mboost-dp1
Supercykelstier
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
ZiN (47) skrev:#44: Og i følge denne er at gå og cykling omtrent lige (48 mod 36 pr. mil for mig, så cykling vinder, men ikke med meget!).
Pudsigt, ikke?
Plus, hvad dælen er en "normal" amerikansk "diæt" fra din kilde? Oo
Ved at tage udgangspunk i ca. mig.
Så får jeg:
Bicyclist 10-12 mph, 190 lbs ~ 2,43 lbs Carbon Equivalents
Generated byproduct
Car 45 mpg (ca. 18 km/l) ~ 2,27 lbs Carbon Equivalents
Generated byproduct
Og det er givet der kun er en i bilen, hvis nu man carpool'er, som man jo tager med når man regner offentlige transport, så er det 5 mennesker i bilen, modsat én på cyklen ;)
Edit: Man kan altid dreje statistikker som man vil.
tanghaar (43) skrev:Men én ting må jeg give cyklister, de er mindre irriterende end scootere.
Egentligt ret relevant - hvorfor er det i orden at drøne rundt på en svinende to-takters? Sågar 4-takters... Som jeg ser det, kan der for totakters ikke rigtig forbedres på det faktum at de er nødt til at forbrænde tilsat motorolie for at virke, og dermed svine mest.
Jeg har svært ved at se pointen i, "vi skal op på cyklen", hvis man stadig lovligt kan køre rundt og svine som man vil, billigt (stadig uden afgift?), og uden at få motion. Scootere kan fås ret billige i dag.
Jeg ved ikke hvor du kører som bud henne, men jeg oplever i kbh jævnligt cykelbude sætte sig selv og andre i fare ved at køre som det passer dem. Og sviner man dem til så får man en "Ja du kan vel se jeg har travlt" kommentar. What teh fuck!johanmw (34) skrev:Jeg bliver ikke sur på bilister fordi de overtræder loven, jeg bliver sur hvis de er til fare for mit og andres liv, fordi de ikke lige gider at vente 3-4sekunder.
Jeg var på et tidspunkt så heldig at politiet var lige bagved da en cyklist gjorde det på min bil. Han daskede så ikke kun, men fyrede en næve i køleren.. Og fik en dyr hilsen med hjem fra politiet.johanmw (34) skrev:Og ja, så får du sgu et dask på sidespejlet - for det kunne jo også være at du ikke havde set mig.
Jeg skal ikke kunne sige om det kan hjælpe i en farlig situation, og i hvilke situationer du gør det. Men mange gør det i situationer som er ganske ufarlige.
Det værste er at de sindsyge begrænsninger der bliver smidt på knallerter herhjemme, gør dem til endnu større miljøsvin.donoe (52) skrev:Egentligt ret relevant - hvorfor er det i orden at drøne rundt på en svinende to-takters? Sågar 4-takters... Som jeg ser det, kan der for totakters ikke rigtig forbedres på det faktum at de er nødt til at forbrænde tilsat motorolie for at virke, og dermed svine mest.
#55: Jeg vil vove at påstå at diskussion kræver meget lidt energi - og hvis ellers på vigtige formål (jeg tror godt vi kan blive enige om at hovedpointen her er at vi keder os, og prøver at underholde os selv hellere end at have en egentlig saglig diskussion), kan opnå store resultater.
Ok...
Jeg så Strauss havde fået en "flamebait" rating...
Og ville selv rate ham, måske lidt negativ. Men Flamebait var for hård.. Fortæl mig lige hvorfor fuck jeg tog mig selv i at lede efter en "lommetyv" rating? :S
/hijack
Jeg så Strauss havde fået en "flamebait" rating...
Og ville selv rate ham, måske lidt negativ. Men Flamebait var for hård.. Fortæl mig lige hvorfor fuck jeg tog mig selv i at lede efter en "lommetyv" rating? :S
/hijack
Jeg deltager i diskussionen fordi jeg keder mig, det er vel en lige så gyldig grund som at ZiN keder sig :)
Jeg kan ikke se hvordan mit er mere irrelevant end om en Concorde bruger mere co2 end en på gåben, eller om en cykel gør, det er jo ikke det nyheden handler om :)
Jeg kan ikke se hvordan mit er mere irrelevant end om en Concorde bruger mere co2 end en på gåben, eller om en cykel gør, det er jo ikke det nyheden handler om :)
Strauss (55) skrev:Hold kæft mand hvis i brugte alt den energi i bruger på at diskutere cykel vs. bil vs. gåben vs. flyvemaskiner på at lave fornuftige ting så kunne vi alle sammen flyve igennem luften på vores hoverboards drevet af solenergi!
Hoverboards drevet af solenerig??? Ha Ha Ha Ha....
Strauss jeg tror du overvurderer brugerne på dette fora ret så groft.
Du er på en semi nørd forum, og ikke et forum for ingeniører. De fleste herinde googler sig til deres viden, og derefter udstiller søgeresultatet som deres egen viden.
Newz.dk er mere som et socialt handicappet Arto imo...
