mboost-dp1
WP7 : Så ankom den!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://blog.walshie.me/2010/11/15/windows-phone-7-...
Der er allerede nogen som har gang i at hacke filsystemet ;-)
Der er allerede nogen som har gang i at hacke filsystemet ;-)
Huh?
Min ven: Jeg har filen lige her, vil du have den?
Mig: Ja tak. Jeg går lige ind på en hjemmeside.
Min ven: Øh, hvorfor? Skulle du ikke have filen?
Mig: Joh. Så, nu er jeg logget på, og jeg kan se alle mine filer i skyen.
Min ven: Æh, flot. Ville du have den fil eller hvad? Jeg har USB-kabel her.
Mig: Bemærk at jeg kan se mine egne filer helt gratis, modsat Apple-fans.
Min irriterede ven: Tager du pis på mig eller hvad? Vil du have den fil, eller vil du ikke?
Huh?
Mig: Ja tak. Jeg går lige ind på en hjemmeside.
Min ven: Øh, hvorfor? Skulle du ikke have filen?
Mig: Joh. Så, nu er jeg logget på, og jeg kan se alle mine filer i skyen.
Min ven: Æh, flot. Ville du have den fil eller hvad? Jeg har USB-kabel her.
Mig: Bemærk at jeg kan se mine egne filer helt gratis, modsat Apple-fans.
Min irriterede ven: Tager du pis på mig eller hvad? Vil du have den fil, eller vil du ikke?
myplacedk (63) skrev:Antag at han ikke aner noget om Windows Phone 7 og Zune. Hvad ville du forvente at han sagde/gjorde?
Jeg tillader mig lige at omskrive din fiktive samtale:
Mig: Ja tak. Jeg logger lige ind på den her side, så kan du uploade den der.
Min ven: Øh, hvorfor? Skulle du ikke have filen på din tlf?
Mig: Jo, det synkroniserer automatisk mellem tlf og den side der.
Min ven: Det var smart!
:)
Så JEG skal logge ind på HANS computer? Dvs. selv om det er over nettet skal jeg (i praksis) være fysisk til stede? Det giver mindre og mindre mening det her.
Forleden skulle jeg overfør 1,5 GB data fra min telefon til en anden telefon. Vi har begge 1 GB trafik/md som normalt er mere end rigeligt, men altså i underkanten her. Plus vi ikke havde løst til at bruge en uge på det.
Den mindst tekniske løsning (den min mor kunne finde ud af) var at smække et USB-kabel i en computer, overføre filerne til computeren, sætte den anden telefon til og overføre det til den.
I stedet valgte vi at overføre via WIFI. (Ikke over intenettet, der var ikke et hotspot tilgængeligt.)
Hvad skulle vi have gjort, hvis den ene (eller begge) var en WP7-telefon?
Så JEG skal logge ind på HANS computer? Dvs. selv om det er over nettet skal jeg (i praksis) være fysisk til stede? Det giver mindre og mindre mening det her.
Forleden skulle jeg overfør 1,5 GB data fra min telefon til en anden telefon. Vi har begge 1 GB trafik/md som normalt er mere end rigeligt, men altså i underkanten her. Plus vi ikke havde løst til at bruge en uge på det.
Den mindst tekniske løsning (den min mor kunne finde ud af) var at smække et USB-kabel i en computer, overføre filerne til computeren, sætte den anden telefon til og overføre det til den.
I stedet valgte vi at overføre via WIFI. (Ikke over intenettet, der var ikke et hotspot tilgængeligt.)
Hvad skulle vi have gjort, hvis den ene (eller begge) var en WP7-telefon?
Magten (70) skrev:Okay, lad mig forstå dig ret:
-Du vil ikke skulle være fysisk til stede
-Du vil ikke skulle have internetadgang
Minimum 1 af tingene er altså krævet uanset hvad OS du bruger, medmindre du sender din telefon med posten til din ven ^_^
Haha ja, jeg sidder også og er lidt "wtf".
