mboost-dp1

Tro på det

Gå til bund
Gravatar #1 - hundeboll
8. okt. 2005 07:48
Såådan Lene Espersen:
Mail skal gemmes for at bekæmpe terror

Hvorfor får jeg en grim smag i munden når jeg læser den her artikkel? :(
Gravatar #2 - BurningShadow
8. okt. 2005 08:03
Giver den skøre kælling da aldrig op?

Hvis dette gennemføres, så vil jeg mene at det er et klart bevis for at styret i københavn, er udenfor demokratisk rækkevidde.

Hvordan mon reaktionen fra styret i københavn ville have været, hvis det var Kina der ville indføre sådan noget??
De ville have kaldt det udemokratisk, og betegnet det som krænkelser af menneskerettighederne!
Gravatar #3 - demiurgos
8. okt. 2005 09:04
Personligt er jeg ikke i tvivl. Den mulige kombination af dette og kameraovervågning vil resultere i at jeg pakker mine kufferter! Jeg førdiggør måske lige 5 års uddannelse først, bare for at snylte hvad jeg kan, men så er jeg også smuttet. Jeg ved ikke lige hvor jeg vil hen endnu, men jeg synes at have hørt at Canada skulle være rimelig liberalt?
Gravatar #4 - mrmorris
8. okt. 2005 17:44
#3 Jeg er allerede smuttet til Canada. I givet fald kan du så glæde dig til gratis vand (til poolen naturligvis) og 2L colaer til under en 5'er.
Gravatar #5 - amokk
8. okt. 2005 21:18
som om dette skulle forhindre terror...
terrorister kender måske ikke til ordet kryptering?

jeg gad godt vide hvordan de teknisk set vil gøre dette...

rent faktisk skal de jo lave en analyse på applikationsplan, af samtlige TCP pakker som transporteres på samtlige danske netværk.

man er derefter nødt til først at detektere ting som HTTP trafik, så man kan sniffe folks hotmails og lign. fra udlandske servere.

og så må man også lige undersøge samtlige porte (der er 65365), og finde ud af om der sker noget SMTP trafik på nogen af disse...

Fra på tirsdag kører jeg fx. mailserver på en anden port en port 25 (pga firewall på kollegiets net) og har så en mailproxy til at forwarde alle mails til denne port...

Men det har Lene Espersen måske tænkt over? Eller vil jeg så blive kategoriseret som en udbyder af email, og dermed være underlagt lovgivningen?

Hvis dette skulle ske (utænkeligt), tror jeg nu nok jeg kunne referere til menneskerettighederne, herunder privatlivets fred...
Gravatar #6 - BurningShadow
8. okt. 2005 21:23

Hvis du bliver kategoriseret som en udbyder af email, betyder det så ikke at du skal give dem oplysninger, om alle de terror-aktiviteter du planlægger?
Eller har jeg misforstået noget?

(Jeg spørger faktisk seriøst, selvom jeg ikke tror at du vil sprænge dig selv i luften)
Gravatar #7 - amokk
8. okt. 2005 22:43
#6 tjo det er jo nemt nok at oplyse min alle mine planlagte terrorhandlinger, når jeg ikke har planlagt nogen (endnu, hæhæ!)

det var mere et spørgsmål om den situation hvor "de" kommer og kræver at jeg som "udbyder" på mit eget domæne videregiver alle mails som bliver sendt igennem min server...

dette vil jeg som privatperson ikke synes ret godt om, og derfor ville jeg i dette tilfælde henvise til privatlivets fred og menneskerettighederne.

well, nok om det, man skulle da tro at politikerne aldrig har hørt om kryptering, eller også regner de ikke med at terroristerne vil bruge det, da den slags sikkert er ulovligt nede i banan-republikkerne?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login