mboost-dp1

Befri Muslimerne !

Gå til bund
Gravatar #51 - übermench
1. mar. 2006 10:17
cloud02: du er arrogant og fuld af lort, hele denne debat har vist at du er total forudindtaget om hele dette emne, og dit knæfald for alle religeoner.
Jeg forstår ikke religeon, man skal tro på magi og guder....

PS: se denne flash-animation:
http://www.dumpalink.com/media/1140609313/YAAFM_12...
Gravatar #52 - bugger
1. mar. 2006 11:23
#50 Jeg talte om en fornægtelse af den ENDELIGE død, hvilket jeg også synes at have gjort klart.
Religion er en fornægtelse af den realitet man kommer frem til ved rationel tænkning, nemlig den endelige død.

Det er ikke rationelt at TRO på at noget sker. Hvad vi kan tænke os frem til ud fra de facts vi har om menneskets organisme peger på at døden betyder SLUT. Religion har ikke nogen rationel tanke bag ved deres postulater.
Gravatar #53 - übermench
1. mar. 2006 11:31
Generelt synes jeg der er noget galt ved at folk siger at de er neutrale og ikke forudindtagede. For det er der ingen der er.
Politik og meninger gennenmsyrer alt - Det er et faktum.

Jeg ved at jeg er forudindtaget over for de fleste emner, og det er alle i større eller mindre grad.
Gravatar #54 - HCAndersen
1. mar. 2006 12:44
clodu02 @ #49
Hvis du og sikkert også andre muslimer, ikke engang ville kunne acceptere og omgås din/deres egen søster hvis hun ikke var muslim, hvorfor skal "vi" ikke muslimer så acceptere jer muslimer?

Du er en arrogant, ignorant idiot, og har virkelig bekræftet mine værste fordomme om Islam. GUD hvor de det trist. Hvad fanden vil du overhovet her i danmark, hvis du ikke engang vil prøve at acceptere og omgås folk der ikke er muslimer ? Rejs dog til Iran din spade, så kan du få alle dine ønsker opfyldt.

Jeg var ellers begyndt at tro på at det ikke var så slemt.
Gravatar #55 - übermench
1. mar. 2006 12:57
#54 - kunne ikke have sagt det bedre selv.

Generelt er det møj arrogant at sige at man selv kender og holder hele sanheden af en ting.
For jeg har en forudindtaget holdning til islam - det ved jeg. Og det HAR ALLE.
Og de ting nogle af os har sagt om islam er også en del af sanheden, en del af islam, måske en del muslimer ikke er stolte af, men det er en del.
Ligesom korstogene er en del af kristendommen som kristne ikke er stolte af. Men det er stadig en del af kristendommens historie.

Cloud02: du er forudindtaget, det må du indrømme, og det du hævder er også en DEL af sanheden om islam, men IKKE det hele. Det vi hævder er også en del,.
Gravatar #56 - HCAndersen
1. mar. 2006 13:40
Gravatar #57 - Cloud02
1. mar. 2006 14:51
#54 HCAndersen
Hvis ikke jeg havde noget til fælles med hende, så ville jeg af naturlige årsager ikke omgås hende. Sociologi for dummies; Man omgås de folk man deler værdier og interesser med(med mindre man tvinges). Du putter ligeledes ord i munden på mig. Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg ikke ville acceptere hendes valg, men accept er langt fra være "ok" eller "have forståelse for det".
Hvis situationen reelt opstod, så ved jeg ikke om jeg faktisk ville gøre det, da man ofte ikke gør hvad man havde i tankerne i en sådan slags situation.
Hvad jeg vil i Danmark? Tja, foreløbigt så lever jeg blot mit liv og passer mig selv og jeg har da intet problem med at acceptere ikke-muslimer eller omgås dem. Jeg omgås bare dem der deler mine værdier og interesser. At de ikke er muslimer, er deres valg, det er jeg ikke herre over, og det skal jeg ikke bestemme.
Billeder uden nogen form for kontekst, fra et uroplaget Palæstina, der husere flere terrorist organisationer, viser absolut intet! Hvornår lærer du din kildekritik?

Og her havde du ellers fået opbygget en respekt hos mig, om at du ikke var en Islam-hader, men en der villig til at diskutere på en saglig måde. Den respekt er så med ét blevet revet væk.

Denne her debat er ovre mellem os to. Jeg kan ikke føre en debat med en der vælger ikke at være saglig længere.

