mboost-dp1
WP7 : Så ankom den!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
WP7 er SO last year
Det er på mode med gamle telefoner nu.
Vi havde en Atea konsulent forbi idag der snakkede om Symbian på Iphone. Som en 50/50 løsning
Det er på mode med gamle telefoner nu.
Vi havde en Atea konsulent forbi idag der snakkede om Symbian på Iphone. Som en 50/50 løsning
Samsung Omnia 7:
Ordbog: Engelsk
Keyboard: Engelsk ligesom på Android, med long-click (hold'n'wait) for specialtegn (æøå, umlaut, osv.)
Integration med GMail, Twitter, Facebook og Flickr: Perfect, og virkede i første forsøg.
Kamera'et er super nice, med god fokus, rystehåndtering, lys analyse, osv.
Det er sådan set hvad man kunne forvente af telefonen. Der er early-adopters problemer ligesom der var med iPhone, og er med Android, men det er jo sådan altid et valg.
Jeg har ikke lige fået testet GPS'en endnu. Jeg undre mig umiddelbart lidt over at navigation's delen (fra punkt A til B) ser ud til at mangle... den var på udviklertelefonerne jeg har brugt indtil nu.
Ordbog: Engelsk
Keyboard: Engelsk ligesom på Android, med long-click (hold'n'wait) for specialtegn (æøå, umlaut, osv.)
Integration med GMail, Twitter, Facebook og Flickr: Perfect, og virkede i første forsøg.
Kamera'et er super nice, med god fokus, rystehåndtering, lys analyse, osv.
Det er sådan set hvad man kunne forvente af telefonen. Der er early-adopters problemer ligesom der var med iPhone, og er med Android, men det er jo sådan altid et valg.
Jeg har ikke lige fået testet GPS'en endnu. Jeg undre mig umiddelbart lidt over at navigation's delen (fra punkt A til B) ser ud til at mangle... den var på udviklertelefonerne jeg har brugt indtil nu.
#8: Øh. Android er et OS - ikke et mobiltelefonmærkat. Den eneste måde hvorpå dét der kunne holde ville være hvis touch-tastaturet er med long press... Som min Android 2.1 ikke er...
Ellers er det jo fabrikanten der har et default engelsk/dansk/whatever layout - ikke Android!
Ellers er det jo fabrikanten der har et default engelsk/dansk/whatever layout - ikke Android!
#17 Tror mere han er træt af at høre om Windcapes evige MS jubel. Jeg er ihvertfald.
Hvis der bare var noget fra MS der ikke var guds gave, men alt er jo perfekt.
Så lad være med at deltage i tråden?paradise_lost (18) skrev:#17 Tror mere han er træt af at høre om Windcapes evige MS jubel. Jeg er ihvertfald.
Det er en ganske almindelig tråd på forummet. Ikke en nyhed. Ikke noget der tvinger dig til at følge med.
Du skriver vel ikke i samtlige tråde at du er ligeglad med det?
røvskæg (19) skrev:MS, Windcape og XorpiZ, sad i et badekar. Gæt hvem sad hvor.
hvor må det være trist at have så meget had til et firma :<
Jeg begynder at få medlidenhed med Mac-fyrene på Macnation, når de skal høre på de talrige idioter, der opfører sig som røvskæg..
røvskæg (22) skrev:Det må da være virkelig trist at være så snæversynet som ...
Snæversynethed må være når man pr. definition hader alt hvad et bestemt firma laver, baseret på opfattelser der er forkerte - ikke sandt?
Men nå, nok off-topic herfra.
Windcape;
Er skærmen ligeså lækker som den ser ud til i div. videoer?
XorpiZ (24) skrev:Snæversynethed må være når man pr. definition hader alt hvad et bestemt firma laver, baseret på opfattelser der er forkerte - ikke sandt?
Grow up.
