mboost-dp1
YouSees digitale TV kanaler
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Så kom dagen hvor TDC skulle levere alle deres kanaler i digital format, plus en masse nye kanaler som kun sendes i digital format... Det er i hverttilfælde hvad reklamerne siger.
Jeg har kigget alle mine digitale kanaler igennem, først for at finde dem jeg havde i analog format og derefter for at finde de nye digitale kanaler som jeg ikke førhen kunne se.
Efter at have søgt alle kanalerne igennem (Jeg har den store TV pakke) så mangler jeg stadig TV3 og Discovery channel, som jeg har i analog format. Discovery Science skulle findes i digital format, men selvom jeg kan se at kanalen er tilgængelig, så kan jeg stadigvæk ikke se den.
Det betyder at selvom ventetiden er ovre, er der for mit vedkommende stadig ikke noget at komme efter på TDCs digitale kanalsæt. Hvis jeg vil have kanaler i HD skal jeg stadig betale ekstra for dem, vil jeg have alle mine tidligere kanaler er jeg stadig nødt til at se dem på det analoge bånd og de nye kanaler som jeg havde forventet at få er stadig ikke tilgængelige.
Jeg er ikke sur... Jeg er skuffet... Nej vent, gu' er jeg sur !
Jeg har kigget alle mine digitale kanaler igennem, først for at finde dem jeg havde i analog format og derefter for at finde de nye digitale kanaler som jeg ikke førhen kunne se.
Efter at have søgt alle kanalerne igennem (Jeg har den store TV pakke) så mangler jeg stadig TV3 og Discovery channel, som jeg har i analog format. Discovery Science skulle findes i digital format, men selvom jeg kan se at kanalen er tilgængelig, så kan jeg stadigvæk ikke se den.
Det betyder at selvom ventetiden er ovre, er der for mit vedkommende stadig ikke noget at komme efter på TDCs digitale kanalsæt. Hvis jeg vil have kanaler i HD skal jeg stadig betale ekstra for dem, vil jeg have alle mine tidligere kanaler er jeg stadig nødt til at se dem på det analoge bånd og de nye kanaler som jeg havde forventet at få er stadig ikke tilgængelige.
Jeg er ikke sur... Jeg er skuffet... Nej vent, gu' er jeg sur !
Er ikke helt med på hvad du mener...
Men hvis du forventer at du pludselig får adgang til en masse HD-kanaler gratis så har du misforstået et eller andet.
Du kan jo evt. flytte til et område med Stofa og betale 375 kr/år for et digitalt spejl, hvis du er træt af at YouSee tilbyder de fleste af dem(?) gratis.
Men hvis du forventer at du pludselig får adgang til en masse HD-kanaler gratis så har du misforstået et eller andet.
Du kan jo evt. flytte til et område med Stofa og betale 375 kr/år for et digitalt spejl, hvis du er træt af at YouSee tilbyder de fleste af dem(?) gratis.
Det kan være at du har fået støj på dit kabel.
Her i Fredericia ligger TV3 og Discovery på 546MHz og Science ligger på 538MHz. De to frekvenser ligger lige op af hinanden, så tag og fejlmeld det til YouSee.
Her i Fredericia ligger TV3 og Discovery på 546MHz og Science ligger på 538MHz. De to frekvenser ligger lige op af hinanden, så tag og fejlmeld det til YouSee.
Jeg har mellempakken + favorit. Den eneste ændring jeg har lagt mærke til er at de to erotiske kanaler Spice og Blue H kræver rettigheder nu.
Ronson (2) skrev:Er ikke helt med på hvad du mener...
At jeg ikke får adgang til HD kanaler kan jeg godt leve med. Jeg synes det er underligt at jeg skal betale ekstra for at se de samme kanaler jeg allerede betaler for i forvejen, men okay TDC skal jo tjene flere penge på et eller andet.
Det jeg forventer at få adgang til er:
1) De kanaler jeg har på det analoge bånd (Som de i reklamerne siger at man vil få).
2) De SD kanaler der findes på det digitale bånd, med undtagelse af de betalingskanaler der er (Som feks TV1000, Canal+, etc).
