mboost-dp1
Til folk der hader dem som sælger sin wow account
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg springer lige "quotningen" over.
Bare fordi jeg ikke har spillet spillet kan jeg da stadig godt udtale mig om det, jeg har vel også nogle holdninger?
Det ville være som at sige at du ikke må udtale dig om en bog du har læst bagsiden på, men ikke indholdet (Døm ikke en bog på udseende mig i ...)
Blizzards EULA burde ikke være hævet over lovgivningen - nej. Men lovgivningen burde stadig håndhæve deres EULA - eller er det mig der har misforstået noget? De sælger jo noget de ikke selv ejer, og er det næsten ikke hæleri?
Men som sagt har jeg aldrig prøvet, har aldrig tænkt mig og prøve det, så måske burde jeg ikke skrive i denne tråd - men siden vi har en ting der hedder Freedom of speech vælger jeg at udøve denne ret.
"Jo, det er ikke meget anderledes end at købe guld af gold farmers."
Siden det ikke er meget bedre (og jeg vil gætte på at overtegnede også er ulovligt, og også bliver set ned på) så burde der vel slås ned på salg/køb af accounts også? Eller? Jeg er splittet, heldigvis er det ikke min afgørelse.
Bare fordi jeg ikke har spillet spillet kan jeg da stadig godt udtale mig om det, jeg har vel også nogle holdninger?
Det ville være som at sige at du ikke må udtale dig om en bog du har læst bagsiden på, men ikke indholdet (Døm ikke en bog på udseende mig i ...)
Blizzards EULA burde ikke være hævet over lovgivningen - nej. Men lovgivningen burde stadig håndhæve deres EULA - eller er det mig der har misforstået noget? De sælger jo noget de ikke selv ejer, og er det næsten ikke hæleri?
Men som sagt har jeg aldrig prøvet, har aldrig tænkt mig og prøve det, så måske burde jeg ikke skrive i denne tråd - men siden vi har en ting der hedder Freedom of speech vælger jeg at udøve denne ret.
"Jo, det er ikke meget anderledes end at købe guld af gold farmers."
Siden det ikke er meget bedre (og jeg vil gætte på at overtegnede også er ulovligt, og også bliver set ned på) så burde der vel slås ned på salg/køb af accounts også? Eller? Jeg er splittet, heldigvis er det ikke min afgørelse.
#101: Jo selvfølgelig har du det. Jeg prøver bare at forklare hvorfor, og jeg kunne sagtens finde på at købe en konto til guildet, hvis vi manglede en. I det gamle guild havde vi også en konto, som en spiller havde doneret til guildet, efter han stoppede med at spille. Den blev brugt af spillere, der midlertidigt manglede penge.
Jeg ser nu en vaesentlig forskel.
At du koeber en character, giver ikke det store udslag paa in-game markedet, hvorimod koeb og salg af guld, giver en kaempe effekt i perioder :)
Men igen, hvorvidt det er "snyd" er meget subjektivt.
Det guld man koeber, er ikke noget man har snydt sig til.
Det er blevet farmet, praecis som ufatteligt mange goer hver dag.
At det farmes med salg for oeje, goer det ikke til snyd.
At det farmes med en bot, derimod, goer det til meget taet paa snyd.
Salg/koeb er ikke snyd, men farming med bot er :)
Jo, det er ikke meget anderledes end at købe guld af gold farmers.
Jeg ser nu en vaesentlig forskel.
At du koeber en character, giver ikke det store udslag paa in-game markedet, hvorimod koeb og salg af guld, giver en kaempe effekt i perioder :)
Men igen, hvorvidt det er "snyd" er meget subjektivt.
Det guld man koeber, er ikke noget man har snydt sig til.
Det er blevet farmet, praecis som ufatteligt mange goer hver dag.
At det farmes med salg for oeje, goer det ikke til snyd.
At det farmes med en bot, derimod, goer det til meget taet paa snyd.
Salg/koeb er ikke snyd, men farming med bot er :)
#103: Guldfarming er dog et problem, når der er amnge bots i et område, som dræber alle quest kills.
Et andet problem med det guld, man køber er at det tit kommer fra hackede accounts.
Min fætter og hans ven, min tidligere guildmaster og en guildee har fået hacket deres. Alt var solgt.
Et andet problem med det guld, man køber er at det tit kommer fra hackede accounts.
Min fætter og hans ven, min tidligere guildmaster og en guildee har fået hacket deres. Alt var solgt.