Og så spørger jeg lige madkongen om han har læst hvordan ratingsystemet skal bruges
"Flamebait
Et indlæg som kun har til formål at provokere andre læsere."
Mit indlæg var ikke ment som at provokere nogen personer overhovedet, men jeg er sgu ked af at du føler dig provokeret over noget i mit indlæg, vil du fortælle mig hvad der er der provokerer dig? :)
Hvis jeg skulle give dig et bedre bud til hvor du skulle placere din negative rating, så skulle du læse indlæg nummer 60 i denne tråd.
Fortsat god dag :)
"Flamebait
Et indlæg som kun har til formål at provokere andre læsere."
Mit indlæg var ikke ment som at provokere nogen personer overhovedet, men jeg er sgu ked af at du føler dig provokeret over noget i mit indlæg, vil du fortælle mig hvad der er der provokerer dig? :)
Hvis jeg skulle give dig et bedre bud til hvor du skulle placere din negative rating, så skulle du læse indlæg nummer 60 i denne tråd.
Fortsat god dag :)
Du kommer ind i en diskussion uden at tilføje noget som helst, samtidig med at du brokker dig over at vi diskuterer.
Jeg blev i hvert fald provokeret af indlægget.
Du kommer ind i en diskussion uden at tilføje noget som helst, samtidig med at du brokker dig over at vi diskuterer.
Jeg blev i hvert fald provokeret af indlægget.
#61, men dit indlæg #61 var jo kun for at provokere os til at rate dit til noget andet?
Så du har fået flamebait af mig der er ligeglad i #61 og #63, og luk så røven om det rating system. Tak rate mig flamebait eller sjov hvis du lyster.
Må indrømme det lyder som et fuldstændig sindsygt projekt. med vandtanke og jeg ved ikke hvad.
Københavns komune gør en del så vidt jeg ved for cyklister for tiden. På vej til byen er der ved det røde lys en stang man kan holde fast i så man ikke skal sætte føderne ned. Okay det er fandme mærkeligt.
Hvis de bare fjernede alle hullerne ville jeg være glad.
mht. cykel/bus debat kan jeg afsløre det ville tage 45min i bus/tog nok omtrent 20min i bil (og er der mere trafik end normal trafik ud af byen om morgenen er det værre sjovt nok.) og ca 15 på cykel. Ja jeg bor i et ensrettet-helvede.
Så du har fået flamebait af mig der er ligeglad i #61 og #63, og luk så røven om det rating system. Tak rate mig flamebait eller sjov hvis du lyster.
Må indrømme det lyder som et fuldstændig sindsygt projekt. med vandtanke og jeg ved ikke hvad.
Københavns komune gør en del så vidt jeg ved for cyklister for tiden. På vej til byen er der ved det røde lys en stang man kan holde fast i så man ikke skal sætte føderne ned. Okay det er fandme mærkeligt.
Hvis de bare fjernede alle hullerne ville jeg være glad.
mht. cykel/bus debat kan jeg afsløre det ville tage 45min i bus/tog nok omtrent 20min i bil (og er der mere trafik end normal trafik ud af byen om morgenen er det værre sjovt nok.) og ca 15 på cykel. Ja jeg bor i et ensrettet-helvede.
Jeg er netop blevet overfuset af en tysk cyklist.
Sammen med min bror, som er større end mig, var vi en tur nede til "sildemarked" i Stege.
Da vi går hjemad, side om side på fortorvet, hører vi en ringeklokke bagfra, samt på gebrokkent dansk om vi gad og flytte os så hun kunne komme forbi.
Så er det en Tysk kvindelig cyklist, der seriøst mener at vi skal flytte os for hende, til trods for at der er en tydelig markeret cykelsti.
Vi nægter selvfølgelig at gå til siden, men der går over et halvt minut hvor hun bander og svovler over at vi er nogle idioter og at det er godt at ikke alle Danskere er som os, før hun finder ud af at smutte ud på cykelstien.
Sammen med min bror, som er større end mig, var vi en tur nede til "sildemarked" i Stege.
Da vi går hjemad, side om side på fortorvet, hører vi en ringeklokke bagfra, samt på gebrokkent dansk om vi gad og flytte os så hun kunne komme forbi.
Så er det en Tysk kvindelig cyklist, der seriøst mener at vi skal flytte os for hende, til trods for at der er en tydelig markeret cykelsti.
Vi nægter selvfølgelig at gå til siden, men der går over et halvt minut hvor hun bander og svovler over at vi er nogle idioter og at det er godt at ikke alle Danskere er som os, før hun finder ud af at smutte ud på cykelstien.
Glæder mig ligefrem til at møde dig. Flere cyklister har prøvet, de har alle hilst på asfalten :D
Glæder mig ligefrem til at møde dig. Flere cyklister har prøvet, de har alle hilst på asfalten :D
#68 har da også hilst på asfalten før.. men jeg har aldrig været nede at ligge selvforskyldt*..