#55 übermench
Selvfølgelig har man en forudintaget mening når man går ind i en debat, eller er der jo ingen idé i at være med i debatten, og man derimod blot ville være tilskuer.
Jeg kan i øvrigt ikke se hvad du har hævdet omkring Islam udover et par enkelte postulater.
Gravatar #58 - übermench
1. mar. 2006 15:07
#57 - rart at vide at du også erkende at du er menneskelig, at du også, og alle, er, og altid er forudindtaget, i de fleste debater.....
For jeg er også selv forudindtaget...... nogen gange lidt for meget.
Gravatar #59 - drbravo
1. mar. 2006 16:46
Ahem...

Nu vil jeg også lige komme med et spørgsmål..

Hvilke værdier vælger du din omgangskreds ud fra? Det lyder for at sige det mildt ret fucked up i mine ører at du kun har koranen til fælles med din søster?
Gravatar #60 - Cloud02
1. mar. 2006 17:26
#59 drbravo
Værdier er noget som der er svært at sætte ord på. Det kan være at jeg opfanger nogen signaler, men som den anden person i bund og grund ikke har.
Det essentielle i sin omgangskreds er derimod mere hvordan den anden Person "føles". Oftest vælges ens omgangskreds udfra: moralske værdier, holdninger, verdenssyn, menneskeopfattelse og en lang lang række andre ting. Disse ting behøver ikke på nogen måde at være ens med mine, men jeg har derimod det syn på det at de i det mindste skal stå fast ved deres ting.
Disse 'kriterier' er for det meste grundlæggende antagelse man gør sig ubevidst omkring de personer.
Hvis vi tager 'min søster' som eksempel, så er det at jeg har selfølgelig det til fælles med hende at vi er familie. Dernæst ville komme at vi var muslimer, og først derefter ville de andre 'kriterier' komme.
Personligt er jeg en af de slags mennesker der danner et indtryk af hvordan personer er efter meget kort tid, og i 9 ud af 10 tilfælde har jeg ret.
Min kreds bliver herefter valgt udfra hvem jeg har noget at deles med om evt. have noget at snakke med om.
Om det er religion, moral, osv osv. Det kommer bagefter. Denne kreds vil så være meget bred, og dækker over dem jeg kan snakke sammen med omkring emner. Jo mere vi 'kan' sammen desto bedre.
Jeg kan fortælle dig, at min reele omgangskreds, foruden nære familie, består af 4 etniske danskere for at være politisk korrekt, hvoraf 2 er ateister, og den sidste er agnostic.
Mht. det hypotetiske spørgsmål der blev stillet omkring "hvis min søster valgte at undsige Islam" er en så ekstrem situation, at det er nærmest umuligt at give et bud på hvad der reelt ville ske. (læs: der er forskel på min omgangskreds og den kreds af folk jeg kender)

#58 übermench
Jeg ved seriøst ikke om jeg skal tage det som en kompliment at du kalder mig menneskelig eller ikke. Either way, så gider jeg ikke at spilde min tid på at mundhugges med dig på børnehave niveau.
Gravatar #61 - NFX
1. mar. 2006 17:48
#56:
Nu bliver det næsten latterligt, men vidste du at Jesus var pædofil? Jeg har beviset lige her!
Vi kunne også prøve at holde det på et lidt mere seriøst niveau?

Med hensyn til den billedserie du linkede til i #54 - tjah, civile der dræber andre civile er set før, også udenfor de mellemøstlige lande! USA har f.eks. rigtigt mange historier om folk der bliver lynchet, især i forbindelse med raceuroligheder."This is the Christianity that Catholics want to impose on the world". Så "rejs dog til USA din spade, så kan du få alle dine ønsker opfyldt."

Tilbage til din allerførste post. Hvor i Koranen står der at (muslimske?) kritikere af religionen skal dræbes? Ingen af de to "Leaving Islam" historier fra forsiden af faithfreedom fortæller om nogen form for problemer med hverken staten eller deres omgivelser. Derudover er der kun dit citat:
At folk der håner Islam skal halshugges står i koranen.
Men det eneste argument du bruger der er en tilfældig plakat, lavet af en tilfældig person (der dog sandsynligvis er muslim).
Gravatar #62 - übermench
1. mar. 2006 17:59
#60 - "børnhave niveau", selvfølgelig, hvis du ikke kan komme med bedre argumenter, så er du jo nød til at sige det. (samtidig understreger din udtalelse at du er arrogant)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login