mboost-dp1

Statistik "Mystisk"

Gå til bund
Gravatar #1 - HCAndersen
16. mar. 2006 19:01
Jeg sidder lige og tænker på tabuer, fordomme og hvor dømmende vi mennesker egentlig stadig er.

Jeg mener at der er mange situationer som der statistisk set burde have været opstået, men det er de ikke. Og Typisk er der mange fordomme omkring disse situationerne.

Jeg kan komme på følgende situationer, der statistisk set burde have være opstået:
Homosexualitet i et konge hus.
En kvindelig statsminister i DK.
Kvindelig/sort president i USA.
En kvindelig/sort pave.

Fordomme der "fornylig" er blevet brudt med:
Homo præst i DK.
Homo vielser i DK.
Kvindelige formænd i politiske partier.

Jeg ville gerne sætte "åben kritik og diskution af religioner" ind, men ved ikke rigtigt hvor, den skulle være.

Når man tænker over det, så er det egentlig shokerende hvor fordomsfyldt det gennemsnitslige menneske stadig er. Det lader dog til at det går den rigtige vej.

Kan du komme med mere statistik "mystisk" ?
Gravatar #2 - übermench
16. mar. 2006 19:23
Homosexualitet i et kongehus......... hvad med prins henrik???
Gravatar #3 - HCAndersen
16. mar. 2006 19:26
#2 det er jo ikke offentligt.
Gravatar #4 - Azuria
16. mar. 2006 19:29
Et emne som også mange steder er et tabu emne er åbenbart dødfødte børn...
Ingen der tør tage det emne op... et dødsfald kan folk godt snakke om, men når det kommer til børns så ryger samtale lysten ved de fleste...
Gravatar #5 - HCAndersen
16. mar. 2006 19:48
#4 Der er måske heller ikke så meget at tage op. Jo mindre man er religøs. Det er bare pisse sørgeligt.
Synes i øvrigt The Butterfly Effect er en god film.
Gravatar #6 - Azuria
16. mar. 2006 19:52
#5 > Du nævnte ikke noget om at det skulle være religiøst betingede tabuer ;)
Og ja, butterfly effect er en fed film! :D
Gravatar #7 - HCAndersen
16. mar. 2006 20:09
#6 Det mener jeg heller ikke. Jeg mener "ting" der statitisk set burde have været sket, men som ikke er sket.
Personligt har jeg ikke hørt nogle "nære" historier om dødfødte børn. Og hvis jeg gjorde, så ville jeg nok heller ikke have mange andre tanker end at det var meget trist. Men det kan selvfølgelig være at man ikke hører om det.
Kunne nu godt forestille mig nogle kvinder der var gravide, og så pluselig ikke mere, og så bare ikke ville snakke om det. Det ville nok være meget usundt.
Det er aldtid river venner, kærster og familie fra hinander er de ting der ikke bliver talt om. - Det samme gælder sikkert forskellige kulturere. DIALOG !
Gravatar #8 - MiniatureZeus
16. mar. 2006 20:14
#6-7
nu har min kusine 'lige' dødfødt her for et år siden ca, og hun har haft en depression som 'lige pludselig' kom efter 3/4 år, fordi at hun ikke havde fortalt noget om det til nogen overhovedet. Så vil da sige at det stadig er meget tabu, ihvertfald i min familie, hvor vi har haft mange dødsfald og folk med alvorlige sygedomme.

Og detsuden er The Butterfly effekt en kanon film, med nogle fantastiske skuespillere hele vejen igennem!
Gravatar #9 - HCAndersen
16. mar. 2006 20:24
Tabuer er farlige, fordi de underminere troværdihed.
Den eneste måde at få dem væk på er at tale om dem, lige meget hvor ubehageligt det end må være.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
16. mar. 2006 20:29
Men man skal også selv være klar til at tale om det. Sådan har jeg det ihvertfald, og så skal jeg kunne stole 112% på den person jeg fortæller det til.
Gravatar #11 - Azuria
17. mar. 2006 09:31
#8 > Du kan jo anbefale hende http://smaa-engle.dk
Et forum der kun dækker det emnde.
Gravatar #12 - Cloud02
17. mar. 2006 10:45
#2 übermench
Det ved du vidst alt om hva?
Gravatar #13 - übermench
17. mar. 2006 17:39
jada...... ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login