mboost-dp1
Gav du til Dansk Røde Kors i dag? (041009)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej
Ja - jeg tænkte mig ikke om, og væltede ud til døren da det ringede på, og kunne så ikke sig nej.
Så var det jeg tænkte på:
Gav du et bidrag / Giver du et bidrag?
Hvis JA, hvor meget, og hvorfor lige netop det beløb?
Hvis Nej - hvorfor ikke?
Mig selv:
Ja jeg gav et bidrag, kunne ikke sige nej.
Gav 2 x 10 kr - lige hvad jeg havde inden for rækkevidde.
Ja - jeg tænkte mig ikke om, og væltede ud til døren da det ringede på, og kunne så ikke sig nej.
Så var det jeg tænkte på:
Gav du et bidrag / Giver du et bidrag?
Hvis JA, hvor meget, og hvorfor lige netop det beløb?
Hvis Nej - hvorfor ikke?
Mig selv:
Ja jeg gav et bidrag, kunne ikke sige nej.
Gav 2 x 10 kr - lige hvad jeg havde inden for rækkevidde.
Nej.
De har godt nok ikke været her endnu, men jeg giver af princip ikke ved døren.
Jehova, DRK, aviser osv. burde absolut ikke have lov til at komme og ringe på.
De eneste jeg kan finde på at hjælpe, er vandrende svende der kan få en madpakke med på vejen, men absolut ikke penge.
De har godt nok ikke været her endnu, men jeg giver af princip ikke ved døren.
Jehova, DRK, aviser osv. burde absolut ikke have lov til at komme og ringe på.
De eneste jeg kan finde på at hjælpe, er vandrende svende der kan få en madpakke med på vejen, men absolut ikke penge.
Giver ikke til umiddelbart til organisationer som kommer rendende ved døren, i stedet giver jeg sådan rimelig tit, dvs. når jeg har småpenge jeg ikke gider have selv, penge til Sclerose foreningens bøtter som står rundt omkring i bl.a. fakta og superbrugsen. Og det er kun fordi at min onkel har en sclerose.
Men generelt synes jeg at mange af organisationerne er blevet for grådige.. F.eks. med SMS så kunne man for nogle år siden donere 25 kr., 50 kr., og 100 kr. I dag kan du kun donere 100 kr. Personligt synes jeg 100 kr. er for meget at give væk..
Men generelt synes jeg at mange af organisationerne er blevet for grådige.. F.eks. med SMS så kunne man for nogle år siden donere 25 kr., 50 kr., og 100 kr. I dag kan du kun donere 100 kr. Personligt synes jeg 100 kr. er for meget at give væk..
Jeg er først lige vågnet (efter 14 timers søvn), og de har indtil videre ikke været her, så nej?
Umiddelbart vil jeg heller ikke give, da de virkelig slår på den dårlige samvittighed og danskernes konfliktskyhed i stedet for det gode argument. Ligeledes kaster jeg næsten 100 kroner efter UNICEF månedligt - og det på en SU-, ligesom jeg ved, at vi næsten bruger 1 procent af BNP i ulandsstøtte.
Jeg tror, at de nok skal klare sig uden mit sørgelige bidrag.
Umiddelbart vil jeg heller ikke give, da de virkelig slår på den dårlige samvittighed og danskernes konfliktskyhed i stedet for det gode argument. Ligeledes kaster jeg næsten 100 kroner efter UNICEF månedligt - og det på en SU-, ligesom jeg ved, at vi næsten bruger 1 procent af BNP i ulandsstøtte.
Jeg tror, at de nok skal klare sig uden mit sørgelige bidrag.
Så det er DIG, der er lommemanden?! http://www.bt.dk/krimi/lommemanden-gik-med-skarpla...
Jeg er chokeret og rystet.
Jeg gav forøvrigt ingen penge, da de enten ikke har været her eller også har været mens jeg ikke var hjemme.
Så det er DIG, der er lommemanden?! http://www.bt.dk/krimi/lommemanden-gik-med-skarpla...
