mboost-dp1

wmv til mp3?

Gå til bund
Gravatar #1 - lagoni
24. dec. 2005 22:08
Glædelig jul!

Nu er gaverne pakket ud og herhjemme er julefreden overstået. Min lillesøster har fået en mp3-afspiller og vil kopiere sin nye cd over på den. Men problemet er at når jeg indspiller musikken på computeren gennem Windows Media Player, bliver det jo til en wmv-fil og ikke en mp3 som det gerne skulle være.

Jeg har ledt på nettet, men kan ikke finde noget gratis der kan konvertere. Nogen der kan redde julen i vores lille hjem?
Gravatar #2 - buch
24. dec. 2005 22:32
Du kan vælge i windows media player, at den skal kopiere musikken ind som mp3 filer. Kig i opsæætningen i windows media player
Gravatar #3 - amokk
24. dec. 2005 23:51
#1 Winamp 5 Pro er rigtig godt til at rippe i MP3 format, inde i indstillingerne kan man sætte den til at rippe i MP3 format i stedet for AAC.

Ellers er der CD n GO, som er et gratis program til konvertering af lydfiler til Mp3, samt rippe CDer til MP3.

http://www.zdnet.de/downloads/prg/c/o/de0BCO_is-wc...
Gravatar #4 - bugger
25. dec. 2005 00:23
Jeg anbefaler altid CDex, det er gud når man skal rippe en CD, og så er det modsat Winamp og Windows Media Player designet til at rippe CDer og designet til at gøre det godt.

http://cdexos.sf.net
Gravatar #5 - Kjellerup
25. dec. 2005 00:26

Som alternativ til #3 er der CDex, ligeledes gratis.

CDex

Så er det bare at vælge.

Edit:
Samme som #4
Gravatar #6 - NFX
26. dec. 2005 11:13
Nullsoft Diskwriter plugin som følger med Winamp (kun Pro? kan jeg ikke huske) kan konvertere til mp3. Det er dog lidt halv-rodet at bruge, og kvaliteten ved en konvertering fra CD -> wma -> mp3 vil være dårligere end direkte fra CD til mp3.

BTW:
Er du sikker på at mp3-afspilleren ikke også kan afspille wma-filer? Det kan langt de fleste, på trods af navnet.

Oh, og så håber jeg at du mener wma-filer og ikke wmv-filer, da sidstnævnte er video, mens det wma er lyd (audio).
Gravatar #7 - lagoni
26. dec. 2005 16:32
Jo, jeg mener selvfølgelig wma :)

Jeg fik min søsters afspiller til at virke, da den også kan afspille wma, men nu sidder jeg med min egen (en gammel en min far ikke gad ha') og ved ikke helt om det er den der er i stykker eller om den ikke kan afspille wma. Så nu har jeg da noget at lave resten af dagen... Det med at man kan kopiere direkte som mp3 i media player, virker vist desværre kun i 10. udgave.

Men tak for hjælpen alle :)
Gravatar #8 - rackbox
29. dec. 2005 10:50
Jeg bruger altid Audio Crusher: http://www.mp3-converter.com/audio_crusher.htm

Simpelt at bruge, synes jeg... Ikke fordi jeg ikke synes at de allerede foreslåede metoder er dårlige, men så har du da lidt at vælge imellem :-)
Gravatar #9 - lagoni
30. dec. 2005 16:35
Nu fik jeg min mp3-afspiller til at virke, men kan ikke justere lydstyrken derpå. Udover de åbenlyse knapper, er der en knap hvor der står "A-B". Hvad kan det betyde? Og nogen ide til hvordan man kan justere lyden? Der er sådan et slags hjul hvor man spoler frem og tilbage, kan man mon gøre noget med det?
Gravatar #10 - amokk
30. dec. 2005 17:04
har du læst manualen?

tit kan kan justere volume ved at holde hjulet inde eller lign.

nu hjælper det jo heller ik at du tilsyneladende ikke har angivet hvilken afspiller du sidder med
Gravatar #11 - lagoni
30. dec. 2005 17:54
Det er en AGK, aner ikke hvilken model. Har ingen manual :) Men jeg fandt ud af det med lyden, så nm :)

Men hvad kan en knap hvor der står "A-B" på være til?
Gravatar #12 - zumo
5. jan. 2006 11:28
a-b repeat

kan fx gentage et bestemt tidsinterval i en lydfil. total unyttigt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login