Man behøver ikke være fysisk til stede for at overføre noget via nettet - det giver lidt sig selv. Vil man overføre via USB, så må man bruge 5-10 minutter på at installere Zune.
Det kan også være MS frigiver et "light" sync-værktøj, men hvem ved.
myplacedk (71) skrev:Hvis jeg skal flytte data 2 meter, ser jeg ingen grund til at bruge internet.
Det behøver du heller ikke, forudsat han bruger en Windows-pc eller en Mac med OSX.
myplacedk (71) skrev:Og hvis jeg vil flytte data over internettet, vil jeg ikke begrænses af at skulle være fysisk nær hinanden.
Det er du heller ikke.
Din ven kan bare uploade den på hans skydrive og dele den med dig: http://i53.tinypic.com/j93vyd.png
Men altså, jeg ville nu også klart foretrække at der var mulighed for USB overførsel :P
Det er du heller ikke :)myplacedk (71) skrev:Og hvis jeg vil flytte data over internettet, vil jeg ikke begrænses af at skulle være fysisk nær hinanden.
Din ven kan bare uploade den på hans skydrive og dele den med dig: http://i53.tinypic.com/j93vyd.png
Men altså, jeg ville nu også klart foretrække at der var mulighed for USB overførsel :P
XorpiZ (72) skrev:Man behøver ikke være fysisk til stede for at overføre noget via nettet -
Der blev sagt at JEG skal logge ind på HANS computer. Så skal jeg enten være tilstede, eller give en anden person adgang til alle mine filer i skyen. No way.
XorpiZ (72) skrev:Vil man overføre via USB, så må man bruge 5-10 minutter på at installere Zune.
I mit tilfælde: Plus 1 times tid på at installere Windows. Og mindst en time til at hente en Windows-DVD. Og nok 500-1.000 kr. på at købe den. Samt du skal udtænke et snedigt trick så du kan være alene med min PC længe nok til at udføre din plan.
Men når du alligevel er ude i at stjæle min PC kan du selvfølgelig lige så godt bruge en medbragt piratkopi af Windows.
XorpiZ (72) skrev:Det behøver du heller ikke, forudsat han bruger en Windows-pc eller en Mac med OSX.
Gå lige tilbage til #55/#56 og se om vi snakker om det samme.
Magten (73) skrev:Din ven kan bare uploade den på hans skydrive og dele den med dig:
- "Må jeg få en kopi?"
- "Ja"
- "Så opret lige en skydrive"
- "Næh"
- ":-("
Hvorfor skal det være så besværligt? Jeg gider altså ikke installere iTunes/Zune/whatever og oprette konti hos DropBox, Skydrive og hvad ved jeg, for at kunne udveksle data med min omgangskreds.
Jeg kan sende via Bluetooth, overføre som USB Mass Storage, uploade med FTP, tilbyde via FTP-server, uploade til Windows-share, emaile osv. alt efter situationen.
Men Microsoft og Apple mener at hver platform skal have sine egne protokoller, så de kan fise rundt på sin egen lille ø. Det kan de for min skyld godt få lov til, men jeg vil altså ikke være med.
Helt enig, jeg er sgu også glad for de mange måder jeg kan overføre filer på min Android telefon.. Men det er på ingen måde et krav når jeg kigger på telefoner :)
Hvis der kommer ordenligt integration med Skydrive så er jeg stort set ligeglad med at skulle bruge Zune..
Helt enig, jeg er sgu også glad for de mange måder jeg kan overføre filer på min Android telefon.. Men det er på ingen måde et krav når jeg kigger på telefoner :)
Hvis der kommer ordenligt integration med Skydrive så er jeg stort set ligeglad med at skulle bruge Zune..
myplacedk (74) skrev:Der blev sagt at JEG skal logge ind på HANS computer. Så skal jeg enten være tilstede, eller give en anden person adgang til alle mine filer i skyen. No way.