En holdning baseret paa ingenting, er bare ikke saa fandens brugbar ;)
As in, jeg kan heller ikke udtale mig om hvordan det foeles at pule en anden mand i roeven, simpelthen fordi jeg ikke har proevet det.
Det passer faktisk meget godt ja.
Du kan ikke bedoemme en bog paa andres resume.
Jeg synes, fx, at "The Painted Man" loed ret triviel og kedelig, men fandt den ganske god at laese og synes klart den har meget nytaenkning at byde paa :)
Problemet er vel mest at lovgivningen siger jeg gerne maa saelge mit spil.
Mit spil er bundet til min account.
Ergo maa jeg saelge min account.
Det har blizzard saa "fixet" ved at man nu kan "resette" sin cd-key ( saavidt jeg husker? Eller at ens chars skal slettes ifoelge EULA'en ).
Nej, det er ikke haeleri og gaar ikke engang i naerheden af strafferetten.
De saelger ydermere den "tid" der er lagt i at spille karakteren op, og det er ganske lovligt.
Det er en teknikalitet, ja, men netop derfor er det ogsaa en graazone :)
Jeg kan ikke se hvad ytringsfriheden har med noget at goere her.
Hvis du har noget du vil sige, saa siger du det bare.
Det ryger bare i "uinteressant bavl"-kategorien hvis du ikke aner det fjerneste om det du taler om :)
Blizzard slaar ned paa begge, men begge er lovlige.
Der ses mere ned paa gold-farming, da det typisk underminerer det in-game markede folk er saa afhaengige af.
Karakter salg ses der langt mindre ned paa, alene af den aarsag at karakteren ikke har nogen effekt paa in-game markedet.
Saa at sige kan du vaere ligeglad med om jeg har koebt min account, da det ikke har nogen effekt for dig.
Ja, jeg kan vaere daarlig til at spille min char, men det er der en million andre der er anyway. :)
De fleste er splittede.
Jeg har valgt at vaere ligeglad, saalaenge det ikke paavirker andres spilleoplevelse, fx :)
En holdning baseret paa ingenting, er bare ikke saa fandens brugbar ;)
As in, jeg kan heller ikke udtale mig om hvordan det foeles at pule en anden mand i roeven, simpelthen fordi jeg ikke har proevet det.
Det passer faktisk meget godt ja.
Du kan ikke bedoemme en bog paa andres resume.
Jeg synes, fx, at "The Painted Man" loed ret triviel og kedelig, men fandt den ganske god at laese og synes klart den har meget nytaenkning at byde paa :)
Blizzards EULA burde ikke være hævet over lovgivningen - nej. Men lovgivningen burde stadig håndhæve deres EULA - eller er det mig der har misforstået noget?
Problemet er vel mest at lovgivningen siger jeg gerne maa saelge mit spil.
Mit spil er bundet til min account.
Ergo maa jeg saelge min account.
Det har blizzard saa "fixet" ved at man nu kan "resette" sin cd-key ( saavidt jeg husker? Eller at ens chars skal slettes ifoelge EULA'en ).
De sælger jo noget de ikke selv ejer, og er det næsten ikke hæleri?
Nej, det er ikke haeleri og gaar ikke engang i naerheden af strafferetten.
De saelger ydermere den "tid" der er lagt i at spille karakteren op, og det er ganske lovligt.
Det er en teknikalitet, ja, men netop derfor er det ogsaa en graazone :)
Jeg kan ikke se hvad ytringsfriheden har med noget at goere her.
Hvis du har noget du vil sige, saa siger du det bare.
Det ryger bare i "uinteressant bavl"-kategorien hvis du ikke aner det fjerneste om det du taler om :)
Siden det ikke er meget bedre (og jeg vil gætte på at overtegnede også er ulovligt, og også bliver set ned på) så burde der vel slås ned på salg/køb af accounts også?
Blizzard slaar ned paa begge, men begge er lovlige.
Der ses mere ned paa gold-farming, da det typisk underminerer det in-game markede folk er saa afhaengige af.
Karakter salg ses der langt mindre ned paa, alene af den aarsag at karakteren ikke har nogen effekt paa in-game markedet.
Saa at sige kan du vaere ligeglad med om jeg har koebt min account, da det ikke har nogen effekt for dig.
Ja, jeg kan vaere daarlig til at spille min char, men det er der en million andre der er anyway. :)
Eller? Jeg er splittet, heldigvis er det ikke min afgørelse.
De fleste er splittede.
Jeg har valgt at vaere ligeglad, saalaenge det ikke paavirker andres spilleoplevelse, fx :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.