First impression er at OS'et kombineret med hardware giver en flydende oplevelse og klarhed man ellers kun ser på iPhone 4 (sorry Android, men de nyeste Android modeller kan ikke være med her).Kris (23) skrev:Windcape:
Kan du sammenligne med andre OS systemer til mobiler? Rent subjektivt? Hvis du har prøvet de andre. :)
Resten synes jeg vi skal se på om et par uger. Jeg er dog meget meget tilfreds med kalender funktionen, som virker meget nemmere og mere intuitiv end på Symbian/Android.
Og man kan forresten godt tilføje egne ord til ordbogen. Så enhvert rygte om at man ikke kan installere dansk ordbog når den kommer, må vel siges at være FUD :p
(Nå ja, og så er dens voice activation meget sjov. Omend for langsom (for mange tryk) til reel brug)
Den gode hr. Sonne lavede et fint review i sidste udgave af So Ein Ding.
Direkte link til video-podcast:
http://vpodcast.dr.dk/DR2/Soeinding/2010/Soeinding...
Problemet med Hr. Sonne er at han er utrolig glad for Mac produkter og man kan ikke tage alt han siger for gode varer.
Så hjælper det lidt på indtrykket af telefonen at få både hans mening samt windcapes(som vi jo nok alle har dømt som microsoft fan) og så få et mere nuanceret billede af funktionaliteten.
Problemet med Hr. Sonne er at han er utrolig glad for Mac produkter og man kan ikke tage alt han siger for gode varer.
Så hjælper det lidt på indtrykket af telefonen at få både hans mening samt windcapes(som vi jo nok alle har dømt som microsoft fan) og så få et mere nuanceret billede af funktionaliteten.
Helt enig! So Ein Ding er et fint program, men kun hvis man samtidig følger med i nogle knap så Apple glade reviews.
I WP7 anmeldelsen lægger han f.eks. meget vægt på at Market ikke er tilgængeligt i DK endnu, men magter ikke engang at sige "Microsoft har dog sagt at det kommer".. Min far som ser So Ein Ding var overbevist om at sådan var det bare og man ville ikke få adgang til Market i Danmark..
Helt enig! So Ein Ding er et fint program, men kun hvis man samtidig følger med i nogle knap så Apple glade reviews.
I WP7 anmeldelsen lægger han f.eks. meget vægt på at Market ikke er tilgængeligt i DK endnu, men magter ikke engang at sige "Microsoft har dog sagt at det kommer".. Min far som ser So Ein Ding var overbevist om at sådan var det bare og man ville ikke få adgang til Market i Danmark..
At gå fra 4/5 til 2/5 fordi det ikke er åbent i Danmark endnu, virker noget kortsigtet. Han skulle hellere have startet med at sige "2", og så tilføje "men 4 når Danmark kommer med". Tror jeg.
Men bortset fra det, så synes jeg det ligner kontrollen, lukketheden og manglende features fra iOS, kombineret med den umodne og ukonsekvente brugerflade fra Android.
Og det er ikke fordi Sonne snakkede så meget om problemerne, og meget lidt om fordelene. Han gik rigeligt højt op i nogle småting jeg ville være nogenlunde ligeglad, men han skøjtede også hurtigt hen over (eller undlod helt at nævne) nogle ting som jeg synes er temmeligt vigtige.
At gå fra 4/5 til 2/5 fordi det ikke er åbent i Danmark endnu, virker noget kortsigtet. Han skulle hellere have startet med at sige "2", og så tilføje "men 4 når Danmark kommer med". Tror jeg.
Men bortset fra det, så synes jeg det ligner kontrollen, lukketheden og manglende features fra iOS, kombineret med den umodne og ukonsekvente brugerflade fra Android.