Man kan, mig bekendt, vælge det pr. mappe på skydrive - se evt. magtens screenshot.
myplacedk (74) skrev:Men når du alligevel er ude i at stjæle min PC kan du selvfølgelig lige så godt bruge en medbragt piratkopi af Windows.
Huh? Hvor kom det fra? Jeg skrev, at hvis man benytter Windows eller OSX, så kan man i løbet af få minutter installerer Zune eller Sync-klienten, hvis man vil.
myplacedk (74) skrev:Gå lige tilbage til #55/#56 og se om vi snakker om det samme.
Det gør vi skam. Hvis man ikke kan/vil benytte Zune, så må man overføre via nettet.
XorpiZ (76) skrev:Huh? Hvor kom det fra?
#55: "og jeg ikke må/kan installere Zune på hans PC."
#72: "Vil man overføre via USB, så må man bruge 5-10 minutter på at installere Zune."
#74: "I mit tilfælde: Plus 1 times tid på at installere Windows. Og mindst en time til at hente en Windows-DVD. Og nok 500-1.000 kr. på at købe den. Samt du skal udtænke et snedigt trick så du kan være alene med min PC længe nok til at udføre din plan"
Jeg kunne godt tænke mig et svar på mit spørgmål i #67.
Det ligger jo lidt i det, at hvis man vil installere Zune, så kører man naturligvis et kompatibelt system. Gør man ikke det, så er det bare ærgeligt.
Vælger man at køre Linux, så fravælger man en hel masse.
Hvis i ikke ville/kunne installere Zune eller gøre det via nettet?
Så skulle i gøre følgende:
1. Ærgre jer over, at i har købt en WP7-telefon, når i ikke har undersøgt kravene
2. Ærgre jer over, at i ikke har internet til rådighed
99% af pc-brugerne (fraregnet win2k, win98 mv.) kan overføre filer til en wp7-telefon. MS er formodentlig ret ligeglade med den sidste procent.
Det ligger jo lidt i det, at hvis man vil installere Zune, så kører man naturligvis et kompatibelt system. Gør man ikke det, så er det bare ærgeligt.
Vælger man at køre Linux, så fravælger man en hel masse.
myplacedk (67) skrev:Hvad skulle vi have gjort, hvis den ene (eller begge) var en WP7-telefon?
Hvis i ikke ville/kunne installere Zune eller gøre det via nettet?
Så skulle i gøre følgende:
1. Ærgre jer over, at i har købt en WP7-telefon, når i ikke har undersøgt kravene
2. Ærgre jer over, at i ikke har internet til rådighed
99% af pc-brugerne (fraregnet win2k, win98 mv.) kan overføre filer til en wp7-telefon. MS er formodentlig ret ligeglade med den sidste procent.
Så måtte du have syncet med en computer. Og hvis du hverken har en OSX eller Windows maskine, og nægter at bruge nettet til at synce med, så må du lade være.myplacedk (67) skrev:Hvad skulle vi have gjort, hvis den ene (eller begge) var en WP7-telefon?
Hvorfor ikke bare indse at WP7 ikke er noget for dig, når du har de krav du har?
Du får ikke noget ud af det her, andet end vi allesammen spilder vores tid på meningsløs snak :)
XorpiZ (78) skrev:Vælger man at køre Linux, så fravælger man en hel masse.
Ligesom alle andre operativsystemer.
Magten (79) skrev:Hvorfor ikke bare indse at WP7 ikke er noget for dig, når du har de krav du har?
Jeg er helt overbevist om at WP7 ikke er noget for mig.
Men jeg er forvirret over at telefonen skulle være SÅ ringe, og prøver at finde ud af at så slemt er det heller ikke. Det går ikke så godt.
Og så prøver at overbevise dem som ikke mener at det er et problem. (At problemet er uden betydning for nogle er noget helt andet.)
myplacedk (85) skrev:Jeg er helt overbevist om at WP7 ikke er noget for mig.
Men jeg er forvirret over at telefonen skulle være SÅ ringe, og prøver at finde ud af at så slemt er det heller ikke. Det går ikke så godt.