En af mine bedste var et 10-15m's rullefald. Overhalede en bil i en 50km zone i gellerup.. Den kørte max 40, og det var irriterende at ligge bag den for den stank ud af udstødningen. Men manden der kørte nægtede at blive overhalet af en cykel, så han gassede op, og gav mig ca. 20cm's rum... Jeg lå allerede ude til højre og manden kunne bare overhale, men nej jeg skulle generes. Jeg skulle snart til at dreje og jeg havde ingen plads til at bremse... mit signal om et kommende venstresving gav ingen plads, så måtte tage et sving med 50+km/t.
Gik også fint, fik vinklet den godt nok, men det det regnede lidt, så lige pludselig kunne jeg bare mærke min bagende skride ud, jeg nåede kun lige at rette op på den, og få den til at køre ligeud, hvormed jeg gik direkte ind i en kantsten og måtte lave et nydeligt rullefald over på en græsplæne.
My point is, jeg har allerede hilst på asfalten, så ifølge din statestik så kan vi mødes.
Just name your spot and i will be there to terrorize.
*Ja ja, på en måde er alt jo selvfoskyldt, da jeg selv aktivt har bragt mig i en situation hvorpå det kan ske, men det har altid været pga. at en anden overhovedet ikke har været opmærksom og f.esk. bare er vadet ind foran mig hvilket har gjort at jeg har været nød til at udføre mirakler.
Derfor kunne ville det da være rart med en god cykelsti.
En af mine bedste var et 10-15m's rullefald. Overhalede en bil i en 50km zone i gellerup.. Den kørte max 40, og det var irriterende at ligge bag den for den stank ud af udstødningen. Men manden der kørte nægtede at blive overhalet af en cykel, så han gassede op, og gav mig ca. 20cm's rum... Jeg lå allerede ude til højre og manden kunne bare overhale, men nej jeg skulle generes. Jeg skulle snart til at dreje og jeg havde ingen plads til at bremse... mit signal om et kommende venstresving gav ingen plads, så måtte tage et sving med 50+km/t.
Gik også fint, fik vinklet den godt nok, men det det regnede lidt, så lige pludselig kunne jeg bare mærke min bagende skride ud, jeg nåede kun lige at rette op på den, og få den til at køre ligeud, hvormed jeg gik direkte ind i en kantsten og måtte lave et nydeligt rullefald over på en græsplæne.
My point is, jeg har allerede hilst på asfalten, så ifølge din statestik så kan vi mødes.
Just name your spot and i will be there to terrorize.
*Ja ja, på en måde er alt jo selvfoskyldt, da jeg selv aktivt har bragt mig i en situation hvorpå det kan ske, men det har altid været pga. at en anden overhovedet ikke har været opmærksom og f.esk. bare er vadet ind foran mig hvilket har gjort at jeg har været nød til at udføre mirakler.
Derfor kunne ville det da være rart med en god cykelsti.
Hvis du ikke har lavet andet end at overhale ham, er det ikke selvforskyldt da han generer dig og derfor har en stor del af skylden.
Jeg har intet mod cyklister og cykler som sagt selv, men man skal ikke regne med at jeg som gående giver plads til cyklister på fortorvet.
Det har ført til et par cyklister der var så selvsikre at de regnede med at jeg flyttede mig, hvilket jeg så ikke gjorde.
Det ser så sjovt ud når deres styr drejer 90 grader på stedet. Det har en tenden sit at stoppe dem ret hurtigt :).
Min bror blev politianmeldt efter han, på cykel, havde væltet en varevogn.
Varevognens chauffør mente han lige kunne lave et hurtigt højresving foran min bror der kom på cykelstien med høj fart.
Det resulterede i at min bror, der er godt på den anden side af 150kg, ramte ind i siden på varevognen med omkring 30-40Kmt. og da varevognen var i et hurtigt højresving, lagde den sig om på siden. Der skete heldigvis ikke noget slemt med min bror.
Det første bilens fører sagde var "så du mig ikke?"
Hvis du ikke har lavet andet end at overhale ham, er det ikke selvforskyldt da han generer dig og derfor har en stor del af skylden.
Jeg har intet mod cyklister og cykler som sagt selv, men man skal ikke regne med at jeg som gående giver plads til cyklister på fortorvet.
Det har ført til et par cyklister der var så selvsikre at de regnede med at jeg flyttede mig, hvilket jeg så ikke gjorde.
Det ser så sjovt ud når deres styr drejer 90 grader på stedet. Det har en tenden sit at stoppe dem ret hurtigt :).
Min bror blev politianmeldt efter han, på cykel, havde væltet en varevogn.
Varevognens chauffør mente han lige kunne lave et hurtigt højresving foran min bror der kom på cykelstien med høj fart.
Det resulterede i at min bror, der er godt på den anden side af 150kg, ramte ind i siden på varevognen med omkring 30-40Kmt. og da varevognen var i et hurtigt højresving, lagde den sig om på siden. Der skete heldigvis ikke noget slemt med min bror.
Det første bilens fører sagde var "så du mig ikke?"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.