mboost-dp1

Softwarepatenter

Gå til bund
Gravatar #1 - dktekno
6. maj 2006 19:37
http://www.computerworld.dk/debat/1091

Et dansk firma har fået patent på et link og klik system.

Så vidt jeg ved har softwarepatenter været diskuteret, og er også blevet afvist, eller blevet ændret så meget at ren software ikke kan patenteres.

Hvordan er dette så lykkedes? Hvordan er det lovligt?
Gravatar #2 - BurningShadow
6. maj 2006 19:46
Jeg finder det dybt bekymrende...
Gravatar #3 - sKIDROw
7. maj 2006 04:11
Patentkontorene i Danmark og EU udsteder gladeligt disse dækningsløse checks. Hvorfor de slipper afsted med det, forstår jeg virkelig ikke.

At de er dækningsløse, bekræftes jo af at ingen tør håndhæve dem... ;)
Gravatar #4 - dktekno
7. maj 2006 09:29
Jeg fristes til at skrive et sådan program, offentliggøre det, og så sende Targit en email med et link til min hjemmeside med det program.

Så kan de fandeme bare komme an.

Når det så kommer frem i lyset at embedsmænd har tildelt et ulovligt patent så håber jeg på, at der kommer en folkelig oprørsk lynchstemning mod disse embedsmænd og deres kapitalistiske klienter.

Lefleri for storkapitalen bør straffes med døden.
Gravatar #5 - dktekno
7. maj 2006 10:08
Ihvertfald bør det straffes med mange års fængsel. At embedsmænd bryder loven af politiske årsager bør straffes modsat idag, hvor de blot kan udøve det de synes er bedst, uden at overholde loven.
Gravatar #6 - BurningShadow
7. maj 2006 10:08

Vi bor i et land hvor man belønner landsskadelig virksomhed, så hvad får dig til at tro at der vil komme et "folkeligt oprør"?
Gravatar #7 - dktekno
7. maj 2006 10:09
-------------
Gravatar #8 - sKIDROw
7. maj 2006 12:43

§ 1. Den, der har gjort en opfindelse, som kan udnyttes industrielt, eller den, til hvem opfinderens ret er overgået, har i overensstemmelse med denne lov ret til efter ansøgning at få patent på opfindelsen og derved opnå eneret til at udnytte den erhvervsmæssigt. Opfindelser kan patenteres på alle teknologiske områder.

§ 1 b. Stk. 2. Som opfindelser anses især ikke, hvad der alene udgør

1. opdagelser, videnskabelige teorier og matematiske metoder,
2. kunstneriske frembringelser,
3. planer, regler eller metoder for intellektuel virksomhed, for spil eller for erhvervsvirksomhed eller [b]programmer for datamaskiner[/b),
4. fremlæggelse af information.

Med den tekst i den danske lov, så vil jeg gerne det den patentgrib, som tør at bringe deres patent(er) for retten.

Do you feel lucky?.. Well do you punk!?... :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login