Jeg er chokeret og rystet.
Jeg gav forøvrigt ingen penge, da de enten ikke har været her eller også har været mens jeg ikke var hjemme.
Jeg har heller ikke givet dem noget.. Men det er så nok fordi jeg tilbragte min dag på den lokale... ... ... arbejdsplads..:D
ROTFL.
Og saa var der dem der ville sige du skylder mere end andre, eller at din indsats overfor staten ikke har noget med en privat organisation at goere - men fred vaere med det.
Personligt synes jeg det mest korrekte at sige her er:
"Du skylder dem ikke noget, ligesom alle os andre."
#Topic
DRK har ikke vaeret her, men selv hvis de kom her, ville jeg ikke give noget.
ROTFL.
Og saa var der dem der ville sige du skylder mere end andre, eller at din indsats overfor staten ikke har noget med en privat organisation at goere - men fred vaere med det.
Personligt synes jeg det mest korrekte at sige her er:
#Topic
DRK har ikke vaeret her, men selv hvis de kom her, ville jeg ikke give noget.
#29 Lad nu være med at spilde krudt på hans noget aparte virkelighedsopfattelse.
...Jeg er dog helt enig med dig.
Må jeg henlede opmærksomheden på at man ikke partout behøver at "skylde" for at give.... Den der holdning er Danmarks pest. Skide egoister.
...Jeg er dog helt enig med dig.
Smart bevisførelse.fidomuh (29) skrev:Personligt synes jeg det mest korrekte at sige her er:
Må jeg henlede opmærksomheden på at man ikke partout behøver at "skylde" for at give.... Den der holdning er Danmarks pest. Skide egoister.
Det er ikke et bevis, blot et simpelt faktum.
Har jeg heller ikke sagt :P
Ikke enig.
Og helt personligt kender jeg en del der giver til alt muligt, uden at foele de "skylder" andre noget.
Jeg har specifikt valgt ikke at stoette dem oekonomisk, da jeg ikke har tiden til at saette mig ind i deres administrationsmetoder.
Med historier om PETA der tager 85% i adm. gebyr, og lignende, saa har jeg bare ikke lyst til at stoette foer jeg er sikker paa at pengene rent faktisk kommer til negerdrengen - og ikke bare Pamela Andersons bryst reduktion. :)
Smart bevisførelse.
Det er ikke et bevis, blot et simpelt faktum.
Må jeg henlede opmærksomheden på at man ikke partout behøver at "skylde" for at give....
Har jeg heller ikke sagt :P
Den der holdning er Danmarks pest. Skide egoister.
Ikke enig.
Og helt personligt kender jeg en del der giver til alt muligt, uden at foele de "skylder" andre noget.
Jeg har specifikt valgt ikke at stoette dem oekonomisk, da jeg ikke har tiden til at saette mig ind i deres administrationsmetoder.
Med historier om PETA der tager 85% i adm. gebyr, og lignende, saa har jeg bare ikke lyst til at stoette foer jeg er sikker paa at pengene rent faktisk kommer til negerdrengen - og ikke bare Pamela Andersons bryst reduktion. :)
plejer bare at sige jeg ikke har nogle mønter hjemme
men jeg giver alligevel aldrig noget
var også en engang på gågaden der ville have 50 kr om måneden så jeg kunne hjælpe de stakkels kvinder der blev tævet hjemme og ikke havde noget sted at gå til (tænkte bare, OG jeg kan da ikke være mere ligeglad)
men jeg giver alligevel aldrig noget
var også en engang på gågaden der ville have 50 kr om måneden så jeg kunne hjælpe de stakkels kvinder der blev tævet hjemme og ikke havde noget sted at gå til (tænkte bare, OG jeg kan da ikke være mere ligeglad)
fidomuh (29) skrev:Personligt synes jeg det mest korrekte at sige her er:
Øhm det er self ikke noget jeg nu ved det helt store om, men jeg vil tro, at hvis vi lagde al den værdi vesten havde hentet i U-landene, enten som kolonist-bytte, underbetaling, børnearbejde, "gratis lossepladser m.m, og trak den fra den værdi vi har idag, så ku jeg forestille mig at vi sad knap så godt i det!
kunne faktisk godt tænke mig at se en veritabel undersøgelse over hvordan det ville have set ud i U-landendene idag hvis ikke vesten havde vold-udnyttet dem op igennem tiderne, men handlet med dem så de havde fået det for varerne som de var værd!