Du forventer vel ikke seriøst at jeg skulle flytte, for at få en anden kanal udbyder ? Det vil være en hel del billigere at smække en parabol på taget og hente kanalerne derfra. Problemet med det er bare at antenneforeningen har besluttet at jeg skal betale for TDCs kanalpakke, uanset om jeg bruger den eller ej.
Dreadnought (3) skrev:Her i Fredericia ligger TV3 og Discovery på 546MHz og Science ligger på 538MHz. De to frekvenser ligger lige op af hinanden, så tag og fejlmeld det til YouSee.
Hvis du har de to kanaler, vil jeg betragte det som værende en fejl at jeg ikke har dem. Så vil jeg prøve at gå den tunge gang med at fejlmelde den igen (Det har jeg gjort før, de er tunge at danse med).
Mort (5) skrev:
Det jeg forventer at få adgang til er:
1) De kanaler jeg har på det analoge bånd (Som de i reklamerne siger at man vil få).
2) De SD kanaler der findes på det digitale bånd, med undtagelse af de betalingskanaler der er (Som feks TV1000, Canal+, etc).
Hvad er forskellen på 1) og 2)?
Hvis du fik de kanaler digitalt, som du betaler for og modtager analogt nu, hvad går 2) så ud på?
Alt, både SD og HD, der ligger digitalt, ud over den analoge kanalpakke du har, vil jo for dig være betalingskanaler.
1) På det analoge bånd har jeg Discovery Channel og TV3, de findes ikke på det digitale bånd, hvor jeg bor (Fejl eller ej).
2) Discovery Science findes i SD men KUN på det digitale bånd. Førhen skulle man bruge dekoder kort for at se denne kanal, det har TDC nu proklameret at det skal man ikke længere. Selvom TDC har fortalt det, kan jeg stadig ikke se denne kanal.
Der findes digitale kanaler, i SD kvalitet, som ikke findes som analoge kanaler. Discovery Science er en af dem.
Hvad er forskellen på 1) og 2)
1) På det analoge bånd har jeg Discovery Channel og TV3, de findes ikke på det digitale bånd, hvor jeg bor (Fejl eller ej).
2) Discovery Science findes i SD men KUN på det digitale bånd. Førhen skulle man bruge dekoder kort for at se denne kanal, det har TDC nu proklameret at det skal man ikke længere. Selvom TDC har fortalt det, kan jeg stadig ikke se denne kanal.
Hvis du fik de kanaler digitalt, som du betaler for og modtager analogt nu, hvad går 2) så ud på?
Der findes digitale kanaler, i SD kvalitet, som ikke findes som analoge kanaler. Discovery Science er en af dem.
Alt, både SD og HD, der ligger digitalt, ud over den analoge kanalpakke du har, vil jo for dig være betalingskanaler.TDC har sagt at de vil fjerne krypteringen på deres digitale kanaler, hvilket skulle betyde et større udbud af ukrypterede kanaler.
Nu ved jeg ikke præcis hvad de har skrevet, lyder underligt hvis de skulle give adgang til alle SD-kanaler.
Mon ikke de skriver at de fjerner krypteringen på kanalerne fra analogpakkerne, og ligger dem frekvensmæssigt sådan, at de følger de analoge pakker. Altså så det der skærer frekvenserne af, afhængig af den pakke man har, også har indflydelse på det digitale signal?
Det ville da give størst mening, med mindre YouSee pludselig ikke ønsker at tjene penge. Det tvivler jeg på.
Mon ikke de skriver at de fjerner krypteringen på kanalerne fra analogpakkerne, og ligger dem frekvensmæssigt sådan, at de følger de analoge pakker. Altså så det der skærer frekvenserne af, afhængig af den pakke man har, også har indflydelse på det digitale signal?
Det ville da give størst mening, med mindre YouSee pludselig ikke ønsker at tjene penge. Det tvivler jeg på.
Deres pressemeddelelse er her, så kan du selv tolke på den som du har lyst.
Jeg tillader mig lige at quote et brudstykke fra kilden:
Jeg tolker den ordlyd som at alle kanaler fra fuldpakken vil være tilgængelige for alle, uden ekstra omkostning.
