter CoD, netop fordi dette har været almen praksis i over 20 år, og man skulle derfor have sat ind allerede den gang
Gravatar #13 - drbravo
28. feb. 2006 14:54

Så når man har lavet en fejl ofte nok må man ikke stoppe folk i det mere? wtf?!

At Både computerspil, film, cder og alt muligt andet har cover art er vel næppe nogen ny opdagelse? Men hvis jeg for eksempel kigger på bagsiden af æsken til et spil regner jeg da med at billederne faktisk er fra det pågældende spil.

Og når der løber folk rundt i en animation der reklamerer for et spil hvori folk løber rundt regner jeg selvfølgelig med at det også er en del af spillet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login