Og så prøver at overbevise dem som ikke mener at det er et problem. (At problemet er uden betydning for nogle er noget helt andet.)
Det lyder mest som om du er ude på at "omvende" os. Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor du har behov for at opfinde hypotetiske scenarier, når du allerede har konkluderet (for længe siden, vil jeg tro?), at WP7 ikke er noget for dig.
Men du har da formået at trække diskussionen ude på et sidespor med din snak!
XorpiZ (86) skrev:Det lyder mest som om du er ude på at "omvende" os.
Jeg prøver bare at overbevise nogle om at der er et problem her. Jeg kan ikke længere huske hvordan det startede, og jeg er også ligeglad. Jeg synes det er et væsentligt problem at det er sådan, og jeg synes det er et væsentlig problem at nogle ikke kan se det.
Det betyder ikke at alle skal holde sig fra WP7, for alternativerne kommer med sine egne problemer.
XorpiZ (86) skrev:Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor du har behov for at opfinde hypotetiske scenarier
Det har jeg skam heller ikke. Eksemplerne er fra min egen hverdag. Eller logisk konsekvens af jeres forslag ud fra min (daværende) viden om emnet, med formål at belyse hullerne i min viden.
XorpiZ (86) skrev:når du allerede har konkluderet (for længe siden, vil jeg tro?), at WP7 ikke er noget for dig.
Huh? Derfor kan jeg da godt have interesse nok i at sætte mig ind i det. Jeg kan da også bare snakke med min omgangskreds om problemerne med WP7, uden at sætte mig ind i om det er reelle problemer. Er det bedre?
XorpiZ (86) skrev:Men du har da formået at trække diskussionen ude på et sidespor med din snak!
I så fald: Sorry, jeg har ikke opdaget et hovedspor.
Nu er jeg typisk altid i Århus centrum, så der er sjældent problemer.fjols (87) skrev:Kører du meget i tog/bus/bil?
Hvis du gør hvordan reagerer den så på "sorte huller" i forbindelsen og mange skiftende master?
Min Desire skal nogen gange genstartes efter et "sort hul" før den kan få dækning igen og det er jeg egentlig temmelig træt af.
Men den er meget dygtig til at skifte mellem 3g, og wi-fi.
myplacedk (88) skrev:Jeg prøver bare at overbevise nogle om at der er et problem her. Jeg kan ikke længere huske hvordan det startede, og jeg er også ligeglad. Jeg synes det er et væsentligt problem at det er sådan, og jeg synes det er et væsentlig problem at nogle ikke kan se det.
Lur mig om ikke de fleste potentielle WP7-købere herinde er klar over, at man skal benytte Zune eller Mac-klienten for at overføre filer. Som skrevet tidligere, så virker det mere som om du prøver at omvende os fremfor rent faktisk at være interesseret i produktet.
Hvis du har spørgsmål så kom med dem, men der skal helst være en reel interesse bag dem. Jeg føler lidt jeg spilder min tid ved at sidde og svare på spørgsmål fra en, der dybest set kun er ude på at få overbevist en om, at der er et problem.
Læs evt. det her:
http://mobilitydigest.com/windows-phone-has-me-thi...
Det opsummerer det vist fint.
edit:
Mere specifikt:
The point of all of this: I love my Windows Phone and I don’t care what flaws you think it has. It’s mine, I’m not giving it up and it’s only getting better. So you don’t need to tell me why you think your phone is better than mine. It’s not. If I wanted your phone I would have bought it. I didn’t because mine is better. So there.
XorpiZ (93) skrev:Lur mig om ikke de fleste potentielle WP7-købere herinde er klar over, at man skal benytte Zune eller Mac-klienten for at overføre filer.
Men er de klar over at det lynhurtigt kan blive et problem, eller stoppe tankerækken ved "det installerer jeg da bare på min PC"?
XorpiZ (93) skrev:Som skrevet tidligere, så virker det mere som om du prøver at omvende os fremfor rent faktisk at være interesseret i produktet.