Og det er ikke fordi Sonne snakkede så meget om problemerne, og meget lidt om fordelene. Han gik rigeligt højt op i nogle småting jeg ville være nogenlunde ligeglad, men han skøjtede også hurtigt hen over (eller undlod helt at nævne) nogle ting som jeg synes er temmeligt vigtige.
myplacedk (36) skrev:Men bortset fra det, så synes jeg det ligner kontrollen, lukketheden og manglende features fra iOS, kombineret med den umodne og ukonsekvente brugerflade fra Android.
Man kan vel sige meget om brugerfladen, men ukonsekvent kan man ikke kalde den imho.
Jeg er langt hen af vejen enig med Herr Sonne.Frandsen (33) skrev:Den gode hr. Sonne lavede et fint review i sidste udgave af So Ein Ding.
Han lægger dog vægt på nogle punkter som ikke er så relevante for mig (da jeg har en udvikler konto). Men han har helt ret i at telefonen ikke er klar til det danske consumer marked endnu.
#Zune
Jeg må altså sige, jeg synes det er nemmere at sync billeder/musik/video i Zune, i forhold til at bruge filsystemet.
Så jeg kan altså ikke tilslutte mig skaren af anti iTunes/Zune folk. Jeg tror også de fleste vil kunne se fornuften i simpelt visuelt drag'n'drop fra Zune, frem for at skulle sætte telefonen til som USB først, og så åbne Denne Computer, osv.
Jeg må altså sige, jeg synes det er nemmere at sync billeder/musik/video i Zune, i forhold til at bruge filsystemet.
Så jeg kan altså ikke tilslutte mig skaren af anti iTunes/Zune folk. Jeg tror også de fleste vil kunne se fornuften i simpelt visuelt drag'n'drop fra Zune, frem for at skulle sætte telefonen til som USB først, og så åbne Denne Computer, osv.
@39
Jeg forstår ærligt talt ikke hvordan det kan være nemmere at:
1.
Installere Zune (Skal kun gøres første gang, men når man som mig ofte smækker min telefon til forskellige personers computere for f.eks. at høre musik, så bliver det relevant)
2.
Sæt telefon til via kabel
3.
Åbne Zune
4.
Trække filerne over
(og dette kan, så vidt jeg er orienteret kun gøres på windows maskiner??)
kontra:
1.
2.
Tryk på åben mappe i popupen
3.
Træk filerne over
I mine øjne er det åbenlyst hvad der er nemmest og hurtigst. Men nu er det så hellere ikke den store hemmelighed at vi ser forskelligt på tingene :-)
1.
Installere Zune (Skal kun gøres første gang, men når man som mig ofte smækker min telefon til forskellige personers computere for f.eks. at høre musik, så bliver det relevant)
2.
3.
Åbne Zune
4.
Trække filerne over
kontra:
1.
2.
3.
Træk filerne over
I mine øjne er det åbenlyst hvad der er nemmest og hurtigst. Men nu er det så hellere ikke den store hemmelighed at vi ser forskelligt på tingene :-)
Det *er* et problem for WP7.arne_v (41) skrev:Han har sikkert læst alle windcapes posts fra i sommers, hvor de manglende betalings apps for Android var et mega stort problem!
Og jeg *har* påpeget at Microsoft desværre ikke kunne holde til det først lovede, med at marketplace også blev tilgængeligt i DK.
Det er faktisk værre på en måde for WP7, da man ikke engang kan hente gratis apps på dansk locale.
Bjarne Dollerup fra Microsoft Danmark gør tilgængelig et rigtig godt stykke arbejde for at påpege de danske interesser hos hovedsædet i USA.
Ligeledes har Martin Esmann arrangeret en WP7 konkurrence, for netop at vise at der skal lægges pres på at Danmark åbnes så hurtigt som overhovedet muligt.
Det vil jeg alligevel gi Microsoft. Det er lidt mere responsivt end Google, som nægtede at udtale sig.
Ligeledes har Martin Esmann arrangeret en WP7 konkurrence, for netop at vise at der skal lægges pres på at Danmark åbnes så hurtigt som overhovedet muligt.