Saa du vil altsaa have at privatfolk skal betale for statens misbrug?
Eller rettere, at staten ikke allerede betaler *nok*, set ifht. hvad de har misbrugt ?
Det har uanset hvad, intet med mig at goere.
Jeg har ikke draebt negere, holdt slaver eller gjort andet for at goere deres liv surt.
Det er ikke min skyld at de er foedt i en nitten del af verden ..
Tjah, det er bare ikke saa "ligetil".
Som jeg diskutere med min CFO forleden ( han er fra indien ), saa har det britiske styre i Indien i sin tid, gjort rigtigt meget for udviklingen, baade oekonomisk og mentalt.
Kigger du paa Afrika idag, saa er der et simpelt moenster der tegner sig, og det ser bare ikke godt ud.
Det samme gaelder mellemoesten og en masse andre lande.
Og du forudsaetter stadig at det er din skyld at din tip-tip-tip-olderfar gjorde noget slemt.
Øhm det er self ikke noget jeg nu ved det helt store om, men jeg vil tro, at hvis vi lagde al den værdi vesten havde hentet i U-landene, enten som kolonist-bytte, underbetaling, børnearbejde, "gratis lossepladser m.m, og trak den fra den værdi vi har idag, så ku jeg forestille mig at vi sad knap så godt i det!
Saa du vil altsaa have at privatfolk skal betale for statens misbrug?
Eller rettere, at staten ikke allerede betaler *nok*, set ifht. hvad de har misbrugt ?
Det har uanset hvad, intet med mig at goere.
Jeg har ikke draebt negere, holdt slaver eller gjort andet for at goere deres liv surt.
Det er ikke min skyld at de er foedt i en nitten del af verden ..
kunne faktisk godt tænke mig at se en veritabel undersøgelse over hvordan det ville have set ud i U-landendene idag hvis ikke vesten havde vold-udnyttet dem op igennem tiderne, men handlet med dem så de havde fået det for varerne som de var værd!
Tjah, det er bare ikke saa "ligetil".
Som jeg diskutere med min CFO forleden ( han er fra indien ), saa har det britiske styre i Indien i sin tid, gjort rigtigt meget for udviklingen, baade oekonomisk og mentalt.
Kigger du paa Afrika idag, saa er der et simpelt moenster der tegner sig, og det ser bare ikke godt ud.
Det samme gaelder mellemoesten og en masse andre lande.
Og du forudsaetter stadig at det er din skyld at din tip-tip-tip-olderfar gjorde noget slemt.
Var ikke hjémme så nej. Ved sidste indsamling tog jeg en håndfuld mønter i min bøtte med mønter fra 20'er til 25 øre... Ved ikke hvor meget jeg giver..bare at det er en håndfuld.
Derfor skylder DU stadig ikke noget.
At din tipoldefar har roevpulet, horet og myrdet til hoejre og venstre, har ikke noget med dig at goere.
Der er forskel paa at skylde noget, og saa at du gerne vil hjaelpe dem.
Det er ikke din skyld, uanset hvordan du drejer den. :)
Derfor skylder DU stadig ikke noget.
At din tipoldefar har roevpulet, horet og myrdet til hoejre og venstre, har ikke noget med dig at goere.
Der er forskel paa at skylde noget, og saa at du gerne vil hjaelpe dem.