Som skrevet tidligere ... well, det har du vel læst.
XorpiZ (93) skrev:Hvis du har spørgsmål så kom med dem, men der skal helst være en reel interesse bag dem.
Det er der også. Jeg er bare ikke fan.
XorpiZ (93) skrev:Jeg føler lidt jeg spilder min tid ved at sidde og svare på spørgsmål fra en, der dybest set kun er ude på at få overbevist en om, at der er et problem.
Fair nok. Mit udgangspunkt var at finde løsningen på problemet, fordi jeg havde lidt svært ved at tro på at det var et problem. Men det ser det altså ud til at det er.
XorpiZ (93) skrev:Mere specifikt:
Hvis det er essensen, så springer jeg lige resten over, for det virker irrelevant.
Windcape (89) skrev:Nu er jeg typisk altid i Århus centrum, så der er sjældent problemer.
Windcape (91) skrev:Skal ud på a' bøh' lan' over julen, så muligheden skal nok vise dig der.
Hhhmmm.... ja. - Sådan er vi så forskellige.
myplacedk (94) skrev:Men er de klar over at det lynhurtigt kan blive et problem, eller stoppe tankerækken ved "det installerer jeg da bare på min PC"?
Jeg synes ikke det er et problem - men det afhænger nok af øjnene, der ser.
myplacedk (94) skrev:Hvis det er essensen, så springer jeg lige resten over, for det virker irrelevant.
Essensen er, at man ikke skal forsøge at omvende folk og "vise dem lyset", når de har sat sig ind i sagerne.
@42
@45
Problemet ved udelukkende at benytte tags, er for mig at der endnu ikke er lavet et program der er "intelligent" nok til at kunne organisere min musik som jeg vil have det, samt som jeg har det på nuværende tidspunkt..
"Kort sagt":
Jeg har en mappe der hedder MP3, i den mappe ligger der 13 mapper der repræsentere genre (Blues, Classic, Easy Listening, Electro, Hardcore, Hip Hop, Jazz, OST, Pop, Punk, Reagge, Rock og Ska), næste led er så kunstner/album. Dette gælder samtlige genere pånær Rock der også er delt op i større subgenre..
Hvis vi f.eks. tager et kig på mp3/rock/Progressive Rock/ og kigger nærmere på Il Bacio della Medusa og IQ.
Hvis jeg kigger på tags alene, vil Il Bacio della Medusa ligge under subgenren "IPR" (Italien prog rock), og IQ vil ligge under subgenren Neo-Prog.
Jeg vil gerne kunne vælge at kigge på alt hvad jeg har i min prog rock mappe. Det kan jeg nemt og overskueligt via fil browseren.
Som det er nu har jeg de 13 genrer som jeg kan bruge som guideline og nemt finde mit musik.
Brugte jeg udelukkende tags vil jeg have omkring en 3-400 genrer som jeg skal rode igennem for at finde mit musik.. Dybt uoverskueligt...
Derfor er løsninger hvor jeg bliver tvunget til udelukkende at bruge tags fuldstændigt ubrugelige for mig...
Og derfor er det en dårlig ide for firmaer at tvinge mig til at skulle gøre tingene på en måde, og kun den ene måde.... (IMHO)
"Jamen så kan du jo bare rette alle dine filer så tags stemmer overens med den mappe musikken ligger i".
Ej hellere en mulighed da der:
1. Er alt for meget musik at skulle igennem (pt. 13.070 filer)
2. Jeg vil gerne have den korrekte genre stående for hvert album, da det tit er relevant om det er den ene subgenre eller den anden. Og det er den nemmeste måde at tjekke det på...
Håber ikke at forklaringen er for kringlet...
@myplace.dk diskussionen
Som tingene ser ud lige nu, så er chancen for at jeg køber enten en iphone eller en window phone ca. lig 0..
Men når mine venner har købt en iphone eller windows phone og de enten ikke kan finde ud af den, eller når den opfører sig underligt. Hvem tror i så de kommer og spørger om hjælp??