Det vil jeg alligevel gi Microsoft. Det er lidt mere responsivt end Google, som nægtede at udtale sig.
Chewy (40) skrev:@39
1.
2.
3.
Åbne Zune
4.
Trække filerne over
kontra:
1.
2.
3.
Træk filerne over
Du har sikkert ret i, at det er nemmere, men jeg får nogle andre fordele, når jeg bruger iTunes. F.eks. muligheden for at redigere i tags - for flere numre af gangen - og importere albumbilleder.
Min musiksamling ville se enormt rodet ud på min telefon, hvis det ikke var fordi, jeg kunne ændre artist og div. information på hele albums. "The Sisters Of Mercy" og "The Sisters of Mercy" ville blive vist som to separate kunstnere, og "First And Last And Always" og "First and Last and Always" som to forskellige albums. - Det bliver hurtigt et problem, hvis man har samlet sin musik fra flere forskellige kilder...
iTunes/Zune diskussionen har vi vist haft så mange gange at vi kun kan blive enige om at være uenige :)
Folk der bruger Zune/iTunes til hverdag synes det er top notch, og os der har voret eget system i musikken/filmene og ikke bruger iTunes/Zune synes det er belastende..
Om Zune håndterer store musiksamlinger bedre end iTunes (på Windows) gør, ved jeg ikke.. Men det er så absolut et must for at jeg gider spilde min tid på det..
#Windcape
Kan man synce alle slags filer igennem Zune? Eller er det kun musik, film og billeder?
Folk der bruger Zune/iTunes til hverdag synes det er top notch, og os der har voret eget system i musikken/filmene og ikke bruger iTunes/Zune synes det er belastende..
Om Zune håndterer store musiksamlinger bedre end iTunes (på Windows) gør, ved jeg ikke.. Men det er så absolut et must for at jeg gider spilde min tid på det..
#Windcape
Kan man synce alle slags filer igennem Zune? Eller er det kun musik, film og billeder?
Et lille hurtigt eksempel.. Jeg tilgår alt mit musik/film over SFTP drev.. Det forstår både iTunes og Winamp, men Zune gør ikke.. Det er sgu ikke optimalt..Magten (46) skrev:og os der har voret eget system i musikken/filmene og ikke bruger iTunes/Zune synes det er belastende..
Windcape (39) skrev:Jeg må altså sige, jeg synes det er nemmere at sync billeder/musik/video i Zune, i forhold til at bruge filsystemet.
Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle være nødvendigt at forklare dig dette, men ... here we go:
1) Jeg er ligeglad med hvor godt iTunes eller Zune er, jeg vil ikke være låst til det. (Jeg vil heller ikke en bil som kun kan serviceres på ét værksted, tanke på én tankstation osv.)
2) Der er MASSER af alternativer til at flytte filer med, ud over iTunes, Zune og en filemanager. At droppe iTunes/Zune betyder IKKE at man manuelt skal huske hvilke MP3-filer der er nye og skal kopieres osv.
Det betyder at man har muligheden for at bruge et helt andet program til at synkronisere musiksamling, OG hvis man bare skal kopiere en fil fra en bestemt mappe på computeren til en bestemt mappe på telefonen så kan man bare gøre det, OG hvis der er noget andet man har lyst til kan man gøre det.
Faldt lige over denne her også: http://www.wired.com/epicenter/2010/11/why-isnt-ne...
Hvad bruger du til administration af data på sftp? (ftp-server, og/eller klient).
Umiddelbart ikke.Magten (46) skrev:Kan man synce alle slags filer igennem Zune? Eller er det kun musik, film og billeder?
Det lyder underligt. Jeg har aldrig prøvet over sftp.Magten (47) skrev:Det forstår både iTunes og Winamp, men Zune gør ikke.. Det er sgu ikke optimalt..
Hvad bruger du til administration af data på sftp? (ftp-server, og/eller klient).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.