Det er ikke din skyld, uanset hvordan du drejer den. :)
@40
Jeg skrev jo også at det ikke var min skyld = skylde ikke noget!
rent principmæssigt. hvis din oldefar stjal 1000 kr fra min oldefar for 100 år siden, og de nu begge er døde, retfærdiggør det så at du arver 1000 stjålne kr som jeg skulle have arvet? er pengene nu ikke længere stjålne?
For så kunne jeg jo bare sjæle pengene fra dig, og slå dig ihjel(lad os sige at det er legalt at slå ihjel i dette eksempel), og så bagefter sige til dine børn at jeg ikke skylder dem nogen penge for det var jo ikke dem jeg stjal fra?
rent principmæssigt. hvis din oldefar stjal 1000 kr fra min oldefar for 100 år siden, og de nu begge er døde, retfærdiggør det så at du arver 1000 stjålne kr som jeg skulle have arvet? er pengene nu ikke længere stjålne?
For så kunne jeg jo bare sjæle pengene fra dig, og slå dig ihjel(lad os sige at det er legalt at slå ihjel i dette eksempel), og så bagefter sige til dine børn at jeg ikke skylder dem nogen penge for det var jo ikke dem jeg stjal fra?
Det er bare det du ellers paastaar i din eksempel herunder ogsaa, fx.
Er ikke relevant og har intet med dette tilfaelde at goere.
En lidt mere relevant sammenligning vil vaere at din oldefar bygger et hus med braedder han har stjaalet fra min oldefar.
Der gaar nu 400+ aar, hvorefter dit land gerne vil hjaelpe mit land.
Det goer ikke at du, personligt, skylder noget - eller har nogen relevans til min tipoldefars tab.
Og det ville vaere korrekt?
Hvordan kan du skylde mine boern ( eller naboens boern ) penge, hvis du stjaeler penge fra mig?
Skylder en bankroever dig penge, hvis han stjaeler dem fra PEter Hansen i Portugal?
Wtf.
Det er bare det du ellers paastaar i din eksempel herunder ogsaa, fx.
Er ikke relevant og har intet med dette tilfaelde at goere.
En lidt mere relevant sammenligning vil vaere at din oldefar bygger et hus med braedder han har stjaalet fra min oldefar.
Der gaar nu 400+ aar, hvorefter dit land gerne vil hjaelpe mit land.
Det goer ikke at du, personligt, skylder noget - eller har nogen relevans til min tipoldefars tab.
Og det ville vaere korrekt?
Hvordan kan du skylde mine boern ( eller naboens boern ) penge, hvis du stjaeler penge fra mig?
Skylder en bankroever dig penge, hvis han stjaeler dem fra PEter Hansen i Portugal?
Wtf.
@43
men dine børn ville nok se lidt anderledes på det, da det er deres levevilkår der blir forværret og mine der blir forbedret.
der er nogle der mener at at børnene har ret til at få deres forældres værdier når de dør!
planker eller penge, jeg referere til værdier som er gældende for at ,i dette tilfælde, en familie ikke mister levegrundlag!
men dine børn ville nok se lidt anderledes på det, da det er deres levevilkår der blir forværret og mine der blir forbedret.
der er nogle der mener at at børnene har ret til at få deres forældres værdier når de dør!
planker eller penge, jeg referere til værdier som er gældende for at ,i dette tilfælde, en familie ikke mister levegrundlag!
Det har jo ikke en skid med folks tipoldeforældre at gøre.
Pointen er at folk her i tråden mener de intet skylder og derfor intet vil give, fordi de har staten til sådan noget medmenneskeligt pjat (SOM FORØVRIGT FLÅR OS I SKAT *PIV PIV PIV*)
Altruisme har trange kår i velfærds-Danmark.
Tag dog lige selv ansvar for den verden du lever i.
Pointen er at folk her i tråden mener de intet skylder og derfor intet vil give, fordi de har staten til sådan noget medmenneskeligt pjat (SOM FORØVRIGT FLÅR OS I SKAT *PIV PIV PIV*)
Altruisme har trange kår i velfærds-Danmark.
Tag dog lige selv ansvar for den verden du lever i.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.