Derfor kan det snildt være relevant at ønske info om emnerne, selvom man aldrig ville købe dem selv...
@88
Hvis man ser sådan på det, så må hovedsporet vil være at Windcape har fået en ny telefon, og at vi andre ønsker ham tillykke med det... ;-)
Zune åbner automatisk. Og forskellen er jo at du ved filsystemet skal ud og finde din musik i de forskellige mapper.
Jeg synes da det er betydeligt nemmere at sync baseret på tags, frem for sti i filsystemet. Til trods for at mit musik er ret godt organiseret.
@45
Du har sikkert ret i, at det er nemmere, men jeg får nogle andre fordele, når jeg bruger iTunes. F.eks. muligheden for at redigere i tags - for flere numre af gangen - og importere albumbilleder.
Min musiksamling ville se enormt rodet ud på min telefon, hvis det ikke var fordi, jeg kunne ændre artist og div. information på hele albums. "The Sisters Of Mercy" og "The Sisters of Mercy" ville blive vist som to separate kunstnere, og "First And Last And Always" og "First and Last and Always" som to forskellige albums. - Det bliver hurtigt et problem, hvis man har samlet sin musik fra flere forskellige kilder...
Problemet ved udelukkende at benytte tags, er for mig at der endnu ikke er lavet et program der er "intelligent" nok til at kunne organisere min musik som jeg vil have det, samt som jeg har det på nuværende tidspunkt..
"Kort sagt":
Jeg har en mappe der hedder MP3, i den mappe ligger der 13 mapper der repræsentere genre (Blues, Classic, Easy Listening, Electro, Hardcore, Hip Hop, Jazz, OST, Pop, Punk, Reagge, Rock og Ska), næste led er så kunstner/album. Dette gælder samtlige genere pånær Rock der også er delt op i større subgenre..
Hvis vi f.eks. tager et kig på mp3/rock/Progressive Rock/ og kigger nærmere på Il Bacio della Medusa og IQ.
Hvis jeg kigger på tags alene, vil Il Bacio della Medusa ligge under subgenren "IPR" (Italien prog rock), og IQ vil ligge under subgenren Neo-Prog.
Jeg vil gerne kunne vælge at kigge på alt hvad jeg har i min prog rock mappe. Det kan jeg nemt og overskueligt via fil browseren.
Som det er nu har jeg de 13 genrer som jeg kan bruge som guideline og nemt finde mit musik.
Brugte jeg udelukkende tags vil jeg have omkring en 3-400 genrer som jeg skal rode igennem for at finde mit musik.. Dybt uoverskueligt...
Derfor er løsninger hvor jeg bliver tvunget til udelukkende at bruge tags fuldstændigt ubrugelige for mig...
Og derfor er det en dårlig ide for firmaer at tvinge mig til at skulle gøre tingene på en måde, og kun den ene måde.... (IMHO)
"Jamen så kan du jo bare rette alle dine filer så tags stemmer overens med den mappe musikken ligger i".
Ej hellere en mulighed da der:
1. Er alt for meget musik at skulle igennem (pt. 13.070 filer)
2. Jeg vil gerne have den korrekte genre stående for hvert album, da det tit er relevant om det er den ene subgenre eller den anden. Og det er den nemmeste måde at tjekke det på...
Håber ikke at forklaringen er for kringlet...
@myplace.dk diskussionen
Som tingene ser ud lige nu, så er chancen for at jeg køber enten en iphone eller en window phone ca. lig 0..
Men når mine venner har købt en iphone eller windows phone og de enten ikke kan finde ud af den, eller når den opfører sig underligt. Hvem tror i så de kommer og spørger om hjælp??
Derfor kan det snildt være relevant at ønske info om emnerne, selvom man aldrig ville købe dem selv...
@88
I så fald: Sorry, jeg har ikke opdaget et hovedspor.
Hvis man ser sådan på det, så må hovedsporet vil være at Windcape har fået en ny telefon, og at vi andre ønsker ham tillykke med det... ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.