Jeg tillader mig lige at quote et brudstykke fra kilden:
Stort set alle selskabets godt 1,1 mio. kunder får fra første dag adgang til at se alle deres kanaler fra Grund-, Mellem- eller Fuldpakken i digital kvalitet. Eneste undtagelse er husstande i et antal antenneforeninger, som selv sammensætter deres programpakker.
Jeg tolker den ordlyd som at alle kanaler fra fuldpakken vil være tilgængelige for alle, uden ekstra omkostning.
1#
Du desværre misforstået noget lige som jeg gjorde.
Det er ikke TDC der tilbyder kanaler i Digital kvalitet gratis, men firmaet YouSee.
For at du kan få adgang til de Digitale kanaler skal du bruge en netværks ID kode.
Den kan du finde her: Netværksnummer
(Koden for Kolding Kommune er 600)
Du desværre misforstået noget lige som jeg gjorde.
Det er ikke TDC der tilbyder kanaler i Digital kvalitet gratis, men firmaet YouSee.
For at du kan få adgang til de Digitale kanaler skal du bruge en netværks ID kode.
Den kan du finde her: Netværksnummer
(Koden for Kolding Kommune er 600)
#12: Er YouSee et seperat firma, jeg troede at det bare var en underafdeling af TDC ? (Der står også "YouSee - En del af TDC" nede i hjørnet på deres website)
Jeg har prøvet med mange forskellige netværksnumre (Der findes ikke et netværksnummer til der hvor jeg bor) men størst held har jeg haft med at søge efter alle de kanaler fjernsynet kan finde af sig selv. Der finder den flest mulige resultater.
Jeg har prøvet med mange forskellige netværksnumre (Der findes ikke et netværksnummer til der hvor jeg bor) men størst held har jeg haft med at søge efter alle de kanaler fjernsynet kan finde af sig selv. Der finder den flest mulige resultater.
Jeg har netop lige fået købt mig et 32" Samsung tv igår.. med både DVB-C og DVB-T.. Så ville jeg så finde alle de digitale kanaler igår, da jeg havde sat tv'et op.. Men kunne ikke finde noget som helst!
Har prøvet at følge dette:
http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id...
og
http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?...
Jeg har dog prøvet næsten samtlige netværks-id's for hele købehavn og hovedstadsområdet.. Men uanset hvad jeg gør, finder den 0 digitale kanaler HVER gang! Jeg mangler simpelthen en kode til Frederikssund kommune.. Hvad gør man så?
Er det så bare surt show, og så har jeg lige spildt en helveds masse penge?
Har prøvet at følge dette:
http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id...
og
http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?...
Jeg har dog prøvet næsten samtlige netværks-id's for hele købehavn og hovedstadsområdet.. Men uanset hvad jeg gør, finder den 0 digitale kanaler HVER gang! Jeg mangler simpelthen en kode til Frederikssund kommune.. Hvad gør man så?
chreddy (14) skrev:
Jeg har et 32 " Samsung serie 6 med DVB-C Mpeg4 tuner og bor i København og har YouSee med den store pakke.
Først søgte jeg efter de digitale kanaler og fik 17 kodet kanaler ind og Folketingtets Debat kanal. :-(
Så læste jeg denne tråd og under opstart af søgningen brugte jeg netværkskoden 00101 med undtagelse af 00, så egentlig bare 101 og vupti strøg der hjernedødt mange kanaler ind.
:-P
Jeg snakkede med TDC først men de henviste mig til YouSee, efter hvad jeg kan forstå på det kører det som et separat firma.
Samme reaktion jeg fik omkring 200 men største delen af kanalerne kan jeg ikke se da de er betalings kanaler.
Prøv at ring til YouSee på tlf. 80 80 40 40
Jeg snakkede med TDC først men de henviste mig til YouSee, efter hvad jeg kan forstå på det kører det som et separat firma.
Samme reaktion jeg fik omkring 200 men største delen af kanalerne kan jeg ikke se da de er betalings kanaler.
Prøv at ring til YouSee på tlf. 80 80 40 40
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.