mboost-dp1
Att: staff
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Daniel-Dane (300) skrev:Jeg har peppet den pisse meget op!D_V (294) skrev:Fandeme fail fra newz side at dette ikke er rettet, jeg har nu indsendt en nyhed som ligger i køen.
Så må vi se om den bliver bragt af redaktionen, da der nok skal noget opmærksomhed fra medierne til før at tingene bliver rettet.
Cool nu blev den jo pisse meget bedre, næsten synd der er ikke via det hul er mulighed for at godkende nyheden. Kunne være pisse lolz...
Daniel-Dane (300) skrev:Jeg har peppet den pisse meget op!
Jeg troede lige, jeg skulle ind at hærværke den - men det nænner jeg slet ikke. Godt lavet, din dejlige dreng.
Nu er de jo altså heller ikke særligt smarte omkring sikkerheden.Bllets (296) skrev:Overvejet at skrive til ComputerWorld
Da jeg gjorde dem opmærksom på, at man kunne lave SQL injektion på deres forum svarede de, at det var ligemeget, for de havde nemlig en firewall.
kasperd (305) skrev:Nu er de jo altså heller ikke særligt smarte omkring sikkerheden.
Da jeg gjorde dem opmærksom på, at man kunne lave SQL injektion på deres forum svarede de, at det var ligemeget, for de havde nemlig en firewall.
Pointen er jo at gøre opmærksom på problemet ;)
Let the inmates run the asylum.
Hvis vi bliver ved med at indsende nyheden, så bliver de vel trætte af at slette den på et tidspunkt, no?
Helle for at være ham med skægget.
Hvis vi bliver ved med at indsende nyheden, så bliver de vel trætte af at slette den på et tidspunkt, no?
Helle for at være ham med skægget.
Vi har naturligvis noteret jeres indlæg, og vi får kigget på det hurtigst muligt. Kom gerne med flest mulige screendumps/forklaringer her, så vi selv kan fremprovokere fejlen og få det rettet.
johnny_newz (315) skrev:Vi har naturligvis noteret jeres indlæg, og vi får kigget på det hurtigst muligt. Kom gerne med flest mulige screendumps/forklaringer her, så vi selv kan fremprovokere fejlen og få det rettet.
1. Bliv her i tråden.
2. Tryk ctrl+F5
3. Tryk Ret
4. Se om det er en anden bruger, ellers start fra 2. af igen.
Sådan gjorde jeg, og jeg har lige haft muligheden for at (mis)bruge Magtens profil.
Net_Srak skrev:
Slet nyhed: Anden indsendelse bringes
Hej L̀͟į̛ng͟ua͜I͟g̢̕ń͞o͘͘͞ta̴̢
Som det også nævnes i tråden for emnet er vi godt klar over problematikken, de tekniske detaljer er jeg dog ikke inde i, da jeg ikke er koder.
Mvh
newz.dk
Sikkerhedshuller i newz.dk's nye brugersystem
Jeg ved ikke, om det betyder, at den så bliver bragt eller hvordan. Men nu har vi i hvertfald fået opmærksomhed omkring problemet - og det var mit mål med tråden; så great success!
Mnc_ (328) skrev:Det tog så også kun knap 6 uger. :)
Yeah, og der kunne vel snildt være gået 6 uger til. Men eftermiddagens clusterfuck er svært at ignorere...
Der er nu kørt en del fejlsøgninger og ændret på nogle ting. Problemet er lidt, at vi ikke kan genskabe det og rent faktisk se hvad der går galt.
Men som sagt er der ændret på nogle ting nu, så kan I ikke melde tilbage om der stadig er et problem? Tak.
Men som sagt er der ændret på nogle ting nu, så kan I ikke melde tilbage om der stadig er et problem? Tak.
Så skal vi lige planlægge en DDoS/F5-raid.
I må også meget gerne offentliggøre source for https://login.newz.dk/profile og /message. (:
I må også meget gerne offentliggøre source for https://login.newz.dk/profile og /message. (:
johnny_newz (332) skrev:Der er nu kørt en del fejlsøgninger og ændret på nogle ting. Problemet er lidt, at vi ikke kan genskabe det og rent faktisk se hvad der går galt.
Umiddelbart ligner det lidt noget caching eller lign af variabler, som ikke er threadsafe.
Fejlen minder om da jeg på den dårlige måde fandt ud af at imagick pluginet til php ikke er threadsafe... Gav sgu nogen sjove resultater
Det tog få timer at få respons og handling. Det kræver bare, at man skriver og indsender en nyhed ti gange.
Det var noget slamkode (tør jeg godt sige) som gjorde, at man kunne hijacke andres sessions. På den måde fik jeg sendt en PM fra Steve Jobs til mig selv og ændret Lingus navn til Onkel Danny/Lingualnota. Det var meget nemt egentlig; klikkede bare på Indstillinger indtil jeg fik en andens indstillinger end mine egne..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.